מערכת COL | יום ט' תמוז ה׳תשס״ט 01.07.2009

ב"נשמתא דאורייתא" התוועדו ולמדו ביום ההילולא

כ-500 איש ביקרו במשך המעת לעת של ג' תמוז במרכז "נשמתא דאוריתא" שע"י "תורת חב"ד לבני הישיבות" בירושלים, השתתפו בהתוועדויות ובשיעורים מיוחדים, שלחו פקסים לציון הרבי ורכשו מאות ספרים של הרבי במחיר מסובסד ● למשתתפים באירועים ניתנה זכות להשתתף בהגרלה על סטים של ספרי הרבי, מאות רשמו את עצמם, להגרלה זו  לסיפור המלא
ב
כ-500 איש ביקרו במשך המעת לעת של ג' תמוז במרכז "נשמתא דאוריתא" שע"י "תורת חב"ד לבני הישיבות" בירושלים, השתתפו בהתוועדויות ובשיעורים מיוחדים, שלחו פקסים לציון הרבי ורכשו מאות ספרים של הרבי במחיר מסובסד.

החל מתחילת ליל ג' תמוז התחיל מרתון אירועים במרכז "נשמתא דאוריתא" שע"י "תורת חב"ד לבני הישיבות" בשכונת קריית משה - גבעת שאול ירושלים, לרגל יום ההילולא. הערב נפתח בתפילת ערבית כאשר לפני התיבה עובר הרב מנחם מענדל גלוכובסקי משלוחי הרבי לאה"ק ומזכיר בי"ד רבני חב"ד באה"ק. לאחר התפילה מסר הרב שיעור במאמר "ואתה תצוה", כשעשרות רבות של בני ישיבות מאזינים בקשב רב לביאורים הנפלאים שהשמיע הרב בנושאי המאמר.

לאחר השיעור המשיך הרב גלוכובסקי בהתוועדות חסידית שנמשכה שעות רבות, בה עמד על מה שנאמר במאמר שבני ישראל הם "הרגליים דמשה", והחובה שעל כל אחד להתנהג בהתאם לכך. הרב גם עורר רבות על ההתקשרות לרבי העומדת בתוקפה עד היום, הוא קישר זאת ל"שמש בגבעון דום" שהי' בג' תמוז בשעתו, וגם היום, אף על פי שזה זמן של חושך, בכל זאת שמשו של הרבי ממשיכה להאיר לכל עם ישראל, כפי שרואים זאת בהזדמנויות שונות בחיי הפרט והכלל.

למחרת בבוקר התקיימה תכנית מיוחדת לנשים ונערות, בה השתתפו עשרות רבות עד שעות הצהריים. הגב' רבקה תחי' הורביץ המוסרת במקום שיעור קבוע לנשים, מסרה שיעור בתורתו של הרבי, לאחר מכן התקיימה התוועדות מיוחדת עם השליח הרב אסי שפיגל שסיפר על שליחותו, ועל מפעל השליחות של הרבי בכלל, אחר כך צפו המשתתפות ב"מראות קודש" מיווחדות מהרבי, בסיום הודו המשתתפות למארגנים על התכנית המיוחדת והמרגשת.

בשעות אחרי הצהריים היה המקום פתוח עם כיבוד קל, לצפיה במראות קודש ושליחת פאקס לציון הקדוש, במקום ביקרו כל הזמן בחורי ישיבות ותושבי הסביבה, המבקרים שלחו פני"ם בפאקס שפעל במקום, אמרו לחיים ולמדו מתורתו של הרבי.

במשך היום חולקו במקום החוברות "מעיינותיך" המיוחד שיצא לאור לקראת ג' תמוז, כמו"כ גם החוברת "צור לבבי וחלקי" – ביאור על המאמר ד"ה "ביום עשתי עשר יום", מאת הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן. וגם החוברת "הילולא דרבי" – מאמרים על הרבי שנכתבו על ידי אישים תורניים מוכרים מכמה חוגים בציבור התורני.

כמו"כ קנו הבאים ספרי הרבי שנמכרו במיוחד ליום זה בפחות ממחיר הקרן. למשתתפים באירועים ניתנה זכות להשתתף בהגרלה על סטים של ספרי הרבי, מאות רשמו את עצמם, להגרלה זו.

בסוף היום – אחר תפילת ערבית, התקיימה התוועדות נוספת, בהשתתפות הרב אהרון מרדכי זילברשטרום שליט"א, שזכה להכיר את הרבי עוד מימי שהותו בפריז, בהתוועדות השתתפו עשרות מבאי המקום ומתושבי השכונה, וזכו לשמוע סיפורים אותנטיים שחווה הרב זילברשטרום בעצמו במחיצת הרבי בפריז וגם לאחר מכן בשנות נשיאותו, הרב עורר על הצורך ללכת בדרכי  הרבי באהבת ישראל ובראיית הטוב והחיובי שבכל אחד ואחד. 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.