מערכת COL | יום ב' תמוז ה׳תשס״ט 24.06.2009

נחתם משדר הענק של COL; כרבבת גולשים צפו

בפעם השלישית ברציפות, מרכז התקשורת החב"די - COL ערך היום משדר ג' תמוז מיוחד שנמשך 8 שעות ● במשדר: חשיפות בלעדיות, סיפורים, גילויים ופרויקטים מיוחדים ● לאורך המשדר העברנו שידור-חי ובלעדי מרחבת האהל הקדוש ● בהמשך, יועלו כל כתבות המשדר המיוחד זה מה שהיה משדר COL תשס"ט נערך בחסות: 'היפר ליפסקר' כפר-חב"ד, ירנט השכרת רכב, כריכיית ד. רובר ובניו, השכרת רכב 770 קאר, רשת בורסלינו בישראל.
נחתם משדר הענק של COL; כרבבת גולשים צפו
משדר COL תשס"ט
מאת מערכת COL

מרכז התקשורת החב"די - COL ערך משדר ענק ומיוחד, לקראת יום ההילולא ה-15 של הרבי, ג' בתמוז.

המשדר המיוחד נפתח בשעה 4 בצהריים וימשך עד השעה 11 בלילה. במשך שמונה שעות רצופות, שודרו כתבות מרתקות, חשיפות מיוחדות, גילויים נדירים, פרויקטים מיוחדים וסיפורים מופלאים. כולם-כולם, קשורים ביום ההילולא.

לאורך כל המשדר, הועברו מראות וקולות און-ליין מרחבת האהל הקדוש, על-ידי צוות מתוגבר של מערכת COL בניו-יורק. גם במהלך הראיונות המשודרים, ניתן היה לחזות במחזות מהאהל הקדוש, באמצעות חלון מוקטן בתחתית המסך.

במשדר השנה, החלטנו במערכת COL להתמקד בצד האחר של ג' תמוז. בשבועות האחרונים רואיינו אישים שונים, חלקם אינם משתייכים לחסידות חב"ד, חלקם התקרבו בשנים האחרונות. אלה מספרים על דמותו הענקית של הרבי, כפי שהיא משתקפת בעניהם.

לצד אלה, נחשפו קטעי וידאו נדירים של מראות ג' בתמוז בכפר-חב"ד ובקראון-הייטס, כפי שנקלטו בעדשות צלמי ערוצי הטלוויזיה בישראל.

בקטעי הוידאו המצמררים, נראים חסידים המומים מסרבים להאמין לבשורה הקשה, חלקם רוקדים "יחי אדונינו".

במשדר המיוחד השנה נוטלים חלק אנשי התקשורת בנימין ליפקין וקובי אריאלי, הרב יוסף-יצחק קמינצקי, הרצל קוסאשוילי, מנדי ריזל ועוד.

את המשדר מפיק מנחם כהן. הצוות הטכני בישראל: מנדי לואיס, שמריהו ירט. מפיק ראשי שמואל בן-צבי.

כזכור, בשנתיים האחרונות, ב-ג' בתמוז, קיים COL משדרים מיוחדים מרחבת האהל הקדוש. במשדר של תשס"ז התראיין הראשון-לציון הרב מרדכי אליהו בשידור-חי מהאהל, ובמשדר תשס"ח התראיין הרב הראשי ישראל-מאיר לאו. ראיונות אלו, נוספו לעשרות ראיונות שערכנו עם משפיעים, רבנים ושלוחים ידועים.

בשנה שעברה, לראשונה, הרמנו מסוק לשמי קווינס, שיתעד מהאוויר את רבבות עמך בית-ישראל עולים להשתטח על ציונו של הרבי.

משדר COL תשס"ט נערך בחסות: 'היפר ליפסקר' כפר-חב"ד, ירנט השכרת רכב, כריכיית ד. רובר ובניו, השכרת רכב 770 קאר, רשת בורסלינו בישראל.

כותרות משדר ג' בתמוז של COL - תשס"ט

שיחה נדירה עם האדמו"ר מקאליב

לקראת יום ההילולא, ניאות האדמו"ר מקאליב שליט"א, בצעד נדיר, לקיים ראיון עם מנחם כהן והרצל קוסאשוילי. בראיון הנרחב, חושף האדמו"ר את ה'יחידות' הנדיר שהייתה לו עם הרבי לפני עשרות שנים, מדבר על נס ההצלה הדרמטי שהיה לו בשואה, מספר על ביקוריו בבתי-חב"ד השונים ומחזק את שלוחי חב"ד ברחבי תבל. 

עשרה רגעים שלא ישכחו

העיתונאי החב"די בנימין ליפקין, מי שהעביר את הדיווחים מאותו יום מר ונמהר לעיתונות החב"דית, חוזר לעשרה רגעים מאותו יום, באמצעות תמונות נדירות שתועדו על-ידי צלמי עיתונות. ליפקין מספר את סיפורה של כל תמונה, בתיאור חי ומרגש.

החוקרת החב"דית: ראיון מיוחד

לקראת צאת ספרה החדש "מסע הנשמה" על חב"ד, פרופ' שלי גולדברג, חוקרת תנועת חב"ד ומרצה באוניברסיטת בר-אילן, התיישבה לשיחה עמוקה ומרתקת באולפני COL עם קובי אריאלי והרב יוסף-יצחק קמינצקי. היא מספרת לראשונה מה הביא אותה לחקור את חב"ד, כשהיא שוזרת בדבריה נתונים מרתקים.

כך נחשפו הכתבים: תיעוד מיוחד

רבי אברהם-חיים רוזנבוים היה אחד מגדולי תלמידי ה'צמח-צדק' שהעלה על הכתב דברי תורה מפיו. הוא נכלא על-ידי שלטון הצאר, שוחרר ונמלט, אך כתביו עם דברי התורה היקרים מפז, נעלמו. לפתע התגלו אותם כתבים בקיבוץ "נען" ומשם הגיעו הישר לרבי, באמצעות הנשיא שז"ר. לקראת ג' תמוז, יצא הרב יוסף-יצחק קמינצקי ומביא את סיפורם המופלא של הכתבים שיצאו לאור עם הערות הרבי, הכולל כלא צארי, עוזר בולשביק של לנין ובן קיבוץ שבסופו של דבר מצא את יהדותו.

חסיד זמיר

הוא בחור צנוע, אבל מקדש שם שמים בהיקף חסר-תקדים. מנדי ריזל פגש השבוע את האמן דניאל זמיר, שמע ממנו כיצד הגיע לחב"ד, מה מצא בתורת החסידות וכמובן, האזין לנעימותיו הכובשים את העולם.

"תמונת הרבי קירבה אותי"

מי לא מכיר את אלכס ארטובסקי? החב"דניק שמטיל אימה על כתות המסיונרים ברחבי הארץ. האיש שמציל בכל שנה אין-ספור נשמות תועות ומחלץ, בסכנה רבה, צעירות ישראליות שנחטפו לכפרים ערביים. הרצל קוסאשוילי יצא לפגוש השבוע את אלכס בביתו שבנתניה ושמע ממנו כיצד הגיע לחב"ד, בהשגחה-פרטית מופלאה. והוא גם מספק הצצה נדירה ומרתקת לפעילות שלו בכפרים הערבים.

נאומו של שליח

הרב משה פלער נשא נאום מיוחד במוצאי-שבת, בפני אלפי תמימים שהתכנסו בכפר-חב"ד לקראת יום ההילולא. נאומו המרגש של הרב פלער עורר הדים והוא ישודר במהלך המשדר המיוחד.

פרס מדבר על הרבי: עכשיו ההקלטה

הראיון הבלעדי שהעניק נשיא המדינה שמעון פרס למגזין COL של פסח, עורר הדים בקהילות חב"ד ברחבי העולם. פרס, אישיות שנויה במחלוקת בחב"ד, חשף לראשונה את ה'יחידות' עם הרבי ודיבר בחום רב על חב"ד. במהלך המשדר, נביא את ההקלטה מאותו ראיון היסטורי.

ג' תמוז תשנ"ד - היום שלא-ישכח

כאמור, במהלך השידור נפרסם קטעי וידאו נדירים מערוצי הטלוויזיה בישראל - מ-ג' תמוז תשנ"ד, בכפר-חב"ד וקראון-הייטס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.