מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תשס״ט 26.05.2009

התוועדות אחדות וסיום הרמב"ם בבאר שבע

מאות מתושבי באר שבע, אנשים נשים וטף חגגו אמש את סיום הרמב"ם ברוב פאר במלון גולדן טוליפ בהשתתפות רבנים מקומיים ואורחים. המסיבה היתה גם התוועדות של אחדות והכנה לקראת מתן תורה כפי בקשתו הנפשית של הרבי ● סיום הרמב"ם במחזור הכ"ז נערך ע"י הרב יוסף שמחה גינזבורג והמחזור הכ"ח נפתח ע"י הרב דוד זכריה ולס כששניהם מוסיפים ביאורים מתורת הרבי ונופך משלהם  לתמונות 
התוועדות אחדות וסיום הרמב
מאות מתושבי באר שבע, אנשים נשים וטף חגגו אמש את סיום הרמב"ם ברוב פאר במלון גולדן טוליפ בהשתתפות רבנים מקומיים ואורחים. המסיבה היתה גם התוועדות של אחדות והכנה לקראת מתן תורה כפי בקשתו הנפשית של הרבי

המסיבה אורגנה ע"י בית חב"ד המרכזי בראשות הרב זלמן גרליק וע"י מנהל הפעילות הרב יוסף יצחק סלוין שהכינו תכנית מעניינת ומגוונת וכיבוד עשיר למשתתפים. יצויין כי המסיבה היתה בסיוען של נשי חב"ד בבאר שבע המתכנסות מידי ראש חודש ועתה הרחיבו את חגיגת ראש חודש גם לאנשים וטף.

במסיבה ברכו והשתתפו רבה של עומר - הרב יוסף שמחה גינזבורג, רב איזורי שער הנגב - הרב מאיר סויסה, רב בית כנסת חב"ד - הרב דוד זכריה ולס, מנהל בית חב"ד המרכזי - הרב זלמן גורליק, מנהל מוסדות חינוך חב"ד הרב קלמן דרוק, הרב שמואל נחימובסקי, הרב ניצן חלק, הרב תנחום בורשנסקי, הרב מנחם כהן כשאת שרביט ההנחיה נוטל שליח הרבי בשכונת נאות לון הרב אריאל הכהן רוט בחן רב.
אורחי הערב היו הרב יוסף קרסיק רבה של בת חפר שהרצה על השבת ומנהגיה בתורת הנגלה ובתורת הנסתר. הוא המחיש לציבור השומעים כיצד בפעולות הנדושות שלנו בשבת אנו ממשיכים לביתנו אור ושפע לכל השבוע.

סיום הרמב"ם במחזור הכ"ז נערך ע"י הרב יוסף שמחה גינזבורג והמחזור הכ"ח נפתח ע"י הרב דוד זכריה ולס כששניהם מוסיפים ביאורים מתורת הרבי ונופך משלהם.

רגע מרגש היה כאשר הילד יהודה בכר מתלמוד תורה חב"ד, עלה לבמה וסיים ברהיטות את ספר המצוות כנציגם של ילדי באר שבע שלמדו אף הם את ספר המצוות והשלימוהו.

אחר כך הרצה הרב שמעון אייזנבך על תקנתו הקדושה של הרבי ללמוד את ספר היד החזקה להרמב"ם וספר המצוות לנשים וטף וציין כי יום זה של ג' סיון הוא יום חגו של הרמב"ם אותו נדר לעשות ליום של משתה ושמחה לדורי דורות. הוא שיתף את הקהל בחוויות מרגשות מסיומי הרמב"ם שנערכו במצרים באלכסנדריה ובקהיר, וכיצד הרבי דאג להפיח רוח חיים בקהילת יהודי מצרים ודאג לעורר אותם לקיום מצוות. הוא תיאר בצבעים את מצבה של יהדות מצרים המפוארת שהלכה ודעכה עם השנים ועל מבני הקהילה היהודית הקיימים עד היום במצרים בעיקר בתי כנסת שכמעט ואין להם דורש, אך בעבר שקקו חיים.

הערב הסתיים בהקרנת וידאו מסיום הרמב"ם ממצרים שנערך ע"י משלחת רבני חב"ד.

לפני צאת המשתתפים לביתם הוגרלו סטים של ספרי רמב"ם והציבור יצא לביתו מאוחד ומחוזק להוסיף בלימוד ספר משנה תורה לפי תקנתו של הרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.