מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשס״ט 11.06.2009

מדריך חדש: המלצות למטייל הצנוע בחו"ל

"אם אתם חרדים שמטיילים בקרוב לחו"ל, כדאי שתעלו למטוס מצוידים ב "משקפיים שחורות ביותר‭,"‬ כך לפחות ממליץ מדריך חדש לציבור החרדי המנפק עצות "עשה" ו"אל תעשה" בעת השהות בחו"ל, אותו חיבר הרב חיים יוסף דוד וייס, המתגורר באנטוורפן שבבלגיה ● הרב וייס מזהיר את החרדים שלא לרמות גויים, ולא לטעות כאילו הדבר מותר מבחינה הלכתית. הוא מדגיש את "החיוב להימנע מהלבנת כספים, ובפרט לפרוט כספים של סוחרי הסמים" לסיפור המלארק ב-COL: הקובץ המלא להורדה >>>
מדריך חדש: המלצות למטייל הצנוע בחו

אבישי בן חיים, מעריב

"אם אתם חרדים שמטיילים בקרוב לחו"ל, כדאי שתעלו למטוס מצוידים ב "משקפיים שחורות ביותר‭,"‬ כך לפחות ממליץ מדריך חדש לציבור החרדי המנפק עצות "עשה" ו"אל תעשה" בעת השהות בחו"ל. 

קונטרס ההוראות למטייל החרדי שם על השולחן את תופל עת הפשיעה החרדית ואת הדרך להימנע ממנה ומרעות אחרות האורבות לצעיר החרדי בדרכו בעולם. מחבר המדריך הוא הרב חיים יוסף דוד וייס, המתגורר באנטוורפן שבבלגיה ונחשב לאחד הרבנים המפורסמים ביותר. 

וייס מעורב אישית בעזרה לישראלים שהסתבכו בחו"ל.עו"ד מרדכי ציבין, המטפל יחד עם הדיין ווייס בבחורים העצורים ביפן בשל חשד להברחת אקסטזי, אומר: "מדובר בדמות מרתקת מאין כמוה, איש רב ניגודים: קנאי עצום ורך לב באהבת ישראל, מחמיר עד קיצוניות בחייו ומקל בפסקיו. איש שהכל בו. החיד"ו מקובל על צבורים רחבים ביותר ביהדות הדתית, לאו דווקא החרדית ופסקיו וספר השות' שלו "ויען דוד" משמשים מקור פסיקה לדיינים רבים בעולם.

מדובר בעילוי נדיר, שילוב של גאונות תורנית והבנה נדירה בהוויות העולם. מממן באופן אישי סיוע ליהודים בצרה. מעורב במאמצים למנוע את הסגרת סגן אלוף במיל' יאיר קליין מרוסיה לקולומביה, ואף התבקש לעשות זאת על ידי אלוף (מיל') גיורא איילנד. בעבר נפגש עם נשיא אירן לשעבר, חתאמי, על מנת לשחרר אסירים יהודים שנעלמו באירן".


אסור לפרוט כסף

הרב וייס מזהיר את החרדים שלא לרמות גויים, ולא לטעות כאילו הדבר מותר מבחינה הלכתית. הוא מדגיש את "החיוב להימנע מהלבנת כספים, ובפרט לפרוט כספים של סוחרי הסמים‭."‬

המדריך מדגיש גם את הסכנה שבעישון סמים, ובהברחת חפצים שונים: "כל ששולחים איתם חבילות והנוסע בתמימותו לוקח החביל לה וכשמגיע למחוז חפצו נתפס על ידי פקידי המכס‭."‬ יחד עם זאת, אם מוצאים "אבידה של גוי‭,"‬ יש להחזירה. דגש מיוחד מושם לבעיית הצניעות ב"עיראפלאן" (מטוס‭,(‬ בשל המראות הלא צנועים אליהם נחשפים החרדים במהלך הטיסה. הפתרון הוא, כאמור, שימוש במשקפי שמש אטומים, "הגם שאין בזה הצלה גמורה‭."‬

וייס ממליץ לנוסע גם לא לשבת במטוס במקום בו הוא עלול להיחשף לדברים המתרחשים בסביבתו, ואם אין ברירה יש לשבת עם הפנים נטויות כלפי מטה. 

המדריך ממליץ על שינה במטרה לא להיחשף למראות לא צנועים. קריאת ספר מומלצת פחות, משום ש "אז קשה להימלט מהמראות‭."‬ ומה עם החרדי שמבקש לעלות ארצה? בפרק "הציונות" נמצאת התשובה: "המציאות של המדינה יכול לההשפיע עליו רע‭."

להורדת הקובץ בפורמט PDF: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.