מערכת COL | יום ט' תמוז ה׳תשס״ט 01.07.2009

קזחסטאן: הנשיא פרס התרגש בבית הכנסת באסטנה ● גלרייה

נשיא המדינה שמעון פרס התרגש היום באירוע שנערך בבית הכנסת "בית רחל - חב"ד ליובאוויטש" באסטנה במהלך אירוע קבלת פנים שערכו לכבודו שלוחי חב"ד בקזחסטאן ● את האירוע כיבדו בנוכחותם השר בנימין בן אליעזר, השר דניאל הרשקוביץ, שגריר ישראל בקזחסטאן מר ישראל מי עמי, לצד אנשי עסקים ואנשי הקהילה היהודית ● הנשיא פרס אמר כי "אני אמנם לא חב"דניק, אבל אני אוהב ומעריך אתכם על עמדתם האיתנה להמשיך במסירות למען קהילות יהודיות בגולה, במיוחד לאחר הרצח הנפשע בבית חב"ד במומביי" ● שרון גושן שליח COL לוועידה בדיווח מלא  לסיפור המלא ולגלריית תמונות   קזחסטאן: נפתח הכינוס הבין-דתי העולמי ● גלרייה  
קזחסטאן: הנשיא פרס התרגש בבית הכנסת באסטנה ● גלרייה
(צילום: COL)

שרון גושן, וועידת הדתות אסטנה

נשיא המדינה שמעון פרס התרגש היום באירוע שנערך בבית הכנסת "בית רחל - חב"ד ליובאוויטש" באסטנה במהלך אירוע קבלת פנים שערכו לכבודו שלוחי חב"ד בקזחסטאן.

כבר משעות הבוקר פקדו את בית הכנסת אנשי אבטחה של נשיא קזחסטאן, וכן אנשי שירות הביטחון מישראל ובראשם ראש השב"כ יובל דיסקין שהגיע באופן אישי לאבטח את האירועים.

המקום הוכן מבעוד מועד ושערי בית הכנסת נסגרו בסמוך לכניסת הנשיא פרס למתחם בית הנשיא. את האירוע כיבדו בנוכחותם השר בנימין בן אליעזר, השר דניאל הרשקוביץ, שגריר ישראל בקזחסטאן מר ישראל מי עמי, קונסול ישראל בקזחסטאן מר זיו בילאוס, לצד אנשי עסקים ואנשי הקהילה היהודית.

האירוע נפתח בשעה 4:30 בצהריים בהנחייתו של הרב נפתלי רוט מנהל המרכז חינוכי חסידותי בירושלים. מקהלת ילדי חיידר "אהלי מנחם" חב"ד בביתר עילית בניצוחו של שלום כינורי ובניהולו של הרב מנחם מנדל כהן הנעימה את המעמד וריגשה בשירת "ניט ניט ניקאוו" ובשירת שיר "רחל מבכה על בניה" לזכרה של מרת רחל משקביץ ז"ל אמו של היו"ר הקונגרס היורו אסאייתי מר אלכסנדר משקביץ.

ראשון הדוברים היה רבה של קזחסטאן הרב ישעיה אלעזר הכהן שהודה למר משקביץ על בניית בית הכנסת, וסקר את הפעילות הענפה למען יהודי המדינה בתמיכתו של מר משקביץ, וציין את בתי הכנסת שבנה משקביץ ברחבי קזחסטאן. הוא שיבח את נשיא קזחסטאן נורסולטן נזרבייב המאפשר חופש דת וסובלנות בין העמים והדתות השונות בקזחסטאן, ופנה למנהיגי הדתות המתאספים בוועידת הדתות באסטנה וקרא להם למגר את תופעת האנטישמיות. בתום הנאום, העניק יחד עם מר משקביץ לנשיא פרס דגם של בית הכנסת הגדול באסטנה.

יו"ר הקונגרס היהודי האירו–אסייתי, מר אלכסנדר משקביץ סיפר כי הוא מתרגש מאוד מהאירוע, והודה לרבה הראשי של קזחסטן הרב ישעיה אלעזר הכהן, על פעילותו הענפה למען יהודי קזחסטן. הוא חשף גם כי יהודים מאיראן יכולים לבקר בישראל דרך מדינה שלישית, זאת בעקבות סיכום עם האיראנים בגיבוי הקונגרס היהודי שבראשו הוא עומד.

אחרון הדוברים היה נשיא המדינה שמעון פרס שהתייחס לתקרית כאשר הנציגים האיראנים יצאו בעת נאומו בוועידת הדתות. "זו פעם ראשונה בהיסטוריה, בה אני רואה מחזה שיושבים אנשים מוסלמים רבים לצד נציגות קטנה של ישראל, והנציג האיראני עוזב את האולם אך כולם נשארים על מקומם. איראן הוכיחה שהיא מבודדת גם בעיני המוסלמים והנוצרים וזהו דבר חסר תקדים". 

הנשיא פרס אמר כי "אני אמנם לא חב"דניק, אבל אני אוהב ומעריך אתכם על עמדתם האיתנה להמשיך במסירות למען קהילות יהודיות בגולה, במיוחד לאחר הרצח הנפשע בבית חב"ד במומביי". בתום נאומו העניק הנשיא פרס שופרות מוכספים במתנה לבתי הכנסת באסטנה ובקוסטוני. במהלך האירוע, העניק יו"ר אירגון יהדות קזחסטאן הרב משה דוד הכהן לנשיא המדינה שמעון פרס ספרי תניא שהודפסו בערים רבות ברחבי קזחסטאן.

בסיום האירוע, שסוקר בהרחבה על ידי כלי התקשורת, הוזמנו השרים ונשיא המדינה לכתוב אותיות אחרונות בספר התורה החדש שיוכנס ביום חמישי לבית הכנסת הגדול והחדש שנתרם על ידי משקביץ בעיר קוסטניי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.