מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשס״ט 24.05.2009

התלמידים החריפים הוסיפו מלח... ● דיווח, גלריה

במכון הסמיכה באנטוורפן לא מסתפקים רק בלימוד הלכות שחיטה ● לאחר הלימוד, יצאו תלמידי המכון למשחטה מקומית בבלגיה ועברו מבחן מעשי בהכשרת חלקי הבשר השונים ● צוות COL בבלגיה הצטרף למשחטה ומגיש תמונות קשות לדיווח ותמונות
התלמידים החריפים הוסיפו מלח... ● דיווח, גלריה
לומדים, הלכה למעשה. תמונות מהביקור במשחטה ● צילומים: משה. א, צלם COL בבלגיה
מאת כתב COL באירופה

הפעילות הענפה שערכו תלמידי ישיבת אנטוורפן לרגל ל"ג בעומר, כמו-גם ההכנות לכינוס שייערך לרגל סיום הרמב"ם, לא מנעו בעדם מלהמשיך בקצב הלימודים האינטנסיביים במקביל.

העמל נשא פרי והתלמידים נבחנו בהצלחה על דיני מליחה. הבוחן הרב ירמיהו כהן שליט"א המכהן כאב-בית-הדין המרכזי בצרפת, הביע את התפעלותו מבקיאות התלמידים בחומר הנלמד ומהידע התורני הרחב שנקנה בזמן קצר כל-כך.

הרב כהן הידוע בהתמחותו בדיני המליחה ואף חיבר ספרים בנושא, פיתח במהלך הבחינה דיון אודות בעיות שנתחדשו בימינו בתהליך המליחה ונשא ונתן עמם בחידושיו.

הבחינה נערכה לאחר שהתלמידים למדו בהתמדה בחודשים האחרונים את דיני המליחה, החל ממקורותיה בשיטות הראשונים ועד לפסקי אחרוני האחרונים.

אך הבחינה לא הסתכמה בחומר העיוני המצוי בספרים, לאחר שהתלמידים צברו בקיאות בהלכות, יצאו הרבנים הצעירים לסייר במשחטה המרכזית באנטוורפען. בה ערכו התלמידים היכרות עם חלקי הבשר השונים, בהם דנו והתפלפלו בחודשים האחרונים.

שיאו של הסיור היה הבחינה המעשית, בה נדרשו התלמידים להכשיר בעצמם את החלקי הבשר השונים כמו לב, כבד וריאות. החלוקים זה מזה באופן הכשרתם, מי במליחה ומי בצלייה.

בסיום הסיור הודו התלמידים לראש-הישיבה הרב מנחם-מענדל טברדוביץ על ההשקעה הרבה, ההשתדלות והתמסרות הגדולה להצלחת הישיבה. כמו כן ניצלו התלמידי הישיבה את ההזדמנות, להביע את תודתם העמוקה, למי שעושה לילות כימים למען החזקת הישיבה, השליח הראשי - הרב שבתאי סלבציטקי.

שמות הנבחנים:
אסולין משה-מאיר, בלוי מנחם-מענדל, בליז'ינסקי שמחה, בר-ששת שמעון, גרינוולד שלמה, חממי ישראל, טברדוביץ חיים, ליצמן יוסף, פרוש שניאור, פריימן אהרן, קרישבסקי שניאור, רוזנברג אברהם, רויטמן מנחם, שכטר יעקב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.