מערכת COL | יום ה' סיון ה׳תשס״ט 28.05.2009

רק אם נעשה - נצליח? ● תבלין לשבועות

הדעה הרווחת בעולם היא כי, רק אם יש בטחון עצמי והערכה עצמית אפשר להצליח. ואני אומר שאם רק נעשה, נצליח! ● "תבלין לשבועות" מאת מאמן הקאוצ'ינג יוסף-חיים בולטון לקריאה וגם: שאלות שמאמן היה שואל אתכם באימון >>>
רק אם נעשה - נצליח? ● תבלין לשבועות

השבוע דיברתי עם חבר טוב, שאמר שיש לו הרבה הצעות עבודה טובות אבל הוא עדיין מתלבט מה לעשות ולאן ולפנות. ומשך כל הזמן הארוך הזה הוא לא עושה כלום, אלא רק מתלבט.

ישנם מקרים, בהם אנו יודעים מה הכי טוב לנו ומה אנחנו יכולים לעשות כדי להתקדם, אבל אנו "נתקפים בפחדים" וחוששים לעשות ואנו פשוט דוחים את העשייה, או את קבלת ההחלטה. בכל פעם למועד אחר.

בחג השבועות אנו קוראים על מעמד הר סיני, בהקשר לזה נאמר בפר' משפטים: "ויבוא משה ויספר לעם את כל דברי ה' ואת כל המשפטים, ויען כל העם.

נשאלת שאלה: עם ישראל הוא עם חכם ונבון, אז איך זה שכל העם ענה נעשה ונשמע?

אחת הסיבות שבגללן אנשים מתקשים לקבל החלטה היא, מאחר שהחלק במוח שאמור לשמור אותנו מסכנות רואה סכנה בכל תזוזה מהמקום הקבוע שלנו, ואחת הדרכים של המוח "לשמור" עלינו, היא על ידי זה שהוא יוצר לנו מלכודת של שאלות שאין עליהן תשובות, בטח ובטח לא תשובה שתוכל לקדם אותנו. הוא  מביא אותנו גם למצב שבו, אנו בוחרים לא להתקרב לאנשים שאולי יוכלו לתרום לשינוי בחיינו.

אחת הדרכים כן להתקדם במקרים כאלה זה להסתכל לפחד בעיניים, להיות מודעים לו אבל לא להילחם בו ובשום אופן לא לתת לו לשתק אותנו, אלא לעשות ללא שאלות. וזו הגדולה של עם ישראל שמיד אמרו נעשה ונשמע, קודם נעשה ואחר זה נקשיב לפחדים שלנו.

לרוב, החוסר יכולת להתקדם והמצב הזה שבו אנו תקועים בא מתוך הרצון שלנו לשלוט ולנהל את המצב.

אחד הדברים שאנו יכולים ללמוד מחג השבועות, זה את המצב שבו עם ישראל קיבל את התורה, לא לקח אותה, לא חיבק אותה, אל פשוט נתן לעצמו לקבל אותה, העם הרגיש שזה הדבר הנכון לעשות, ללא הגיון וללא פחד, אלא עם הרגשה פנימית. אחת הדרכים להתקדם היא, כאשר אנו מכבדים את הרגש הפנימי שלנו ולא נותנים לפחדים, שיכולים להיות נוראיים, להפריע (צריך לזכור שהם פרי יצירתנו שנועד להשאיר אותנו במקום ולא לתת לנו להתקדם) אלא אנו פשוט נותנים לדברים לקרות, ומקבלים את זה, ועושים את מה שאנו מרגישים שהכי נכון בשבילנו לעשות.

שאלות שהמאמן היה שואל אותך באימון:

1.מהו החשש הגדול ביותר שלך מעשיה?
2.מה לבך אומר לך לעשות?
3.מה הסיבות שגורמות להשתקת לבך?
4.מהו תאריך היעד שלך להתקדמות למרות הפחדים?

בברכת חג שבועות שמח!
שנזכה לקבלת התורה בשמחה ובפנימיות!
ונזכה להפיק מהתורה את המיטב, כי תורתינו תורת חיים היא!

יוסף חיים בולטון
מאמן בכיר בקאוצ'ינג

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.