מערכת COL | יום ח' סיון ה׳תשס״ט 31.05.2009

מאות בסמינר חג השבועות בירושלים

מאות גדשו את בית הארחה בית וגן בירושלים ובילו 3 ימים שמחים ומלאים בחכמה וחוויה יהודית כשהחיוכים לא יורדים מהפנים לרגע. שיעורים מרתקים, אווירה מחבקת ושמחה לסיפור המלא ולתמונות 
מאות בסמינר חג השבועות בירושלים
כבר למעלה משנתיים וחצי פועלת עמותת "התקשרות – חוויה יהודית רוחנית", קשה להאמין שכל כך מעט זמן וכבר זכינו להפיק סמינר כל כך מוצלח, כל כך גדול וכל כך משפיע, שהשאיר כל כך הרבה אנשים מחייכים, שמחים, מלאי התלהבות לצעד חדש בחיים, שבעים בגשמיות ורעבים להרבה רוחניות...

קרוב ל 300 נפשות גדשו את בית הארחה "בית וגן" בירושלים בשעות הצהריים של יום חמישי ולא יצאו משם עד צאת השבת , במשך הזמן הארוך הזה (שעבר כל כך מהר...), התעטפנו באווירה יהודית חסידית פנימית, שמחה ועשירה שכללה שיעורים מרתקים, התוועדויות מחממות לב, סעודות שבת וחג מלאות כל טוב גשמי ורוחני והמון רגעים קטנים ויפים.

כבר משעות הצהריים השתתפו האורחים בסדנאות ושיעורים כהכנה לחג השבועות, החג שנפתח בשירה וריקודים פורצי גדר, הפך לחוויה עמוקה ופנימית. בזמן התיקון, עליו לקח פיקוד הרה"ח מרדכי רוטנשטיין, שעבר עם כל הקהל הרב, נשים וגברים כאחד, לילה שלם של עבודה פנימית קבוצתית ע"פ היסודות של תורת החסידות בנושא אהבה אמיתית וזוגיות מתוקנת עוד השתתפו בתיקון הרב ירון לדרמן והרב משה גנוט שריתקו את המשתתפים בסיגנונם המיוחד, 80% מהאנשים נשארו כל הלילה! וחבורה גדולה של גברים מצאה עצמה טובלת עם עלות השחר (רובם כמובן, פעם ראשונה בחייהם...).

קריאת "עשרת הדיברות" הפכה למאורע מלא מורא וחגיגי, כשכל האורחים, אנשים, נשים וטף, התרכזו ושמעו בריכוז רב את הקריאה כולה. לאחר מנוחת צהריים הרב מוטי פרידמן ריכז את כולם לשיחה קבוצתית מעין דינמיקה קבוצתית בה כל אחד שיתף היכן הוא פוגש בחייו את כל הנושאים שדוברו עליהם בסמינר. לאחר מכן הרב משה נפתלין רב בית הכנסת חב"ד בשכונת בית וגן ריתק את המשתתפים כאשר מסר שיחה של הרבי על מהות קבלת התורה.

בליל שבת התוועד עם הגברים הרב טוביה בולטון בעוד רעייתו גב' רחל בולטון סוחפת את הנשים להתוועדות אינטימית ומרגשת עד השעה שתיים בלילה שבה כולן פתחו את הלב.

כל זה היה שזור, סעודות עשירות בהם השחקן תומר רטהוז סוחף את המשתתפים בסיפוריו הנאמרים בסגנונו המיוחד, תפילות מלאות שירה ושמחה. הילדים – לא נחו לרגע, כשהמדריכות מעסיקות אותם במשך כל היום כולו וההורים פנויים לגמרי לשמוע, ללמוד, להתבונן ולנפוש.

הקהל היה מגוון מאוד אבל באותו זמן מאוחד ומרגיש בבית. מרווקות צעירות בנות 20, דרך זוגות נשואים בתחילת דרכם, משפחות וגם אנשים מבוגרים, מכאלו שפעם ראשונה באו להיזכר מה זה יהדות, לשוחרי רוחניות שרוצים לטעום טעם של שורשים, אנשים בתחילת תהליך התשובה, בעלי תשובה שרוצים לעשות עוד צעד ועד כיפות סרוגות שמחפשים את החום של תורת החסידות.

תופעה מעניינת היתה ריבוי של משפחות עם פערים בהשקפה הרוחנית, הבעל חוזר בתשובה והאשה נגד, האשה מתחזקת והבעל לא מבין מה היא רוצה, הילדים רצים קדימה וההורים מפחדים, אך אל מול האווירה החמה והמחבקת והאמת הברורה של תורת החסידות, כל הלבבות נמסו וכולם הבינו שכאן זה הבית.

הדבר המדהים הוא, שכולם, אבל כולם יצאו בהתלהבות. התגובות המרגשות, שקיבלנו מכולם, השאירו אותנו בלי ספק שכאן היה משהו מיוחד: "עכשיו הבנתי מה הדרך שלי...", "אני רוצה ללמוד הרבה, אני מרגיש שיש כאן אמת", "התחזקנו מאוד ונעביר את זה בבית", "עכשיו אני מבינה מה בעלי מתלהב כל כך", "כשראינו את כל השחורים האלה, נבהלנו, אבל האמת שאנשים טובים כל כך עוד לא פגשנו", אלו רק חלק קטן מהתגובות המרגשות שנשמעו בלובי המלון בפרידה.

אין ספק, עבדנו קשה, אבל ראינו במוחש, שההצלחה היתה הרבה מעבר למה שהשקענו. ראינו השגחה פרטית בגלוי והברכה של הרבי פעלה נפלאות כרגיל...

הרב עמי ברעם מנהל הארגון מבקש מכאן להודות לכל הצוות המסור שעבד ימים ולילות במסירות גדולה –ר' שאול לוין , ר' יעקב אקציפר הגב' נחמה דינה אקציפר , המדריכות המסורות שרה מיידנציק, חנהלה סיימון, וחיה בן איטה וכן למשפ' מרינובסקי.

עכשיו, אנחנו כבר עובדים על הסמינר הבא שיקרה בסה"כ עוד פחות מחודש (י"ב בתמוז) ואנחנו בטוחים שע"פ החוקיות בקדושה של "עולים מחיל אל חיל", הסמינר הבא יהיה בבית המקדש ואז יבואו לפחות ששים רבוא...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.