מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשס״ד 02.05.2004

התוועדות הכניסה לשנת היובל לייסוד צא"ח המרכזית

המסר המרכזי בדבריהם של הנואמים בהתוועדות נסוב על הפסוק "וקדשתם את שנת החמישים שנה" שמבטא את הכניסה לשנת היובל לייסוד הארגון * כמידי שנה בשנה התאספו אנ"ש והתמימים בהשתתפות ראשי צעירי אגודת חב"ד המרכזית להתוועדות חברים מיוחדת שמציינת את ייסודה ע"י הרבי בב' באייר תשט"ו.
התוועדות הכניסה לשנת היובל לייסוד צא
מימין לשמאל: הרב משה-פסח גולדמן, הרב דוד רסקין, הרב אברהם הרץ, הרב שמואל בוטמן, הרב כתריאל קסטל, הרב שניאור-זלמן לבקובסקי והרב חיים מאיר ליברמן * צילום: אש
ביום ב' באייר, יום הולדת כ"ק אדמו"ר מהר"ש נ"ע, "לכתחילה אריבער", התקיימה בבית-חיינו, "770" התוועדות-חברים מיוחדת לרגל יום מלאות 49שנה שמציינת את הכניסה לשנת החמישים להתייסדות 'צעירי אגודת חב"ד המרכזית' ע"י הרבי, בב' באייר תשט"ו. פתח את הכינוס מזכיר וחבר הנהלת 'צעירי אגודת חב"ד המרכזית' הרב משה פסח גולדמן, שעמד על חשיבות הפעילויות במבצעי הרבי ועל החשיבות המיוחדת שהרבי הקדיש לצעירי אגודת חב"ד, ייסודה, קיומה והתפתחותה. הנחה את המעמד, הרב כתריאל ברוך קסטל, מנהל הפעילות של צא"ח, שדיבר על התפתחותה של צעירי אגודת חב"ד במשך השנים כזרוע המבצעת פעולות הרבי ועל הפעולות של יותר מחמישים בתי חב"ד בעיר ניו-יורק וסביבותיה שפועלים תחת חסותה של צעירי אגודת חב"ד המרכזית. הרב קסטל אף שיתף את המשתתפים בסיפורים מהשטח מהפעולות והשלכותיהם. "מי פילל ומי מילל בימים הראשונים של התייסדות צא"ח שיהיו כל כך הרבה מוסדות ופעולות שמתקיימים תחת חסות הארגון."רק הרבי בעצמו ראה, חזה וצפה לעתיד, לראות את התפתחותו של המוסד שייסד", סיים הרב קסטל. הרב דוד רסקין, יו"ר 'צעירי אגודת חב"ד המרכזית' דיבר על זכרונות מימי קדם, של ב' ניסן תש"י כאשר הוא וחבריו נגשו לרבי וביקשו את הרבי להתוועד. הרבי הוציא לוח שנה, הסתכל בו ואמר 'אין א חודש ארום' ('בעוד חודש ימים'). בב' באייר תש"י שאל הרבי את ר' דוד אם ההתוועדות תיועד רק לתלמידי הישיבה או 'פאר אלעמען' - 'בשביל כולם' – ור' דוד ענה 'פאר אלעמען'. ואכן, בב' באייר ה'תש"י התקיימה התוועדות מיוחדת". הרב רסקין אף עודד את הקהל להתמסר לפעולות הרבי להפצת המעיינות ולהכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו. ר' דוד סיים את דבריו שהרבי יתלבש בגוף גשמי ויוציאנו מהגלות תיכף ומיד ממש. הרב שמואל-מנחם-מענדל בוטמאן, מנהל 'צעירי אגודת חב"ד המרכזית', התמקד בדבריו בשיחתו של הרבי מתאריך י"ב תמוז תשל"ז, יובל שנים אחרי י"ב תמוז תרפ"ז, בהתוועדות זו מביא הרבי את דברי הזוהר שמביא את הפסוק בספר ירמיה "והיה כעץ שתול על מים ועל יובל ישלח שורשיו ולא יראה כי יבוא חום והיה עלהו רענן ובשנת בצורת לא ידאג ולא ימיש מעשות פרי" והזוהר מפרש שיובל זה מלשון יובל – שמשמעותו חמישים שנה. הרב בוטמאן המשיך שפסוק זה מתאר את פעולות צעירי אגודת חב"ד. "ועל יובל ישלח שורשיו" - לאחר חמישים שנה רואים את הפירות שכעת ישנם הרבה שורשים למעלה מחמישים בתי חב"ד שפועלים תחת חסותה של צעירי אגודת חב"ד. "ולא יראה כי יבוא חום" – שלא מפחדים לעשות פעולות ולקחת עמדות למרות ה"חום" שמגיע מזה. "והיה עלהו רענן" –שכל דבר יהיה בחיות וברעננות. "ובשנת בצורת לא ידאג" – שלמרות שהיו בעולם בשנים האחרונות שנות "בצורת" כלכליות, לא נמנעו שלוחי ועסקני צא"ח להגדיל ולהגביר את הפעולות. "ולא ימיש מעשות פרי" – הפעולות והפירות והתוצאות ממשיכות לפעול בתמידיות. הרב בוטמן סיים שתכלית של שנת היובל היא "וקראתם דרור בארץ" – חירות אמיתי בגאולה האמיתית והשלימה כשהרבי יוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש. השליח בבנסנהורסט שבברוקלין, הרב אברהם הרץ הביא דיווח חי מהפעולות בשטח וריתק את הנוכחים בסיפור הצלחות בתי חב"ד בכל איזורי ניו-יורק הרב הרץ סיים בסיפור מהרבי הקודם שהתרחש עם משפחת קרמר הידועה שבניהם ונכדיהם משתייכים ופועלים בענייני הרבי עד היום הזה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.