מערכת COL | יום כ"ט סיון ה׳תשס״ט 21.06.2009

צה"ל מסרב לאשר יציאה לג' תמוז לקבוצת בחורים

מספר בחורי ישיבות אשר פנו בימים אלו לשלטונות צה"ל על מנת לאשר להם לטוס לחו"ל ליום ההילולא ג' תמוז נענו בסירוב ● מבדיקות שערכה לאחרונה עו"ד נחמה ציבין וכפי שנמסר לה על ידי גורם בכיר במינהל גיוס עולה כי סיבת הסירוב נעוצה בעובדה שהבחורים שהו בחו"ל תקופה העולה על המותר בהתאם לתקנות חוק טל ובהתאם להוראות מפקדת מיטב בתל השומר ● למרות נסיונות של עסקנים מאנ"ש, סירבו בצה"ל באופן מוחלט לסייע מבלי לגלות כל גמישות  לסיפור המלא
צה
האהל הקדוש (צילום ארכיון: מסוק COL)
מספר בחורי ישיבות אשר פנו בימים אלו לשלטונות צה"ל על מנת לאשר להם לטוס לחו"ל ליום ההילולא ג' תמוז נענו בסירוב. סיבת הסירוב נעוצה בעובדה שהבחורים שהו  בחו"ל תקופה העולה על המותר בהתאם לתקנות חוק טל ובהתאם להוראות מפקדת מיטב בתל השומר.

מבדיקות שערכה לאחרונה עו"ד נחמה ציבין וכפי שנמסר לה על ידי גורם בכיר במינהל גיוס עולה כי החוק מאשר לבני ישיבה עד גיל 21 לשהות בחו"ל תקופה כוללת של 30 ימים, וכך מי שלמשל שהה בשנה אחת למעלה מ-30 יום או אם בסך המצטבר של שהייה בחו"ל מגיל 18 עד 21 עולה על 30 יום לא זכאי לקבל היתר לנסוע לחו"ל. 

כך קרה לבחורים אלו אשר ביקשו לנסוע ליום ההילולא ג' תמוז. מדור בני"שים (בני ישיבות) האחראי לבני ישיבות בלשכת גיוס העביר את בקשות הבחורים למפקדת מיטב אליהם הוא כפוף. במיטב רואים בסירוב אמצעי ענישה: מי שיסע לחו"ל למרות שהתקנות לא מאשרות זאת כאמור מסתכן בקבלת צו גיוס לאלתר.

למרות נסיונות של עסקנים מאנ"ש, סירבו בצה"ל באופן מוחלט לסייע מבלי לגלות כל גמישות. 

  
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.