מערכת COL | יום ט"ו סיון ה׳תשס״ט 07.06.2009

היום: בג"ץ ידון בהרכב מורחב בעתירות נגד "חוק טל"

הבוקר (ראשון) ידון בג"ץ בהרכב מורחב של תשעה שופטים, בחמש עתירות נגד החלטת הכנסת להאריך בחמש שנים את תוקפו של "חוק טל" בעניין דחיית השירות הצבאי לתלמידי ישיבות ● בג"ץ הוציא לפני שנה צו על תנאי שחייב את הממשלה לנמק מדוע שלא לבטל ההחלטה להאריך את חוק טל ● בתשובה שהוגשה לבג"ץ ביקשו הממשלה ושר הביטחון לדחות את העתירות בנימוק שהשנה חל "שינוי דרמטי" במספר תלמידי הישיבות המשרתים ב"שירות האזרחי" לסיפור המלאהנה כמה לינקים שיעזרו לממשלה:● תמונת היום: השליח החב"די עולה על מדיםמגזין COL מתלווה ליחידה החרדית בצה"להרבנות מחפשת להרחיב מעגל המרצים והכותבים חשיפה: הרבנות הצבאית מתפטרת מהרבנים החב"דייםה"השבעה" של מחזור הגיוס הגדול ביותר לנח"ל החרדידקות לשבת, הפלטה הגיעה לחיילים החב"דניקים בגבול
היום: בג
חיילים ומפקדים חב"דיים ביום עיון צה"לי (ארכיון: COL)
הבוקר (ראשון) ידון בג"ץ בהרכב מורחב של תשעה שופטים, בחמש עתירות נגד החלטת הכנסת להאריך בחמש שנים את תוקפו של "חוק טל" בעניין דחיית השירות הצבאי לתלמידי ישיבות, כך מדווח 'מעריב'. 

על-פי הדיווח, שופטי ההרכב המורחב, בראשות הנשיאה דורית ביניש, ידונו בעתירות שהגישו התנועה לאיכות השלטון המשפטן רס"ן (במיל') יהודה רסלר, הח"כ לשעבר עו"ד אברהם פורז, חברי כנסת מסיעת מרצ-יח"ד והמשפטן עו"ד איתי בן-חורין.

העותרים טוענים כי החוק פוגע באופן בלתי מידתי בזכות לשוויון, כאשר הוא מאפשר לציבור גדל והולך של אברכים, שמספרם מגיע השנה לכ-55 אלף איש, להתחמק מחובת השירות הצבאי, ובכך הוא יוצר אי שוויון בין חרדים לחילונים.

בג"ץ הוציא לפני שנה צו על תנאי שחייב את הממשלה לנמק מדוע שלא לבטל ההחלטה להאריך את חוק טל.

"חל שינוי דרמטי"

בתשובה שהוגשה לבג"ץ ביקשו הממשלה ושר הביטחון לדחות את העתירות בנימוק שהשנה חל "שינוי דרמטי" במספר תלמידי הישיבות המשרתים ב"שירות האזרחי". השירות האזרחי הוא מנגנון שיצר חוק טל, הכולל שירות למען החברה כתחליף לשירות צבאי.

הממשלה ושר הביטחון טוענים, באמצעות סגן בכיר לפרקליט המדינה, עו"ד אבי ליכט, כי בדצמבר 2008 שירתו

בשירות האזרחי כ-450 חרדים, בהשוואה ל-70 איש חצי שנה קודם לכן.

הפרקליטות ציינה כי מדובר בגידול של מאות אחוזים תוך חודשים ספורים. לדבריה, היעד שהציבה הממשלה הוא כי עד תום תקופת הארכת חוק טל, בשנת 2012, יגיע מספר המשרתים בשירות האזרחי ל-2000 בני אדם. הדבר, לטענתה, יוביל להקטנת ממדי דחיית שירות צבאי לתלמידי ישיבות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.