מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשס״ט 18.06.2009

שדכניות חב"ד התכנסו בירושלים ובחרו רב לאירגון

כפי שפורסם ב-COL, לאחרונה, הוקם בישראל אירגון חדש: "איגוד שדכניות חב"ד", בו חברות מיטב השדכניות מכל רחבי הארץ. ביום רביעי השבוע נערך  המפגש השני במכללת "אור חיה" בירושלים ● השדכניות החליטו כי הרב דב טברדוביץ' יהיה הפוסק של הארגון ויהוה כתובת ומענה לשאלות ההלכתיות וגם הורים יוכלו לפנות אליו ● המשתתפות נטלו חלק בדיון פורה בנסיון למצוא פתרונות לדילמות הקיימות  לסיפור המלא
שדכניות חב
חופה חב"דית ליד '770' ● משמאל: הרב דב טברדוביץ'
כפי שפורסם ב-COL, לאחרונה, הוקם בישראל אירגון חדש: "איגוד שדכניות חב"ד", בו חברות מיטב השדכניות מכל רחבי הארץ. ביום רביעי השבוע נערך  המפגש השני במכללת "אור חיה" בירושלים.

המנחה הגב' חדוה סגל, פתחה את הכינוס בתאור התכנים והנושאים שיעלו על סדר היום ועל כך שהוחלט כי הרב דב טברדוביץ' נבחר להיות הפוסק של הארגון ויהוה כתובת ומענה לשאלות ההלכתיות וגם הורים יוכלו לפנות אליו.

כתבת NCL מציינת את המעמד כיבדה בנוכחותה הרבנית סימה אשכנזי, שלמרות האסון אזרה כוחות נפש אדירים והקדישה את הארוע לעילוי נשמת הילדה חיה מושקא אשכנזי ע"ה. בדבריה היא עמדה על שני תפקידה המרכזיים של האישה: לגדל את ילדיה לתורה ולהציל את בעלה מן החטא. היא הרימה על נס את תרומת השדכניות במימוש תכלית בריאת האדם בעולה"ז, בעובדה שהן המכה בפטיש, הן המציעות והמשכנעות לבנות להקב"ה דירה פה בתחתונים.

הרבנית טובה גליצינשטיין, יועצת נישואין, נתנה לשדכניות טיפים שצברה במשך השנים. “כשהורים מצלצלים אלי אני מנסה להקשיב לגלי הקול שלהם ולא רק למילים, אם לא נקשיב להם לא נוכל לתת להם שום עזרה". כששדכנית חיה את הזולת ומקשיבה לו היטב לבטח תצליח בשידוך כי הקב"ה כבר סידר את כל העניינים.

הגב' חנה בועז, מדריכת קאוצ'ינג הסבירה כיצד באמצעות פגישות אישיות בוידאו צ'ט היא מדריכה בשידוכים, במטרה לקדם את הקשר בין המשודכים וזאת במגוון דרכים כמו תרגילי הדמיה, ניתוח והגדרת מטרות, מיומנות להליך הפגישות בפועל, כשהכל מבוסס על תורת החסידות.

החלק השני של הכינוס היתה הפעלה שבה חולקו השדכניות לקבוצות של 2-3 נשים, הן בחרו דילמה מחיי השדכנית ולאחר הצגתה בפני כולן נערך דיון פורה בנושא בנסיון למצוא פתרונות לדילמות הקיימות.

את הכינוס חתמה הגב' מלכה כהן, הרוח החיה והיוזמת בהקמת האיגוד, במילות סיכום ותודה למארחים.

השדכניות יצאו מהכינוס מחוזקות להמשך עבודת הקודש ועם החלטה משותפת לעבוד יחד כדי לעזור לכמה שיותר בנות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.