מערכת COL | יום י' תמוז ה׳תשס״ט 02.07.2009

תכירו את אריאל זילבר החדש ● כתבת וידאו, מיוחד ל-COL

במושב מתת, מושב קטנטן בן שלושים ושבעה משפחות, כולן מצביעי מרצ וחד"ש, מתגורר הזמר אריאל זילבר ● עד לפני מספר שנים, הוא היה אהוב השמאל ומאז תוכנית ההתנתקות, הוא ערק למחנה הימין ובאחרונה גילה סימני התקרבות לחסידות חב"ד, כשהחל ללבוש כובע וחליפה ● לראשונה מאז שחצה את הקווים, הוא מעניק ראיון גלוי-לב ל-COL, בשיחה עם מנדי ריזל ● התהליך שעבר, הנידוי מהחברה, מה הרגיש כשביקר לראשונה בחייו בבית-חיינו – 770 בחג השבועות האחרון ומגלה לאיזו מטרה הוא מקדיש שעה שלימה בכל לילה ● ועל רקע הנוף המרהיב, הוא מבצע את "ארבע בבות", מיוחד עבור גולשי COL לצפייה בוידאו
תכירו את אריאל זילבר החדש ● כתבת וידאו, מיוחד ל-COL
זילבר, מתוך כתבת הוידאו ● צילומים: ש.א ● עריכת וידאו: רחלי אופנר
מנדי ריזל, COL

כמעט ארבע שעות של נסיעה לקחו לי כדי לפגוש באריאל זילבר (טוב, אחרי כל התרומות הנדיבות שהענקתי למשטרת ישראל, הייתי חייב לנסוע בקצב נורמאלי).

בשתיים בצהריים יצאתי מביתי שבשדרות, על גבול עזה. רק בסביבות 6 הגעתי למושב מתת, מושב קטנטן בן שלושים ושבעה משפחות כולן מצביעי מרצ וחד"ש, במרחק יריקה מגבול לבנון. הנוף בדרך למושב וממנו משגע, אגב. המפגש היה מחכים ומרתק, שווה כל דקת נסיעה.
 
פגשתי אדם שפוי לחלוטין – בניגוד מוחלט לדיעה בכלי התקשורת הקובעת כי מדובר באדם הזוי. מוזיקאי ברמות שאינן ניתנות לתיאור, מלחין ומעבד, זמר וכותב שירים.

אחד מהמוזיקאים הישראליים הגדולים והפוריים בכל הזמנים. אמרת אריאל זילבר – אמרת מוזיקה מקורית, ייחודית, מעניינת, עממית ובעיקר מלהיבה המונים.
 
למרות זאת, אריאל זילבר הוא 'ביטול' אמיתי. יהודי שמנהל אורח חיים פשוט, נוהג בצניעות ובעל אמונה חזקה, מזכיר את היהודים התמימים מסיפורי הבעש"ט. צריך לראות בעיניים כדי להבין במה מדובר.
 
בפעם הראשונה מאז חצותו את הקווים הוא מתראיין לכלי תקשורת חב"די, ומספר בפתחון-לב נדיר על התהליך שעבר- כיצד והיכן התחיל ועל הנידוי מהחברה, הוא מסביר מה הרגיש כשביקר לראשונה בחייו בבית-חיינו – 770 בחג השבועות האחרון, מגלה לאיזו מטרה הוא מקדיש שעה שלימה בכל לילה, וגם: מתי נודע לו על קיום הציבור הדתי-לאומי.
 
כבונוס לגולשי COL, הוא ניגן ברגש רב את ניגון 'ארבע-בבות' לאדמו"ר הזקן נ"ע.
 
לסיום, שאלתי את זילבר אם יסכים להצטרף לטרנד החדש ולהופיע בבתי-חב"ד ברחבי העולם, בהופעות המיועדות לישראלים. הוא השיב בחיוך כי ישמח, אך ציין כי לא יעשה זאת ב'מסירות-נפש', כשהוא מתכוון לכך שלא יוכל להופיע בהתנדבות אלא בשכר.

גורם חבד"י המקורב מאוד לזילבר, ביקש להדגיש כי חבירתו של זילבר לימין בישראל והזדהותו עם מסורת ישראל גרמו לחרם תקשורתי עליו ולירידה דרסטית בהופעותיו, וממילא לפגיעה קשה במקורות פרנסתו.

אי-לכך, כל הופעה שיקיים בבתי-חב"ד בעולם תחזק אותו כלכלית ותיתן לו הרגשה כי לכל הפחות בקרבנו הוא מקובל, אהוב ומוערך על צעדיו האמיצים. לתשומת-לב המפיקים החב"דיים.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

אריאל זילבר - ראיון from COL.org.il on Vimeo.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.