מערכת COL | יום כ"ז אייר ה׳תשס״ט 21.05.2009

הרצון להאיץ - לא נובע מחוסר סבלנות ● תבלין לשבת

הרצון להאיץ בשני שישיג תוצאות, לא נובע מחוסר סבלנות, אלא מחוסר ידיעה של נפש האדם ● "תבלין לשבת" מאת מאמן הקאוצ'ינג יוסף-חיים בולטון לקריאה וגם: שאלות שמאמן היה שואל אתכם באימון >>>
הרצון להאיץ - לא נובע מחוסר סבלנות ● תבלין לשבת
אחת השאלות הראשונות שאני זוכה לקבל בתחילת אימון, היא "מתי נראה תוצאות?". הרצון לתוצאות מיידיות גורם לאנשים להפסיק תהליך כלשהו לא פעם ולא פעמיים. בעיקר כאשר אנו מצפים מאנשים אחרים לעשות את השינוי, או את המהלך. והמכשול העיקרי הוא, המחשבה שבני אדם אחרים הם כמונו, ומסוגלים למה שאנו מסוגלים.

פרשת השבוע מתחילה בפסוק: "וידבר ה' אל משה במדבר סיני באהל מועד באחד לחדש השני בשנה השנית לצאתם מארץ מצרים לאמר"

א. למה זה משנה לנו איפה הקב"ה דיבר עם משה?
ב. למה זה משנה לנו כמה זמן עבר מיציאת מצרים, עד כדי דיוק של יום בחודש?

אחד הקשיים שלנו בתקשורת עם הסובבים אותנו, הוא המקום שממנו אנו מדברים. לרוב אנו מייעצים לשני מתוך הניסיון שלנו ומתוך ההבנה שלנו שאנו יודעים מה טוב בשבילם. לפעמים אנו אף משתמשים במניפולציות, בכוחניות, או בדרמטיות מיותרת, אנו בוחרים להוסיף לשיחה "צבע" ורגשות, שלרוב לא תורמים אלא רק גורמים נזק, כי אנחנו מדברים מתוך אינטרס אישי כל שהוא. אחד הדברים שאנו יכולים ללמוד מהחשיבות שהתורה נותנת למיקום שבו הקב"ה דיבר אל משה: מדבר זהו מקום שומם, מקום שאין בו רגשות, מקום שלרוב שום דבר לא צומח בו, וההישרדות בו מאוד קשה באופן כללי, ואנו רואים שדווקא במקום כזה הקב"ה החליט להעלות את עם ישראל לרמה גובהה יותר, דווקא במקום שבו אין רגשות, וזה נראה כאילו אין עתיד במצב הנוכחי. כאשר אנו רוצים להעלות מישהו בדרגה, חשוב שנעשה את זה מתוך מקום של שקט אישי ושקט סביבתי ושקט סביבתי, ודווקא כאשר אנו נבוא ממקום של מדבר סיני, נוכל לאפשר לשני להעלות את עצמו.

דבר נוסף שאנו יכולים ללמוד מהפרשה: אחד הדברים החשובים בתהליך כזה, הוא המעקב אחרי העשייה, שתתבצע צעד אחר צעד ולא במכה אחת, ולבחון באופן שוטף מה הספקנו עד עכשיו.

לרוב אנו נוטים להסתכל על הכישלונות של השני ואז לדבר. פה אנו רואים שהפסוק מקפיד לכתוב את שני הנתונים האלו, גם את העניין של הזמן, וגם את העניין של מה עברנו עד כה.

דבר נוסף שאנו יכולים ללמוד מהעניין של המדבר: לרוב אנו לא נותנים לעצמנו לצמוח, אנו סגורים על המצב הקיים ועל מה שאנו רואים וזהו. וכשקשה לנו אנו רואים את הכל כמדבר, כחסר סיכוי לצמיחה, כלא ניתן לשינוי. אנו שוכחים ומזלזלים במה שעברנו, ויש לנו גם הסברים למה במקרה ההוא כן יכולנו לעבור את זה ועכשיו לא. אחד הדברים שיכולים לעזור לנו לעלות ולהתקדם, הוא כאשר נזכור שגם במדבר אם נחפור עמוק עמוק אולי נגיע למים ונהפוך את המקום לנווה מדבר רענן וצומח. אז נוכל לקיים את מה שכתוב בהמשך העניין: "שאו את ראש בני ישראל" נוכל להרים ראש ולהתקדם.

שאלות שהמאמן היה שואל אותך באימון:
1. מה עובר לך בראש כאשר אתה מרגיש תקוע בחיים?
2. מה הצעד הקטן והראשוני שאתה יכול לעשות כדי להתקדם?

בברכת שבת שלום
יוסף חיים בולטון
מאמן בכיר בקאוצ'ינג
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.