מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשס״ט 04.06.2009

החגיגה המשולשת של ילדי חב"ד בביתר עילית ● גלרייה

השבוע, נערכה חגיגה המשולשת של ילדי חיידר אידיש חב"ד "אהלי מנחם" בביתר עילית בניהולו של הרב מנחם מענדל הכהן בקמפוס שליד בית הכנסת חב"ד בביתר עילית ● הם באו בליווי הוריהם וזקניהם לחגוג חגיגה משולשת: חג תחילת הקריאה לבני השלש, חג קבלת הסידור לבני הארבע וחג החומש לבני החמש ● COL מגיש: גלריית תמונות וקטע להאזנה לתמונות ולהאזנה 
החגיגה המשולשת של ילדי חב

כמו שדות זרועים פרחי תבונה, הם קורצים אלינו, מלבבים את מוחנו, מחממים את נפשנו ומשעשעים את רוחנו. כזאת היתה הרגשתו של כל מי שצפה בחגיגה המשולשת של ילדי חיידר אידיש חב"ד "אהלי מנחם" בביתר עילית בניהולו של הרב מנחם מענדל הכהן, שנערכה השבוע ברוב פאר והדר בקמפוס שליד בית הכנסת חב"ד בביתר עילית.

עוד בטרם החל האירוע המרגש והמפואר של עשרות ילדי החמד היו השבילים המובילים אל האולם של הקמפוס משופעים במראות חן מרגשים ומרנינים, חוט של חסד נסוך על פניהם הרכות והתמימות של הילדים בגילאי שלוש ארבע וחמש. כולם באו בליווי הוריהם וזקניהם לחגוג חגיגה משולשת: חג  תחילת  הקריאה לבני השלש, חג קבלת הסידור לבני הארבע וחג  החומש לבני החמש. ולא בכדי בחרו המלמדים לקיים את המסיבה באחד מימי התשלומין לזמן מתן תורתנו המשולשת, שניתנה לעם משולש בחודש השלישי.

עטורים בכתרים - כתרי ההוד צועדים בזה אחר זה חתני השמחה לקול תשואות ההורים והאורחים  ממלאים את כל המקומות באולם, וכמו שעון בסדר מופתי האות ניתן והתכנית נפתחה באמירת י"ב הפסוקים כשכל הילדים חוזרים אחרי החזנים הצעירים בנעימה אחת מילה מילה ובכך נתנו את הטון לכל האירוע.

על במה מקושטת לתפארה ניצבת המקהלה של החיידר בניצוחו של ר' שלום כינורי, מקהלה שכבר קנתה לה שם במקצועיותה ובביצועיה זו שפיארה את התהלוכה המרכזית בל"ג בעומר לילדי תשב"ר. פותחת בשיר "הקהל" המשרה אוירה חגיגית רווית רוממות.

נוגעת אל הלב היתה הופעתם של העוללים שצעדו בצעדים איטיים בטוחים וקצובים אל עבר הבמה. כל חטיבה ושמחתה מלווים במחנכיהם, כשכל הקהל מוחאים כף על כף להבעת שמחה והתפעלות. גם מי שנחשב לקר מזג הראה סימני התרגשות ואף הוזיל דמעה.. הם כבשו את לבבות כולם. מקהלת החיידר משלימה את האוירה שנוצרה בניגון מיוחד שהולחן וחובר לחגיגה.

מתוך השמחה עולים אל הדוכן המרא דאתרא של קהילת חב"ד הרב אשר לעמיל הכהן המעביר לילדים ולהורים את המסר המיוחד של השמחה המשולשת, ואחריו ניצב ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין המביע התרגשותו מן המעמד ואינו חוסך שבחים על עבודתו המסורה של המנהל הרב כהן והביא את ברכתו להורים ולילדים. הרב יצחק מייזליש המלווה את המלמדים בעבודתם הקדושה פורס את משנתו החינוכית בפני ההורים.

את מקומם של נציגי המשפחות ממלא בנאמנות ובחן מיוחד המחנך הדגול, סבא של אחד מחתני השמחה, הרב נפתלי הכהן רוט מנהל המרכז חינוכי חסידותי של צעירי אגודת חב"ד שהתמקד בדבריו על פרשת "הקהל" וההוראה המיוחדת הקשורה לטף, וכדרכו טבל את נאומו בפרפראות וגימטריאות  וגילה ש"ילדי חידר אוהלי מנחם ביתר יחיו" בגמטריא "מרגליות טובות" כדברי רבי יהושע לתלמידיו שהביאו בפניו את החידוש של מטרת הבאת הטף למעמד הקהל .

תמו הברכות ובהפתעה לרגע תופס אחד המלמדים את המיקרופון ובקול נרגש מזמין את כל צוות המחנכים לעלות לבמה להעניק למנהל תעודת הוקרה והערכה על מסירותו הרבה לחיידר ולצוות. הרב כהן נרגש אף הוא מן ההפתעה לוחץ ידיהם של המלמדים בחמימות כאומר: "לכל אחד מכם מגיעה תעודה הוקרה על עבודת הקודש שאתם עושים".

סאת שמחתם של הרבנים, ההורים ובני המשפחות נתמלאה בערב זה, האבות נושאים את ילדיהם על כתפיהם, ראש העיר ועמו המנהל מצטרפים להורים המאושרים וסוחפים אתם את כל הקהל במעגלי שמחה שתלווה את הילדים והוריהם כל השנה.

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן (להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.