מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשס״ט 05.06.2009

כינוס תורה וסיום הרמב"ם בכולל אור יעקב ברחובות

כמידי שנה בשנה נערך כינוס תורה בכולל ברחובות, כשהשנה נוספו עוד סיבות למנהג הקבוע: חגיגית סיום הרמב"ם למחזור ה"ז"ך" והתחלת מחזור ה"כ"ח" וכנס הקהל ● כנס התורה במקום שכולו תורה כל ימות שנה מהווה אתגר של דיונים הלכתיים בין הלומדים, וניכר שהכנס נותן דירבון וחיזוק ללימוד התורה. מידי כנס נבחרים אברכים ובחורים שעדיין לא דיברו ברבים, כדי להכשירם ולפתח יכולתם גם בתחום הזה  לגלריית תמונות  
כינוס תורה וסיום הרמב

כמידי שנה בשנה נערך כינוס תורה בכולל ברחובות, כשהשנה נוספו עוד סיבות למנהג הקבוע: חגיגית סיום הרמב"ם למחזור ה"ז"ך" והתחלת מחזור ה"כ"ח" וכנס הקהל.

כנס התורה במקום שכולו תורה כל ימות שנה מהווה אתגר של דיונים הלכתיים בין הלומדים, וניכר שהכנס נותן דירבון וחיזוק ללימוד התורה. מידי כנס נבחרים אברכים ובחורים שעדיין לא דיברו ברבים, כדי להכשירם ולפתח יכולתם גם בתחום הזה.

ראש הכולל הרב מאיר אהרן ערך את סיום הרמב"ם וקישר את ההדרן על רמב"ם עם ימים אלו ימי התשלומין דחג השבועות. הרב שלמה גלעדי ראש הישיבה עסק בענין ההבדל בין מאכלות אסורות לשאר איסורים וכרגיל הדברים היו מאירים כנתינתם מסיני.

בהמשך דיברו האברכים הנכבדים לומדי הכולל, כל אחד בטוב טעם ודעת:
הרב יהודה לייב נחמנסון- בענין "רצון" ו"תענוג" המבוארים בחסידות, הרב משה חיים אלפרוביץ- בענין גאולה ומשיח ואמרית פרק תהילים של הרבי, הרב שמעון בר- בפסולי עדות מחמת קורבה, הרב אלכסנדר דרורי-מהו גדר שוטה בהלכה, הרב יעקב נחימובסקי-בענין אמירת ק"ש לפני התפילה האם צריך לאומרם בתפילין, הת' חיים מאיר אלימלך-בדיני קביעת מזוזה.

הנחה את הכינוס וחזרת דבר מלכות-הרב ישראל הלפרין שכבר חזקה היא אצלו לניהול הכנסים הללו בטוב טעם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.