מערכת COL | יום כ"ג סיון ה׳תשס״ט 15.06.2009

לראשונה: מחנך חב"די מדבר על מצוקת הנפלטים ● להאזנה

בשם הנפלטים: המחנך החב"די הוותיק, הרב נפתלי רוט, נשא נאום מרגש בוועידת המנהלים על הבחורים שנפלטים מהמסגרת החב"דית, לאחר שלא מתקבלים לישיבות חב"ד ● "ישנם לפחות ארבעים בחורים, מבתים מצוינים, שנמצאים ברחוב. מדובר בבחורים בינוניים ומטה שאין להם מסגרת חינוכית", אמר בכאב וגולל מספר מונולגים של הורים ● לידי COL הגיעה הקלטה בלעדית להאזנה לנאום
לראשונה: מחנך חב
"כששמעו שהוא גר באשקלון, אמרו לו שאין מקום"... הרב רוט בנאומו ● צילום: ישראל ברדוגו

קטעים מהנאום המסעיר

"באחרונה הקימה 'אגודת-חסידי-חב"ד' לשכה לרעיונות וייעוץ בנושאים רבים ומגוונים, עבור קהל אנ"ש. בין המשיבים בייעוץ חינוכי, הייתי עבדכם הנאמן. האמינו לי, מאותו רגע שהסכמתי לבקשה, לא תיארתי לעצמי עד להיכן הדברים מגיעים. קיבלתי אין-ספור טלפונים מהורים שילדיהם לא התקבלו לישיבות.

"ישנם לפחות ארבעים בחורים, מבתים מצוינים, שנמצאים ברחוב. מדובר בבחורים בינוניים ומטה שאין להם מסגרת חינוכית. כל ניסיון שלהם להתקבל למסגרת כלשהיא, לא צלחה בשום אופן. אני מקבל את הטלפונים ובחלק גדול מהמקרים - מרים פשוט ידיים. אני מדגיש לאותם הורים שאין בידי סמכות ואני יכול רק להמליץ. כשאני פונה לראש-ישיבה, רק במספר מקרים מועטים אני מקבל תשובה של 'בפועל ממש'.

"הנה סיפור אחד: פנה אליי מנהל בית-ספר וסיפר כי יש אצלו תלמיד (בן לחוזרים בתשובה) שהצוות החינוכי השקיע בו שנים רבות. כעת אמור לעלות לישיבה, אך בכל הישיבות - הוא לא התקבל אפילו לראיון. אותו מנהל סיפר שהילד רק אמר שהוא גר באשקלון, ישר קיבל תשובה 'שאין מקום'... הרמתי טלפון להנהלת ישיבת 'תומכי-תמימים' בביתר-עלית שהסכימו לבסוף לקבל את הילד. היום אני שומע שהילד מצליח. הצלנו ילד בישראל".

להאזנה לנאום המלא לחצו על כפתור ההפעלה

לא מצליחים להאזין? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.