מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשס״ט 24.05.2009

אלפים בסיום הרמב"ם העולמי ● דיווח מלא, גלריה

אלפים השתתפו בסוף-השבוע "בסיום הרמב"ם העולמי", כפי שנקרא על-ידי הרבי ●  רבנים, ראשי ישיבה ושליחים מכל חצרות החסידם במפגן עצום של חיזוק ואחדות ● COL מגיש: דיווח מלא וגלריית תמונות מהמעמד הגדול לסיפור המלא
אלפים בסיום הרמב
מאת כתב COL בניו-יורק

אלפים השתתפו ב"סיום הרמב"ם העולמי", כפי שזה נקרא על ידי הרבי, שהתקיים ברוב פאר והדר בשכונת המלך, קראון הייטס, ביום רביעי בערב, יום שהרמב"ם סויים. אלפי המשתתפים היו עדים חיים לזה שלמרות שזה כבר הסיום העשרים ושביעי הרי שהסיום הולך ומתחזק משנה לשנה ורואים כאן במוחש את כחו של הרבי, בעל התקנה, שעומד ומשמש כמאז ומקדם.

הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית ויושב ראש סיום הרמב"ם העולמי, נוטל את שרביט ההנחיה כמעשה זקן ורגיל ומזמין את "החזן של הרבי" ר' משה טלישבסקי לקרוא עם הציבור את פרק קח בתהילים פרקו של הרבי.
עד מתי...

שלשת מסכי הענק התחילו את מלאכתם. והנה רואים את פני הקודש, והנה שומעים את הוד קולו של הרבי,כשעושה את הסיום על הרמב"ם. משתוקקים לימים עברו, ומתחננים, "עד מתי", רבונו של עולם, "עד מתי..."

שלושה פעמים שלושה-- ג' פעמים. חזקה משולשת ומשולשת

הרב בוטמאן מדגיש בדברים קצרים את המשמעות המיוחדת של הסיום הנוכחי שהיא חגיגה משולשת של הסיום העשרים ושבע לאלו שלומדים שלושה פרקים בכל יום, הסיום התשיעי לאלו שלומדים פרק אחד ליום, וסיום השנ תי של ספר המצוות. והרי מסביר שבג' פעמים הוי חזקה, ותשע זה המספר של ג' פעמים ג' ועשרים ןשבע –ז"ך- הוא המספר של ג' פעמים תשע, היינו ג' פעמים ג' פעמים ג' פעמים. הרי שיש לחגיגת סיום הרמב"ם הנוכחית כח משולש של שלושה פעמים שלושה פעמים, היינו לא רק "חזקה כפולה ומשולשת" כי אם "חזקה משולשת ומשולשת".

הוראת הרבנים

כעת מוזמנים בכבוד הרבנים הגאונים חברי הבד"צ דקראון הייטס הרב אברהם אזדאבא שליט"א והרב אהרן יעקב שוויי שליט"א שדיברו בענין בדברי הלכה והגדה בענייני הרמב"ם, והביעו דברי התעוררות להתכונן באופן הראוי לחג השבועות ולהמשיך בילמוד הרמב"ם ביתר שאת ויתר עוז.

תודה לרבי

הרב הגאון ר' יהושע נתן פייפער, מראשי ישיבת צמח צדיק דוויזניץ, הביא את ברכת חצר וויזניץ בארה"ק והלהיב את הקהל בנאום חוצב להבות על הרבי בעל תקנת לימוד הרמב"ם וסיפר בדחילו ורחימו על מופת אישי שהיה במשפחתו שבחור חזר בתשובה על ידי הרבי. דבריו השאירו רושם עז.

עידוד וחיזוק מיוחד

הרב הגאון ר' חיים קריגער שלוחו של האדמו"ר ממודזיץ הקריא דבר תורה וברכה של האדמו"ר ממודזיץ לחגיגית סיום הרמב"ם העולמי בעידוד וחיזוק ללומדי הרמב"ם בכל התפוצות.

להכין את העולם על ידי אור התורה והחסידות

הרב הגאון ר' יצחק רבינוביץ דיבר בשם האדמו"ר מבויאן שליט"א בחשיבות לימוד יומי שהיא קביעות בנפש ועמד בדבריו על זה שכל שנה ניתוסף הקהל יותר ויותר, רק שאדרבה זה הולך ומתרחב בזכותו של הרבי מחולל התקנה.

מסירות נפש נפלאה עבור יהודי שלא מכירים

הרב הגאון ר' אהרן גאלדמינצער דיין דסקווירא, דיבר בשם האדמו"ר מסקווירא שליט"א שרק אתמול חזר אתו מאוקריינה דיבר על הגבורה העילאית של חסידי חב"ד בזמן המלחמה ברוסיה וגברותם הרוחנית ומסירות נפשם הנפלאה של חסידי חב"ד שפירותיהם רואים במוחש עד היום ועל התקנה של הרבי שמתחזקת משנה לשנה.

תרופה נגד הרוחות המנשבות

הרב הגאון ר' חיים ברוך וואלפין, ראש ישיבת קרלין – סטולין, הביא את ברכת האדמו"ר מסטולין שליט"א ודיבר על התקנה המיוחדת של לימוד ואיחוד כלל ישראל, ובפרט בזמננו אנו שצריכים שמירה מיוחדת מכל הרוחות המנשבות, ושהוא בעצמו מקבל עידוד וחיזוק מתקנת לימוד הרמב"ם.

גם נאה דורש

הרב שלום דובער דרייזין, שבחסותו התקיים "סיום הרמב"ם העולמי" לעילוי נשמת אביו הרב החסיד המשפיע ר' אברהם דריזין זכרונו לברכה, נמצא בעת סיום הרמב"ם מחוץ לגבולות ארצות הברית. הוא דיבר על ידי הקלטה מוקדמת. הרב דריזין הודה להנאספים על בואם והדגיש שהוא עושה את ההקלטה הזאת בל"ג בעומר יום שמחתו של ר' שמעון בן יוחאי. ר' שמעון בן יוחאי ישב במאסר י"ג שנה בגלל "שאמר את האמת" ותורת החסידות הכללית ותורת חסידות חב"ד לימדו את העולם "לחיות עם האמת". הרב דריזין הטעים את דבריו בסיפור קולע ששמע מאביו החסיד ר' אב רהם דריזין זכרונו לברכה. המנחה הודה לו באמרו ש"ר' שלום בער הוא לא רק נאה מקיים הוא גם נאה דורש".

ברכה והצלחה ישועות ונחמות

הרב הגאון ר' יוסף מנחם דויטש, ראש ישיבת קלויזענבורג, דיבר בשם אדמו"רי קלויזענבורג שליטא והביא ברכה מיוחדת ללומדים ולמסיימים, ללכת מחיל אל חיל בלימוד הרמב"ם באופן של מוסיף והולך. הרב דויטש דיבר בחמימות גדולה אודות הרבי בעל התקנה וסיפר שהוא כילד שהי' גר בוויליאמסבורג הי' משתתף בתהלוכה של ל"ג בעומר וגם סיפר סיפור סיפור מדהים מהרבי איך שילדה התרפאה תוך תהלוכת ל"ג בעומר.

כח להמשיך בתנופה

הגאון הרב גבריאל ציננער, בעל המחבר ספרי "נטעי גבריאל" הידוע בפסקיו בכל המקצועות השתתף בסיום הרמב"ם העולמי ומסר את דבריו שהסיום יתן עידוד וחיזוק לכל הלומדגים והמסיימים שהולכים בדרכיו של בעל התקנה ובפרט שמתחילים מחזור העשרים ושמונה שהוא הענין של כח, שנותן כח לכבוש את העולם ולהכין אותו לגאולה האמיתית והשלימה.

מה זרעו בחיים אף הוא בחיים

הרב הגאון ר' אהרן ווינבערג נכד אדמו"רי סלונים דיבר בשם האדמו"ר מסלונים שליט"א והלהיב את הקהל בענין של "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים" ואיך שרואים במוחש שהרבי פועל בכל העולם כולו ומביא את העולם ליעד הגדול בו מסיים הרמב"ם את ספרו "ומלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים".

ה"הקהל" הגדול

לפני שניגשו לסיום הדגיש המנחה שאנחנו חוגגים כעת את החגיגה של סיום הרמב"ם בשנת "הקהל". שכל הענין של "שנת הקהל" הוא עניין שנפעל על ידי הרבי, כי ענין "הקהל" בהלכה הוא כמו שהרמב"ם פוסק "במוצאי יום טוב הראשון של חג" ותו לא. רק שהרבי רואה בענין "הקהל" הגאולה השלימה. והראי' לזה היא שבשמחת תורה של שנת "הקהל" הי' הרבי אומר את הפסוק "הנני מביא אותם מארץ צפון וקיבצתים מירכתי ארץ בם עיור ופסח הרה ויולדת יחדיו קהל גדול ישובו הנה" שלכאורה פסוק זה הוא לא שייך לשנת ,הקהל" הוא פסוק בהנוגע לגאולה השלימה. אלא, שלזה התכוין הרבי ה"הקהל" האמיתי של הגאולה האמיתית והשלימה.—שלימות התורה, שלימות העם ושלימות הארץ נגיע לגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.

ומלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים

לסיום מחזור הכ"ז התכבד הגאון ר' נחום קרנווייסר ראש ישיבת גור שדיבר בהתרגשות על התקנה הגדולה ועל הזכות המיוחדת של דורנו שזכה לתקנה כזאת מבעל התקנה והכריז שהסיום הרמב"ם הבא יעשה על ידי הרמב"ם בעצמו בירושלים עיר הקודש. הרב קרנווייסר סיפר סיפור שסיפר לו ידיד אישי איך שהרבי הציל את בתו מנשואי תערובת.

יסוד היסודת ועמוד החכמות

בהתחלת מחזור הכ"ח התכבד הגאון ר' מרדכי ליב ווייס, שלוחו וגיסו של האדמו"ר ממונקאטש שליט"א. הרב ווייס התחיל את "התורה מחדש" כלשון הרמב"ם "יסוד היבודות ועמוד החכמות" דיבר בחמימות על לימוד הרמב"ם המאחד את כלל ישראל ביחוד של תורה ועל השפעתו העצומה של הרבי בעל התקנה בכל תפוצות העולם.
עושי מצוה

הרב בוטמאן הודה לבנו הרב יוסף יצחק בוטמאן שלא חשך עמל ויגיעה לנהל ולסדר את כל עניני סיום הרמב"ם העולמי בלב ונפש, וזכות הרמב"ם, וזכות הרבי מחולל התקנה, יעמדו לו בכל מילי דמיטב בכל מכל כל.

המנחה הודה לנשי ישראל על השתתפותן בלימוד הרמב"ם בספר המצוות ועל השתתפותן בסיום הרמב"ם העולמי ועל עידודן לבעליהן ולבניהן על השתתפותם התקנת לימוד הרמב"ם, המנחה הכריז שסיום הרמב"ם הבא יהי' ביום יו"ד אייר תש"ע. המקום: ירושלים עיר הקודש. המסיים: הרמב"ם בעצמו.

תם ולא נשלם. היתה זאת חגיגה מיוחדת במינה. בדברי הנואמים עבר כמו חוט של שני המציאות שלמרות השנים, ולמרות שזה כבר הסיום הכ"ז הרי שתקנת הרבי וחגיגת הסיום הולכת ומתרחבת, ולא נס ליחם, ואדרבה, זה נמשך כמעיין המתגבר משנה לשנה, שרואים בזה ברכתו התמידית של הרבי בעל התקנה. משתתפי הקהל העצום הלכו לבתיהם שמחים וטובי לב. זה הי' ממש מפגן עצום של השתתפות רבנים ראשי ישיבות, אורחים ונציגי חצרות חסידים באופן נפלא, וכולם נקבצו ובאו לעודד את לימוד הרמב"ם ולהתחמם לאורו של מחולל התקנה שמכין את העולם ויוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.