מערכת COL | יום ד' סיון ה׳תשס״ט 27.05.2009

סיום הרמב"ם באיחוד האירופאי

מתוך חדוותא דאורייתא חגגו שלוחי הרבי לאיחוד האירופאי ברוב פאר והדר את סיום הרמב"ם המרכזי באירופה ● הרב יחיאל מנחם מענדל קלמנסון במשא ה'הדרן' המרכזי ● בחגיגה השתתפו המרא דאתרא ותושבי העיר  לסיפור המלא
סיום הרמב
במסגרת אירועי סיום הרמב"ם במאות נקודות ברחבי תבל, התקיים 'סיום מיוחד' באירופה, ערש הולדתו של הרמב"ם ובמקום בו פעל והשפיע במשך רוב ימי חייו.
באירוע המכובד שנערך על פי הוראתו של הרבי, התאספו ובאו שלוחי קודש של האיחוד האירופאי, וכן חברי "המכון האירופאי הגבוה לתורה ולהלכה" הממוקם גם הוא בשכונת האיחוד האירופאי.

פרק התהילים שפתח את האירוע באולם האירועים הרחב בבניין הקהילה, נאמר מפי ר' יוסף יצחק גולדברג מנהל ארגון 'אירו שבת'. אל פרקו של הרבי נוספה אמירת פרק כ' בתהילים לרפואתם של כמה מהשלוחים וילדי השלוחים בעולם. 'דבר מלכות' נשא הרב לוי יצחק גרליק בו ביאר נקודות יסודיות ב-2 הפרקים האחרונים של הרמב"ם, ובענינא דיומא.

בסיום המחזור הז"ך ובפתיחת המחזור הכ"ח התכבדו האברכים החשובים חברי המכון הרב אהרון דובער בן-אלבז והרב מנחם מענדל גבאלי שבארו בטוב טעם פנינים יקרים ממשנתו של הרבי על סיום והתחלת ספר היד.

המנחה ר' ישראל זילברשטרום הזמין אל הדוכן את הרב יחיאל מנחם מענדל קלמנסון, ראש ישיבת 'תומכי תמימים ליובאוויטש' בברינוא שבצרפת, ובמשא מרתק ומופלא הוא לקח את הקהל הצמא לדבר ה' למסע מופלא בנבכי סתירה עצומה ברמב"ם ובסדרת קושיות שנשארו בצריך עיון אצל גדולי הראשונים והאחרונים, עד שהכול נארג ב'פשטות גאונית מדהימה' למקשה ברורה ומובנת, בסגנונו המיוחד.
את הכינוס וסעודת המצווה שאורגנה כיד המלך, על ידי מנהל קהילת אנ"ש באיחוד האירופאי ר' מנחם מענדל וישצקי, חתמה התוועדות חסידית מרתקת אל תוך הלילה, עם הרה"ח משה ליפא רבינוביץ' שי' שהגיע במיוחד מארץ הקודש להתוועד עם אנ"ש והשלוחים.

"ייחודיות שאין דומה לה", ציין הרב קלמנסון בנאומו, "יש כאן ב'מעמד הסיום' הזה. כפי שמתבקש זכיתי להשתתף בהרבה מעמדים דומים, אולם יכולני להעיד בהתרגשות כי זה המקום היחיד בו 99 אחוז מהמשתתפים הם לא רק מאזינים פסיביים ולוקחי חלק במסיבות הסיום גרידא, אלא כאלו שזכו לסיים את המחזור המלא, זאת לאור העובדה שבמקום זה הונהג מנהג נאה, ומהם יראו וכן יעשו, שמשכימים מידי יום ולומדים ברבים יחדיו את שיעור הרמב"ם היומי כפי רצונו הקוה"ט של הרבי, יוזם ומחולל התקנה הקדושה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.