מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשס״ט 28.06.2009

בצפת ציינו את יום ההילולא בהתוועדות חסידית ● גלרייה

מאות רבות מבני הקהילה התורנית בעיה"ק צפת ת"ו, גדשו עד אפס מקום את אולם "אשל בנימין" המפואר בעיר העתיקה ונטלו חלק בהתוועדות רבתית וסעודת מצוה, לרגל יום ההילולא הט"ו של הרבי לסיפור המלא  
בצפת ציינו את יום ההילולא בהתוועדות חסידית ● גלרייה
מאות רבות מבני הקהילה התורנית בעיה"ק צפת ת"ו, גדשו עד אפס מקום את אולם "אשל בנימין" המפואר בעיר העתיקה ונטלו חלק בהתוועדות רבתית וסעודת מצוה, לרגל יום ההילולא הט"ו של הרבי. ההתוועדות נערכה ע"י אגודת קריית חב"ד בצפת ומנהלה, השליח הראשי, הרב חיים קפלן, בחסותו האדיבה של כולל חב"ד, בראשות הרב שלום דוכמן.

ראש המדברים הי' האורח הדגול, הגה"ח רבי אליהו לנדא, מראשי ישיבת "תומכי תמימים" ליובאוויטש המרכזית בכפר חב"ד, שנשא משא מרתק, בנוי לתלפיות, סביב דמותו של בעל ההילולא. את המעמד כיבד בהשתתפותו, ידיד בית חיינו ומחשובי ממשיכי דרך הבעש"ט בדורנו, כ"ק האדמו"ר מלעלוב שליט"א, שנכח בהתוועדות שעה ארוכה ואף ברך את המשתתפים.

עוד נשאו דברים: רבה של צפת, הג"ר שמואל אליהו; רבם של חסידי צאנז בעיר, הג"ר דב זאב רייך; מרא דאתרא קדישא מירון הסמוך ונראה, הג"ר מאיר שטרן ושלוחי הרבי לצפת, הרב אהרון אליעזר צייטלין, מנהל רשת גני חב"ד והמשפיע הרב אלתר אליהו הכהן פרידמן, שחזר על תוכן המאמר "ואתה תצוה". את המעמד הנחה בטוב טעם, הרב שלום דובער הרצל, ר"י "צעירי השלוחים" ומשלוחי הרבי לראש-פינה.

בין גברא לגברא שוררו המשתתפים את ניגוניו המעוררים של בעל ההילולא, בניצוחם של בעלי-המנגנים, הרב ירמיהו זלמנוב והרב יעקב חיים יעקובוביץ’ בליווי פסנתרו של ר' בערל סוקולוביץ'. במרכז התוכנית, צפו המשתתפים במראות קודש מיוחדים מבעל ההילולא, שמעו מדברות קדשו ונוכחו בו ברגעי דבקות, בסימן 'אינה דומה שמיעה לראייה'.

את המעמד כבדו בהשתתפותם: כ"ק האדמו"ר מנדבורנא-באניא; דיין העיר, הג"ר חיים בזק; ראש כולל צאנז, הג"ר ישראל חיים הורביץ; רבו של שדה אליעזר, הג"ר אמיר כץ ור"מ ישיבת מירון, הג"ר יעקב גרינגליק. שלוחי הרבי לצפת, מנהל סמינר "בית חנה", הרב יוסף יצחק חיטריק, שחלקו רב בהצלחת המעמד ומנהל בית חב"ד, הרב גבריאל מרזל. והשליח לחצור הגלילית, הרב ניסן מור-יוסף. עסקני הציבור, סגן ראש עיריית צפת ומחזיק תיק מנהל חרדי, הרב פנחס קאליך (אגו"י); חבר המועצה, הרב יום-טוב סבח (חב"ד) וחבר המועצה ומחזיק תיק רווחה, הרב שלמה צ'רבוניץ (אגו"י).

החלק הרשמי תם בחלוקת תשורה – גיליון "מעיינותיך" באדיבות "תורת חב"ד לבני הישיבות" ומנהלו, הרב משה שילת ותקליטור "הרועה הנאמן", ממבחר הרצאותיו של הרב יחזקאל סופר על הרבי, תרומתו של הרב זאב ברנשטוק, מנהל "קול מבשר" והקהל הסב להתוועדות פנימית עם הגר"א לנדא, עד השעות הקטנות של הלילה.

על הכנת האירוע שקדו ר' בנימין בן-עמי ור' מנחם טרקסלר. יצויין כי במהלך ההתוועדות שיגרו רבים מהמשתתפים קוויטלך לציון הק', באמצעות מכשיר פקס שהוצב במקום.

רבנים ואישי ציבור נוספים שנבצר מהם להגיע למעמד, ראו לנכון להביע את צערם על כך, ביניהם בולט מכתבו של הג"ר אברהם דווידוביץ, רב העיר ראש-פינה, ששיגר למארגנים את השורות הבאות:

כב' הרבנים המארגנים שליט"א!

קבלו את ברכתי והוקרתי על עריכת ההתכנסות ביום הילולת הרבי זצוק"ל נבג"מ.

בכינוס זה המהווה מימושם של דברי חז"ל (מסכת כלה ו): "אמר רבא גדול שנתעסקו בשמואל, יותר מבמשה רבינו, דאילו במשה רבינו כתיב, ויבכו בני ישראל, ובשמואל כתיב, ויספדו לו כל ישראל, אפילו נשים ועבדים וקטנים. תנו רבנן, כינוס לצדיקים, הנאה להם והנאה לעולם".

בטוחני, כי התכנסות זו הינה חלק ממימוש "ויפוצו מעיונתיך חוצה" של האדמו"ר זצוק"ל לקירוב הגאולה השלמה במהרה בימינו ממש.

בברכת יישר כוחכם,

אברהם דוידוביץ

להתוועדות רבתית זו, קדם יום עיון שהוקדש למשנתו של הרבי, בישיבת ההסדר בצפת, במהלכו נשאו דברים ראש הישיבה, הג"ר אייל יעקובוביץ’ ורב העיר, הג"ר שמואל אליהו. תלמידי הישיבה גם קבלו את גיליון "מעיינותיך" והקובץ הנפלא "צור לבבי וחלקי", מתנת 'תורת חב"ד לבני הישיבות'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.