מערכת COL | יום ב' סיון ה׳תשס״ט 25.05.2009

והשב לויים (ולויות) לשירם ולזמרם ● פרסומת

מן הסתם שמעתן עליהן אך זה היה ממש מזמן אולי הכרתן אותן אבל לא מקרוב, מי שהזדמנה להתוועדות חסידית ושמעה את צמד "הלויות" , יכלה להרגיש בודאי בתוך תוכה את אמרתו החכמה של האדמו"ר הזקן: "הלשון היא קולמוס הלב, והשיר - קולמוס הנפש". הניגונים החסידיים כשלצידן אמרות וסיפורי חסידים מלהיבים, המרטיטים את הלב ומדברים אל הנפש. לסיפור המלא
והשב לויים (ולויות) לשירם ולזמרם ● פרסומת
מן הסתם שמעתן עליהן אך זה היה ממש מזמן אולי הכרתן אותן אבל לא מקרוב, מי שהזדמנה להתוועדות חסידית ושמעה את צמד "הלויות" , יכלה להרגיש בודאי בתוך תוכה את אמרתו החכמה של האדמו"ר הזקן: "הלשון היא קולמוס הלב, והשיר - קולמוס הנפש".
הניגונים החסידיים כשלצידן אמרות וסיפורי חסידים מלהיבים, המרטיטים את הלב ומדברים אל הנפש.
"צמד הלויות" החלו את דרכן לפני מספר שנים. כאשר מירי אברהם (כיום מוסמן) החליטה להשתמש בכישרון שניתן לה על ידי הקב"ה. מירי מנגנת בגיטרה ומפוחית ואף התברכה בקול ערב וכן ביכולת מדהימה של הלחנת שירים. אוסף הלחנים שהלחינה המתין לישועה, הישועה לא אחרה לבוא.
היא פרסמה מודעת דרושים בעיתון. "דרושות להרכב מיוחד מתופפת וכו'..." יעל פרחים (כיום אברהם) הייתה הראשונה להתקשר וכך נוצר הקשר. יעל מחוברת היטב למוסיקה ואף התברכה בכישרון שירה אדיר וקול מיוחד כמו כן מנגנת מקצועית על מערכת תופים ותוף הג'מבה.
מירי חלמה שלהרכב יקראו "הלויות" על שם נשות או בנות הלויים. מה שהתברר לימים כהשגחה פרטית, יעל הינה בת למשפחת לויים.
הקשר התחזק ויחד איתו השאיפות. תחת ביתה של יעל שכן מקלט כמו בכל בניין. המקלט שונה מייעודו הביטחוני והפך למקום עשייה פעיל. בזמן החזרות מירי הביאה עימה ספר ליקוטי שיחות על הפרשה וכן "תניא" כך קיבלה הנגינה מימד רוחני מיוחד. יעל אשר לא גדלה בבית חבד"י החלה ללמוד את "הניגונים".
במהלך התקופה סודר המקלט ונעשה מקום מטופח ונעים. אז עלה הרעיון להקים ארגון חבד"י הנקרא "זולתנו", בכל מוצאי שבת כשלושים בנות מאלעד בני ברק והסביבה היו מרותקות לשיעור "תניא ל"ניגונים" וללחניהן החדשים של מירי ויעל. בהמשך ארגנו "הלויות" שבת משותפת לבנות. לימים נמכרו מספר לחנים לזמרת מוכרת מארה"ב.
לאחר שנה החליטה יעל להמשיך את לימודיה המקצועיים. בהמשך התחתנה יעל והקימה בית ואחריה בנתה את ביתה מירי.
כיום מחדשות "הלויות" את מופעי "קולמוס הנפש" לנשים ממגוון המגזרים של עם ישראל.
למה דווקא עכשיו?
הלויות מספרות: "אחד המחזות שדרבנו אותנו להתחיל מחדש היה, שראינו נשים אשר רחוקות מאוד מיהדות אשר במהלך הניגונים ששרנו הזילו דמעה או באו לדבר איתנו לאחר ההתוועדות, מבחינתנו זאת השליחות שלנו. שימוש בכישרונות לקירוב הגאולה לעם ישראל. דרך המוסיקה קל לאנשים להתחבר ולהיפתח ובפרט בניגונים אשר פורטים על מיתרי הנפש ומזככים אותה".
אין ספק כי הלשון, השיר והניגון יוצרים כאן רגש התעוררות של הנשמה היהודית. דבר שמוביל לאיחוד הלבבות והתקרבות לקב"ה שיקרב את הגאולה וישלח לנו את משיח צדקנו במהרה בימינו, אמן.

לפרטים והזמנות: 054-3534770
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.