מערכת COL | יום ד' סיון ה׳תשס״ט 27.05.2009

מעמד מפואר בביתר עילית לרגל סיום הרמב"ם

כינוס-תורה מכובד ורב רושם התקיים, בהשתתפות קהל רב ומגוון מכל חצרות הקודש, מכל העדות והחוגים המאכלסים את ביתר החדשה – כולם באו ליטול חלק בשמחת מצווה לגמרה של תורה "משנה תורה" – שמחתם של אברכי "הכולל לדיינות והכשרת רבנים לגולה", מאבני החן המפוארות של שכונת התמר בביתר עילית  לסיפור המלא  
מעמד מפואר בביתר עילית לרגל סיום הרמב
כינוס-תורה מכובד ורב רושם התקיים, בהשתתפות קהל רב ומגוון מכל חצרות הקודש, מכל העדות והחוגים המאכלסים את ביתר החדשה – כולם באו ליטול חלק בשמחת מצווה לגמרה של תורה "משנה תורה" – שמחתם של אברכי "הכולל לדיינות והכשרת רבנים לגולה", מאבני החן המפוארות של שכונת התמר בביתר עילית.

הכולל בשכונת התמר, בראשות ר' עמנואל חביב - רב הקהילה החב"דית הצעירה והתוססת שבמקום, קנה מקום של כבוד בביתר עילית, עיר התורה והחסידות. מסגרת מצוינת זו הפכה מגדלור לתורה וחסידות: כשני מנייני אברכים מסולתה ושמנה של ליובאוויטש שוקדים כאן על תלמודם, כולם צועדים במסלולי הכשרה להלכה ברמה הגבוהה ביותר (ונבחנים ב"היכל שלמה") – ובד בבד מקיימים שיעורי תורה ו'חברותות' בחסידות עם תושבים מאנ"ש ומכל הקהילות השכנות.

קשר אמיץ ויוצא דופן נקשר בין הכולל לבין הקהילה המקומית, המאמצת בחום את המסגרת ומסייעת ככל שרק ניתן. גבאי הקהילה, ה"ה ר' יוסף יצחק כהן, ר' אברהם ליפסקר ור' זלמן ניימרק – טורחים ודואגים לארח את אברכי הכולל בבית המדרש המואר והממוזג, שתמיד נקי ומסודר כיאה למרכז כה שוקק וחיוני. חסיד נוסף בן הקהילה המקומית, ר' יצחק כלפון, יזם "סדר חסידות" ומשלם מלגה נאה לכל אברך שמגיע השכם בשעה 7:00 ללמוד דא"ח בעיון, סדר המושך אליו רבים החפצים לטעום ולראות כי טוב הוי'.

אברכי הכולל יזמו חגיגת סיום הרמב"ם, אליה הוזמן הציבור הרחב. את האירוע פתח ראש הכולל ורב הקהילה, הגה"ח הרב עמנואל חביב – שדבריו הפכו לפלפול רב תוכן סביב הלכה סבוכה ברמב"ם. האברכים קמו איש בתורו ונשאו דברים קצרים, והפלפולים תובלו בנגינה חסידית ערה וחיונית, שסחפה את הקהל כולו ורוממה את הלב והנפש.

עד שעות הלילה המאוחרות היסב קהל רב סביב השולחנות הערוכים, התוועדו, שמעו והשמיעו דברי תורה, ולבסוף אף פצחו בריקוד סוער.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.