מערכת COL | יום י"ח סיון ה׳תשס״ט 10.06.2009

ח"כ מוזס: "הפעילות החרדית ברמת אביב תימשך"

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס העלה היום (רביעי) במליאת הכנסת הצעה לסדר בעקבות ההתנכלות לתושביה החרדיים של רמת אביב בתל-אביב. ההצעה לוותה בהפרעות ובקריאות ביניים רבות של חברי הכנסת מהשמאל ● סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי אשר השיב בשם הממשלה, אמר כי הוא מזדהה לחלוטין עם דבריו של ח"כ הרב מוזס וכי מזעזע ומחריד לחשוב על מה שקרה ברמת אביב לסיפור המלא
ח

נאומו של ח"כ מנחם מוזס (יהדות התורה)

"ישנו קומץ מסוים וצעקני של תושבים שהנוכחות החרדית במקום זרה לו, והם פועלים בדרכים ובכלים אנטי-דמוקרטיים, כדי להצר את צעדי הדתיים בשכונה ולמנוע מהם את המגורים במקום", אמר הרב מוזס. "אך לצערם, דומה וככל שפעולות המחאה שלהם גוברים, כך יותר ויותר תושבים מזדהים דווקא עם תושביה החרדים של השכונה, משתתפים יותר בשיעורי התורה הנערכים במקום, ומגיעים יותר ויותר לבית הכנסת ולבם נפתח לדברים שבקדושה.

"ההוכחה הניצחת לכך, היא אולי הפיכתו של המבנה המיתולוגי של 'בית הספר לעיתונות ולתקשורת' ובית הקולנוע 'תמוז', שבמרכז רמת אביב הירוקה, לכולל אברכים בו לומדים עשרות מתושבי השכונה שיעורי תורה, שיעורי הלכה וגמרא, יחד עם אברכי המקום.

"חשוב לי להדגיש, שמבנה בית הספר והקולנוע לא נסגרו בלחץ החרדים, אלא הקולנוע נסגר כמו רבים מעמיתיו ברחבי הארץ. הרי היום, מי עוד צריך קולנוע, ובית הספר כבר לא היה רלוונטי. הנהלת המקום שחיפשה שוכר למבנה, לא מצאה מישהו טוב ומתאים יותר מאשר העמותה שמפעילה את הכולל במקום, והשכירה להם את זה כדת וכדין. מה שלא מונע מהפעילים לפעול לביטול החוזה. מציאות זו, מבחינתם של אנשי השמאל הצעקנים בשכונה, כבר הייתה בבחינת "גזירה שהם לא יכולים לעמוד בה..."

בהמשך סיפר ח"כ הרב מוזס, כי הקבוצה השולית הזו, מגובים בארגוני שמאל קיצוניים, התאחדו ל"ועד פעולה". "מבחינת 'ועד הפעולה' אין יותר מושגים של 'נאורות', אין 'יחסים אינטליגנטיים עם הבריות', 'שוויון זכויות', 'כבוד האדם' – כל הקלישאות האלו שהם נר לרגלם של פעילי השמאל, מתנדפים ברגע אחד כאשר מדובר בחרדים", אמר ח"כ הרב מוזס.

עוד סיפר, כי בכינוס מחאה שארגן לאחרונה "ועד הפעולה" בשכונה, התקבלו החלטות שאם היו מתקבלות באחת ממדינות אירופה, היו מעוררות גל גינויים חריף כנגד האנטישמיות. אולם "כאשר מדובר אצלנו, בלב לבה של תל-אביב, זה עובר בשתיקה ובקול דממה דקה".

ההחלטות מדברות על איתור דוכנים לחלוקת חומרי הסברה דתיים ופנייה למוקד 106 של העירייה בדרישה לפנותם, על התייצבות של הורים בכניסות לבתי הספר, עם חומרי הסברה כנגד החרדים, וגולת הכותרת היא מיפוי של דירות בהן מתגוררות משפחות דתיות וחרדיות, במטרה לשכנע את בעלי הדירות להשכירן לחילוניים. "אני חייב לציין, שלשמחתי, רוב תושביה של השכונה יוצאים נגד המיעוט הקולני הזה, ואפילו נאבקים נגדם. הם מבינים שמעט 'אידיישקייט' לא הזיקה אף פעם", אמר.

בסיום דבריו, ציטט ח"כ הרב מוזס את עיקרי מאמרו של העיתונאי גדעון לוי באותו נושא, שפורסם בעיתון 'הארץ' תחת הכותרת "אנטישמיות בלב תל אביב", ובו נאמר בין היתר: "האנטישמיות זוקפת ראש. לא בוורשה, במינכן או פאריס, לא צריך את 'הליגה נגד השמצה', כדי לנופף בעדויות; כאן ועכשיו, אצלנו בבית, ברמת אביב... כנגד החרדים מותר הכול, כי זה בון טון: לתקוף את ה'שחורים'... השנאה לחרדים היא קונסנזוס. על התקפות עליהם לא משלמים, הן נורמטיביות. לכן קמים הרמת אביבים, שכני היקרים, מוגי לב מכדי לקיים מאבקים צודקים וחשובים הרבה יותר, ומקימים ועד פעולה דווקא נגדם...".

"על פי נסיון העבר", סיים ח"כ הרב מוזס, "הפעילות החרדית ברמת אביב תימשך, והתושבים ימשיכו לפקוד את שיעורי התורה. אני מקווה רק שזה יהיה בכמה שפחות עימותים וללא אלימות כלל, ויקוים בנו דברי הנביא, 'כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידוע אותי נאום ד'..'.

סגן ראש הממשלה ושר הפנים הרב אלי ישי אשר השיב בשם הממשלה, אמר כי הוא מזדהה לחלוטין עם דבריו של ח"כ הרב מוזס וכי מזעזע ומחריד לחשוב על מה שקרה ברמת אביב. "זה לא יכול היה לקרות בשום מקום בעולם", אמר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.