מערכת COL | יום ט' סיון ה׳תשס״ט 01.06.2009

מקווה חדש יחנך במרכז חב"ד בעיר קוסטיניי

מקווה חדש ומהודר ייחנך בקרוב בעיר קוסטיניי שבקזחסטאן על ידי שלוחי חב"ד בקזחסטאן כחלק ממרכז חב"די חדש מפואר שנבנה בעיר על ידי הנדיב מר אלכסנדר משקביץ יו"ר הקונגרס היורו אסייאתי שנודב כספים רבים לתחיית יהדות קזחסטאן, ולהקמת בתי כנסת ומקוואות טהרה בערי קזחסטאן ● יצויין, כי זהו הבית חב"ד השלישי שנבנה בקזחסטאן ע"י משקביץ, לאור החלטתו בשנת תש"ס להקים רשת בתי כנסת ברחבי קזחסטאן לע"נ אמו רחל ז"ל  לסיפור המלא ולתמונות 
מקווה חדש יחנך במרכז חב

מקווה חדש ומהודר ייחנך בקרוב בעיר קוסטיניי שבקזחסטאן על ידי שלוחי חב"ד בקזחסטאן כחלק ממרכז חב"די חדש מפואר שנבנה בעיר על ידי הנדיב מר אלכסנדר משקביץ יו"ר הקונגרס היורו אסייאתי שנודב כספים רבים לתחיית יהדות קזחסטאן, ולהקמת בתי כנסת ומקוואות טהרה בערי קזחסטאן.

יצויין, כי זהו הבית חב"ד השלישי שנבנה בקזחסטאן ע"י משקביץ, לאור החלטתו בשנת תש"ס להקים רשת בתי כנסת ברחבי קזחסטאן לע"נ אמו רחל ז"ל. משקביץ מקפיד שלא לבנות מרכז חב"ד ללא מקוה טהרה והוא לא חוסך ביופיו ובמראהו של המקווה.

רבה של קזחסטאן השליח הרב ישעיה אלעזר הכהן ועימו רבה של אלמא אטא השליח הרב אלחנן הכהן ביקרו מספר פעמים במקווה בכדי לעקוב מקרוב אחר העבודות ולהשגיח על בנייתו מכל ההיבטים ההלכתיים הרבים.

הרב ישעיה הכהן ציין כי מדובר במקווה טהרה החמישי שיפעל בקזחסטאן, והדגיש את עזרתם של רב קהילת חב"ד בביתר עילית הרב אשר לעמיל הכהן שסייע בכל הפרטים ההלכתיים, ולצידו הרב משה הולצמן מהמרכז לטהרת המשפחה שסייע בפרטיים הטכניים הרבים.

עוד סיפר הרב כהן כי לא ניתן להסתפק במתן הוראות לבעלי המלאכה בטלפון, אלא חייבים להגיע לשטח ולפקח מקרוב אחר העבודות, ובמיוחד לאור העובדה כי מדובר בפרטי הלכות רבות מאוד וחשובות לבניית מקווה טהרה.


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.