מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשס״ט 11.06.2009

סערה הלכתית: מה מברכים על הבמבה?

לבניו היריבים של הרב עובדיה יוסף, דוד יוסף ויצחק יוסף, אין מחסור בחילוקי דעות מרים, אולם נדמה כי הוויכוח שתופס את רוב הפוקוס בימים אלה קשור דווקא לחטיף בוטנים: השניים נאבקים בשאלה איזו ברכה יש לומר לפני אכילת במבה ●  אתמול יצא לאור ספרו של הרב דוד יוסף, ובעמודו הראשון מופיע מכתב הסכמה של אביו הכולל שורות התומכות בפסיקתו של הרב דוד, כי ברכת הבמבה היא "שהכל נהיה בדברו" ● אחיו הרב יצחק פסק בעבר כי הברכה על החטיף היא דווקא "בורא פרי האדמה" ● ומה עמדת רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי בנושא?  לסיפור המלא
סערה הלכתית: מה מברכים על הבמבה?
מה מברכים על במבה?
לבניו היריבים של הרב עובדיה יוסף, דוד יוסף ויצחק יוסף, אין מחסור בחילוקי דעות מרים, אולם נדמה כי הוויכוח שתופס את רוב הפוקוס בימים אלה קשור דווקא לחטיף בוטנים: השניים נאבקים בשאלה איזו ברכה יש לומר לפני אכילת במבה. 

אתמול יצא לאור ספרו של הרב דוד יוסף, ובעמודו הראשון מופיע מכתב הסכמה של אביו הכולל שורות התומכות בפסיקתו של הרב דוד, כי ברכת הבמבה היא "שהכל נהיה בדברו‭."‬ מכתב זה, גורסים תומכיו של דוד, מאשר כי עמדתו מקובלת על הרב יוסף האב. לעומת זאת, אחיו יצחק פסק בעבר כי הברכה על החטיף היא דווקא "בורא פרי האדמה‭,"‬ ותלמידיו אף הציגו בעבר מכתב ובו הרב עובדיה תומך בעמדתו. 

בש"ס לא מקלים ראש בהכרעה בנושא, ובמפלגה סבורים כי הוויכוח עשוי להוות את יריית הפתיחה לקרב הפומבי ביניהם על תפקיד רבה הראשי של ירושלים, קרב שמתנהל מתחת לפני הקרקע תקופה ארוכה. 

לא ברור עד כמה רחוק ילך הקרב הרבני־משפחתי הזה. הרב עו־בדיה כבר הביע את תמיכתו ברב יצחק יוסף לתפקיד רבה של ירו־שלים, וש"ס פועלת לבחירתו. מנ־גד אומרים מקורבי הרב דוד יוסף, שבעבר אכן אמר רבם שאינו מעו־ניין בתפקיד, אך נראה שהוא שינה את דעתו.

רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי סבור כי יש לברך על "במבה" ברכת "הכל נהיה בדברו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.