מערכת COL | יום כ"ד סיון ה׳תשס״ט 16.06.2009

"בזכות השר נהרי, הכרזנו מלחמה למניעת הנשירה" ● גלריה

במסגרת סיור לימודי שערך השר משולם נהרי וסגל משרדו במרכזי הנושרים של הציבור החרדי בירושלים, ביקר נהרי בבית-המדרש עוז מאיר חב"ד בירושלים בראשות הרב שמעון אליטוב ● הרב אליטוב אמר: "מנהלי מוסדות רבים נענו לאתגר שהציב השר נהרי, לנהל מלחמת תנופה למניעת נשירה" ● הרב אליטוב דיבר על הגישה החב"דית שהנחיל הרבי, לפיה, כל יהודי הוא יהלום ולא מוותרים על אף אחד, גם אם לפעמים הוא שוקע בייאוש ונכנע למצבו לדיווח מלא וגלריית תמונות   בינתיים בחב"ד:● הרב נפתלי רוט זועק את זעקת הנפלטים: סערת גולשים
(צילומים: עזרא לנדא)
במסגרת סיור לימודי שערך השר משולם נהרי וסגל משרדו במרכזי הנושרים של הציבור החרדי בירושלים, ביקר נהרי בבית-המדרש עוז מאיר חב"ד בירושלים בראשות הרב שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל שבמסגרתו בית ספר מקצועי למאה ועשרה תלמידים מירושלים וכולל של אברכים חונכים.

השר העניק תעודות הצטיינות לשתיים מתלמידי בית-הספר המקצועי לנושרים שזכו במקום גבוה בתחרות הארצית לרובוט אלקטרוני.

הרב שמואל ויספיש, מנהל בית-הספר ומנכ"ל המוסדות, פתח את הסיור במצגת  מיוחדת לשר וסגל משרדו בראשות עורך-הדין אריאל דרעי, על תוכנית חומש של בית-הספר להכפיל את עצמו תוך שנתיים, ולפתוח מסלולים מקצועים נוספים מעבר ללימודי סופרות סת"ם, אלקטרוניקה, אנגלית ומכונאות רכב.

הרב אליטוב שכינס את צוות ההוראה וההנהלה במוסד, דיבר בהרחבה על המהפך שיצר השר נהרי בשנים האחרונות, ראשיתו בסיור המיוחד שערך לפני שנתיים לראשי הציבור החרדי, במוקדי הנושרים בירושלים, שם הראה להם השר נהרי את המימדים המבהילים של הנשירה, קרוב לעשרת אלפים תלמידים.

"בזכות תוכניות לימוד וחניכה מיוחדות שקיים השר נהרי", אמר הרב אליטוב, "קרוב לאלף תלמידים השתלבו ב-15 מסגרות שונות ומנהלי מוסדות רבים נענו לאתגר שהציב נהרי, לנהל מלחמת תנופה למניעת נשירה ולא להסתפק רק בפעילות תגובתית. הרב אליטוב דיבר על הגישה החב"דית שהנחיל הרבי, לפיה, כל יהודי הוא יהלום ולא מוותרים על אף אחד, גם אם לפעמים הוא שוקע בייאוש ונכנע למצבו.

בהקשר זה ציין הרב אליטוב גם את עזרתו של מנהל אגף שחר במשרד החינוך מר חיים נבון, "אחד הפקידים הבכירים במשרד החינוך, שמודעים לבעיה, מסייעים למגרה ולא טומנים את ראשם בחול", כדבריו.

נהרי ביקש לשוחח באופן אישי עם קבוצת תלמידים, רצה לשמוע איך נשרו, מניין באו, ומה התחום הלימודי הקרוב לליבם. כמי שכיהן במשך שנים כמנהל תיכון מקצועי לנוער נושר, דרש נהרי מחברי הצוות להשקיע באופן מיוחד בחום ואהבה לתלמידים, לפצות אותם על החסר ולהשיבם לחיי קהילה. אני כואב את כאבם על העברה ושמח בשמחתם על השינוי שחוללו.

מאוחר יותר ישב נהרי עם קבוצת החונכים וביקש לדלות מהם מידע על האתגרים שמעסיקים כיום את החונכים בבואם ללוות את התלמידים הנושרים. "את המהפכה הזאת אסור לעצור בשום אופן", קרא נהרי, "עלינו לפעול בכל הכוח כדי להקים הרבה מסגרות לתלמידים, מסגרות מיוחדות שיקלטו את הנוער הנושר ויחזירו להם את האמון לקהילה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.