מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשס״ט 29.06.2009

אזרבייג'אן: הנשיא פרס אורח הקהילה היהודית בבאקו

נשיא מדינת ישראל מר שמעון פרס הגיע לביקור ממלכתי ראשון מסוגו באזרבייג'אן, ולאחר סבב פגישות מדיניות פוליטיות לא ויתר פרס על פגישה עם הקהילה היהודית ● נציגים של ממשלת אזרבייג'אן נכחו באירוע לצד משלחת עסקית בת 60 אנשי עסקים ובראשם השרים עוזי לנדאו והשר דניאל הרשקוביץ ● את המשלחת אירח רב הקהילה היהודית בבאקו הרב מאיר ברוק שריגש בדבריו החמים את הנשיא פרס  לתמונות  
אזרבייג'אן: הנשיא פרס אורח הקהילה היהודית בבאקו
בקהילת יהודי אזרבייג'אן חג. נשיא מדינת ישראל מר שמעון פרס הגיע לביקור ממלכתי ראשון מסוגו באזרבייג'אן. אחרי סבב פגישות מדיניות פוליטיות לא ויתר פרס על פגישה עם הקהילה היהודית.

נכבדי הקהילה התאספו בבית הכנסת וראש הקהילה מר זלמנוביץ ורב הקהילה הרב מאיר ברוק הסתובבו בבית הכנסת כחתני האירוע. נציגים של ממשלת אזרבייג'אן נכחו באירוע לצד מר נזים אברגימוב השר לענייניי קהילות אזרבייג'ן בחו"ל, ומר אדייט אורוג'ב שר הדתות. מהצד הישראלי נכחו משלחת עסקית בת 60 אנשי עסקים ובראשם מר אהרון פרנקל, השר עוזי לנדאו והשר דניאל הרשקוביץ.

השר לנדאו שיבח את חב"ד באוזני הרב ברוק ודיבר על עבודת הקודש היום יומים של כל השלוחים בכל העולם. הרב ברוק ביקש משר לנדאו שיהיה חזק וישמור על ארץ ישראל ויחזק את כל שאר חברי הממשלה כפי שהרבי ביקש

הרב ברוק הוזמן לשאת ברכה כללית לאירוע וברכה פרטית לשחרורו של גלעד שליט. בסיום הברכה קם הנשיא ואמר לרב ברוק: "ריגשת אותי". הרב ברוק ברך את הנשיא באריכות ימים ובהצלחה.

ראש הקהילה האשכנזית מר זלמנוביץ הזכיר בנאומו את התורמים לבית הכנסת והתורמים לחיי בית הכנסת בכלל שהם מר לבייב, מר משקביץ, מר פרנקלף ומר ישמעלוב. אחריו נאמו: ראש הקהילה הקווקזית מר איחילוב, וראש קהילת גובה מר  אזרבייג'אן.

לבסוף נשא נאום הנשיא פרס. הוא דיבר על החשיבות ביחסי הקריבה בין המדינות  והשלום והידידות. הוא אמר שנעים לו לראות קהילה יפה, וסיפר שהזמין את נשיא אזרביג'אן ואישתו לביקור בירושלים והן נענו בחיוב.

הנשיא העניק לכל קהילה מתנה שופר מוכסף, וכל קהילה העניקה לנשיא מתנה: מר זלמנוביץ והרב מאיר ברוק העניקו לנשיא במתנה טלית עם שני הדגלים ישראל ואזרביג'אן ועליהם חקוק שמו של הנשיא.

שגריר ישראל באזרביג'אן, ארתור לנק, סיכם את ביקרו של הנשיא ואמר: "ביקורו של נשיא מדינת ישראל באזרביג'אן מהווה סימן דרך היסטורי ביחסים בין שתי המדינות. בחירתה של אזרביג'אן, מדינה מוסלמית הגובלת באיראן, להתקרב לישראל ולחזק את יחסיה האסטרטגים עמנו,  חשובה ביותר לאינטרסים האסטרטגים של ישראל וחובה עלינו לתפוס הזדמנות זו בשתי ידיים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.