מערכת COL | יום ז' אייר ה׳תשס״ד 28.04.2004

שלוחי חב"ד פתחו את ועידת OSCE בברלין

מאות אישי ציבור ומנהיגים יהודיים מרחבי תבל עושים את דרכם לברלין, בו ייפתח מחר (רביעי) הועידה נגד אנטישמיות וגזענות של המכון הממשלתי OSCE, בו ידונו בתופעת התבטאויות ואירועי אלימות נגד יהודים שזוכים לאוזן קשבת על אדמת אירופה, ולאחרונה גם בעולם. בועידה ישתתפו נציגים רישמיים של 55 מדינות, בהם קולין פאוול, מזכיר המדינה האמריקני. לשלוחי חב"ד יצטרף גם שליח COL לועידה, חיים בן-ניסן שיספק דיווחים כתובים ומצולמים ביומיים הקרובים. היום (שלישי), המשלחת האמריקנית בראשה עומד אד קוץ', ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, השתתפו בטקס קביעת המזוזות למרכז היהודי לחינוך ע"ש שלמה אלבוים, אותו הקים הרב יהודה טייכטל, שליח חב"ד בברלין. כלי התקשורת העולמיים סיקרו בהרחבה את 'אירוע ערב הועידה', עם ההצהרה המרשימה: "אפשר לדון ולנאום על אנטישמיות, ואפשר גם לפעול נגדה, בצעדים מעשיים כמו אנשי חב"ד שהקימו מרכז לחינוך וסובלנות, ראשון מסוגו בגרמניה".
שלוחי חב
"הרבי אהב אותי". משמאל: אד קוץ', ראש עיריית ניו-יורק לשעבר נואם לצד הרב יהודה טייכטל שליח חב"ד בברלין, דניאל קואט שגריר ארה"ב בגרמניה * צילומים: חיים בן-ני
סנטורים, חברי קונגרס, נציגי הבית הלבן והממשל האמריקני, ראשי הארגונים היהודיים העולמיים ועוד לקחו חלק בטקס קביעת המזוזה בפתח המרכז החדש שהנחת אבן-הפינה לבנייתו התקיימה לפני מספר חודשים. "זו התשובה שלנו לאנטישמיות ולפגיעה בערכי הדת והסובלנות", הודיע הרב יהודה טייכטל שזוכה לתשואות ולפופולריות רבה בקהילה היהודית של בירת גרמניה. אד קץ' היהודי שעמד בראש עיריית ניו-יורק, הפתיע את הקהל וכלי התקשורת כשהקדיש את נאומו לדמותו של הרבי מליובאוויטש. "אני פגשתי את הרבי", הוא סיפר לנוכחים. "הוא היה נותן שטר דולר לכל אוהדיו. מי שהוא אהב - קיבל שניים. אני למשל קיבלתי שניים". בנסותו לתאר את אורח חייו של המנהיג היהודי הגדול במאה האחרון, ואת קשריו עימו, קוץ' אמר לסובבים: "אני הייתי בפארבריינגן. אתם יודעים מה זה פארבריינגן?" "מי לא יודע מה זה פארבריינגן?!", הוא נענה בספונטניות על-ידי מלקולם הונליין, נשיא ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב. קוקטייל עם החב"דניקים בתום טקס קביעת המזוזה ומסכת הנאומים, האורחים פנו למסיבת קבלת-פנים שנערך עבורם על-ידי אנשי חב"ד, שם הם נחשפו לפעילות שנעשית בעיר למגוון בני הקהילה היהודית, על-ידי הרב טייכטל ועוזריו, הת' דודי ניימרק (מלוד), הת' חיים-הלל אזימאוו והת' מענדל דרוק. הקוקטייל הייתה הזדמנות מעולה עבור הפוליטיקאים, ראשי הארגונים היהודיים ואלי ההון ליצירת קשר בלתי-אמצעי עם אנשי חב"ד, כשהם מתוודעים להיקף פעילותם ומסירותם. (שליח COL לועידה, חיים בן-ניסן ומערכת COL באירופה)
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
10 תגובות
1.
אד קוטש
ז' אייר ה׳תשס״ד
אשר "הרבי אהב אותו",
הי' זה אשר הסיר את השמירה מאדמו"ר בזמנו - היינו את הפוליס עסקורט.
2.
Kol hakavod Harav Teichtel
ז' אייר ה׳תשס״ד
Harav Yehudah Teichtel, Kol Hakavod, you did it again. You are a source of nachas to the Rebbe, and an inspiration to us all.
3.
Amazing
ז' אייר ה׳תשס״ד
Poshut ain milim
what better kiddush shaim chabad
Rabbi Teichtel Chazak V'ematz
You are doing great work!
4.
He is a first class laier!!!!
ז' אייר ה׳תשס״ד
I heard myself, (and its maybe on a tape)
at Shivah for the Rebbetzin A"H where Ed Kotch begged the Rebbe 3 or 4 times that he would like to get toghter with the Rebbe some time soon, and the Rebbe ignored the request and told him something like: the main thing is to do good for all the people... and it was abvius that Kotch was trying to wash his terrible behavior at this public oprotunity; but clearly the Rebbe keept ignoring him. I was there right next to the Rebbe and it was very cleare that the Rebbe would not let him get away with his discousting behavior...

And no Lubavitcher should be seen with him...
5.
אומגלאבליש (לא יאומן)
ז' אייר ה׳תשס״ד
הרב טייכטל (מיט דעם רבינ'ס כוחות) מביא כבוד גדול לליובאוויטש.
ממנו יראו וכן יעשו.

מעריציו ברחבי העולם
6.
Koch
ז' אייר ה׳תשס״ד
Koch writes in his book, how he went into a yechidus with the Rebbe, spoke and spoke and the Rebbe didn't answer him a thing. He was hardly a "friend" of the Rebbe's and wrote rather disparagingly about the Rebbe in his book.
7.
ווען מען אקערט און מען פארזייט - וואקסט....
ז' אייר ה׳תשס״ד
הרב טייכטל ורעייתו משקיעים ימים ולילות למען פיתוח והרחבת הפעילות בברלין, כעת אנו רואים את הפירות.

עלו והצליחו.
8.
- שליח ראשי במעשים -
ז' אייר ה׳תשס״ד
כל הכבוד ויישר כח עלו והצליחו!
9.
לכבוד מיסטר 4 ו-6
ז' אייר ה׳תשס״ד
העובדות שהעליתם אכן צודקות. הקוץ' באמת זכה להתייחסות צוננת בתקופה מסויימת על-ידי הרבי והחסידים.
אבל אין לכם מושג איזה קידוש השם הוא עשה שם. כל הנאום שלו בפני ה-BBC ושאר כלי התקשורת נסב על הרבי. גדלותו ומנהיגותו.
הטענה שלכם הייתה במקומה באם הוא היה מוזמן לקראון-הייטס או אירוע מקומי, אך בברלין הוא הגיע כראש המשלחת הרישמית של ארה"ב לכנס, ולכן הזמנתו לאירוע היה עוד מהלך חכם של הרב טייכטל שיחי' ויצליח.
10.
כל הכבוד
ז' אייר ה׳תשס״ד
פשוט נחת לרבי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.