מערכת COL | יום כ' אייר ה׳תשס״ט 14.05.2009

מוסקבה צעדה בתהלוכת אחדות מרגשת

ל"ג בעומר נחוג בקרב יהודי העיר מוסקבה על פי המסורת, והשנה – בתוספת אור ושמחה ● אלפים מיהודי מוסקבה התקהלו ברחבת הענק של המרכז החינוכי המפואר "בית שווידלער". במהלך התהלוכה, צעדו התלמידים לעיני הקהל, הציגו מוצגי היהדות, והופיעו במגוון הופעות ● בסיום, פנו הילדים למתחם האחורי של חצר "בית שוידלער" שם הוקם מיני לונה פארק עם מתקנים מתנפחים, רכיבה על ג'יפים ועוד שעשועים לסיפור המלא 
מוסקבה צעדה בתהלוכת אחדות מרגשת
ל"ג בעומר נחוג בקרב יהודי העיר מוסקבה על פי המסורת, והשנה – בתוספת אור ושמחה.

טרם הסתלקותו ציווה רשב"י על תלמידיו – לשמוח ביום זה, ומאז נעשה יום הל"ג בעומר ליום שמחה. בשנת תש"מ חיזק הרבי מנהג זה וקרא לקיים בל"ג בעומר תהלוכות וכינוסי ילדים בכל מקום. וכך הפכו במוסקבה את התהלוכה – למפגן אדיר של אחדות ישראל וקירובם לאבינו שבשמים.

זמן רב קודם נערכה אסיפה שבה הוחלט על חלוקת תפקידים בין הוועדה המארגת: ר' שניאור הלפרין, ר' משה ברוך בייניש והת' מנחם מרטון. ההכנות נכנסו להילוך גבוה כשכל מוסד מקבל תפקיד ביצועי להכין מוצגים ולהתכונן להופיע ב'פאראד' הגדול שיתקיים בתהלוכת ל"ג בעומר.

אלפים מיהודי מוסקבה התקהלו ברחבת הענק של המרכז החינוכי המפואר "בית שווידלער", תפסו את מקומותיהם בצידי הדרך - והכל בסדר מופתי תחת ניהול המדריכים, תלמידי הישיבות.

האירוע נפתח על ידי המנחה ר' משה רוכלין שבירך את כולם והזמין את הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר לנאום בפני הקהל. הרב לאזאר הסביר לקהל הרב את משמעות היום והדגיש בדבריו שצריך לשמוח ולהודות על האור הגדול שהתגלה ביום זה בעולם.

במהלך התהלוכה – שהתנהלה בסגנון ה'פאראד' – צעדו התלמידים לעיני הקהל, הציגו מוצגי היהדות, והופיעו במגוון הופעות. ניתן לומר כי מי שלא ראה את אחדות ישראל בבירתה של "המדינה ההיא" לא ראה התגלמות של אחדות ישראל מימיו. הכל התרגשו מהמחזה הנהדר של צעירים וילדים קטנים, לצד שלוחים ושלוחות, קשישים ותושבי המקום צועדים בערבוביא בשביל המיוחד שחצה את מושבי הקהל. בסיום ה'פארד' נערך מופע אקרוביטקה על ידי שני רוכבי אופנים שביצעו פעלולים על גבי רמפות מיוחדות.

הכינוס שנערך תיכף לאחר צעדת התהלוכה ייזכר לטובה בפי כל יהודי מוסקבה שזכו לטעום שמחה יהודית חסידותית אמיתית שזועקת אהבת ישראל ודיבוק אמיתי בין כל שכבות הציבור!

בסיום, פנו הילדים למתחם האחורי של חצר "בית שוידלער" שם הוקם מיני לונה פארק עם מתקנים מתנפחים, רכיבה על ג'יפים ועוד שעשועים.

יישר כח למוסדות החינוך שהשתתפו ב'פאראד': חדר מנחם, אחי תמימים, בנות מנחם, מתיבתא חב"ד ליובאוויטש, גני מנחם, ישיבה גדולה, ישיבה קטנה, אוניברסיטה ה-21, בית הילדים 'בית חיה', מכון חמ"ש, נציגות הפדרציה הרוסית.
יישר כח גדול לכל המסייעים והעוזרים ובמיוחד למארגנים ר' שניאור הלפרין ור' משה ברוך בייניש על ארגון התהלוכה המוצלחת שבוודאי גרמה נחת רוח גדול לרבי נשיא דורנו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.