מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשס״ט 23.06.2009

ידיד חב"ד ימונה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית

נתן שרנסקי ימונה היום ליושב ראש הסוכנות היהודית, למרות ההתנגדות הקודמת של התורמים האמריקאים למינוי, שנתנו בסופו של דבר את הסכמתם, בתמורה לכך שיעבירו היום את הרפורמה שלהם ללא הפרעה ● בשבועות האחרונים התנהלה מערכה בין ראשי התורמים ולשכת נתניהו סביב אישור הרפורמות ומינויו של שרנסקי ● לשרנסקי יש קשרי ידידות עמוקים עם חב"ד. הוא השתתף במספר רב של אירועים, דינרים וכדומה שקיימו שלוחי חב"ד ברחבי העולם עליהם דיווחנו ב- COL  לסיפור המלא
ידיד חב
נתן שרנסקי נואם בפני תלמידי ישיבת מעיינות (ארכיון)

נתן שרנסקי ימונה היום ליושב ראש הסוכנות היהודית, למרות ההתנגדות הקודמת של התורמים האמריקאים למינוי, שנתנו בסופו של דבר את הסכמתם, בתמורה לכך שיעבירו היום את הרפורמה שלהם ללא הפרעה.

הסכמתם של ראשי התורמים האמריקאים למינויו של שרנסקי מראש, לפני העברת הרפורמה, היא בבחינת הודאה בכישלון וניצחון לראש הממשלה בנימין נתניהו, שכן אחת ממטרות הרפורמה הייתה להביא לעצמאות הארגון בבחירת יושב הראש שלו. 

בשבועות האחרונים התנהלה מערכה בין ראשי התורמים ולשכת נתניהו סביב אישור הרפורמות ומינויו של שרנסקי. התורמים שהובילו את המערכה היו ריצי' פרלסטון, המשמש כיו"ר חבר הנאמנים, המנכ"ל רב העוצמה של הפדרציה היהודית של קליבלנד, סטיב הופמן, ויו"ר המגבית היהודית ג'ו קנפר. מנגד, השר לענייני תפוצות והסברה יולי אדלשטיין ואנשיו של נתניהו הובילו את המערכה למינויו של שרנסקי. 

גורם בכיר במגבית היהודית: "אנחנו מכבדים את ראש הממשלה ואני מקווה ששרנסקי ימונה ליו"ר הסוכנות היום, אחרי שנעביר את הרפורמה שלנו‭."‬ מקורב לשרנסקי: "הוא מודאג אבל מאמין שהאמריקאים יעמדו במילתם".

שרנסקי התמודד על ראשות הסוכנות היהודית כבר לפני שלוש שנים וחצי, כאשר גם אז נתמך על ידי נתניהו והליכוד, אולם ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, התנגד למינויו על רקע התנגדותו לתוכנית ההתנתקות. שרון ואנשי לשכתו שלפו מצדם את זאב ביילסקי מראשות עיריית רעננה ומינו אותו לתפקיד.

לשרנסקי יש קשרי ידידות עמוקים עם חב"ד. הוא השתתף במספר רב של אירועים, דינרים וכדומה שקיימו שלוחי חב"ד ברחבי העולם עליהם דיווחנו ב-COL.

בביקור במוסקבה, שרנסקי שיבח את שלוחי חב"ד ואיגוד הקהילות היהודיות חבר-העמים שמאחדים את יהודי רוסיה. "יהודים ברוסיה לא הרגישו מאוחדים לפני כן. אבל היום הם כן", הוא שיבח. שרנסקי הוסיף מחמאה ליחס החב"די לאזרחות טובה. "בנוסף, החסידים גם עוזרים לתושבים האחרים. הם עושים כך גם ברוסיה וגם בישראל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.