מערכת COL | יום י"ט אייר ה׳תשס״ט 13.05.2009

אלי ישי לגוטניק: "הופעלו עליי לחצים להעביר שטחים לוותיקן"

איל-ההון החב"די הרב יוסף-יצחק גוטניק נפגש השבוע עם יו"ר ש"ס אלי ישי וחכ"ים נוספים מש"ס ● "לממשלה הזאת מחכים אתגרים רבים. למרות שהיא נראית ימנית - היא לא-ממש. יש בה כוחות מורכבים שלא יאבקו למשל לבנייה ביהודה ובשומרון, כולל בגושים החרדים" - גילה ישי את דעתו על הממשלה  לסיפור המלא ותמונות
אלי ישי לגוטניק:
איל-ההון החב"די הרב יוסף-יצחק גוטניק הגיע לפני שבוע לישראל ומקיים פגישות מרתוניות עם גדולי-תורה ואישי-ציבור. השבוע נפגש עם יו"ר ש"ס אלי ישי ועם חכ"ים נוספים מש"ס.

במהלך הפגישה עם ישי, חיזק גוטניק את ישי על עמידתו מול תביעת האפיפיור, לקבל לידיו אתרים המוקדשים לנצרות. "אין אף מדינה בעולם שנדיבה כל-כך להעמיד על הפרק אתרים למסירה לאומה אחרת", העיר גוטניק וישי אמר: "אין לך מושג אלו לחצים הופעלו עליי, אבל ברוך-השם עמדתי נחרץ וסירבתי בתוקף לאשר את העברה לוותיקן, אפילו שהזהירו אותי כי אני מסכן את היחסים בין הותיקן לישראל".

גוטניק אמר שכיהודי, הוא נחרד מהרעיון למסור חלקים מהארץ, סתם בשביל לסייע למצב-הרוח של מאן-דהו. "יש אנשים שמבקשים לתת חצי ירושלים לפלשתינים וחצי לוותיקן, זה פשוט טירוף", אמר גוטניק וישי השיב: "לממשלה הזאת מחכים אתגרים רבים. למרות שהיא נראית ימנית - היא לא-ממש. יש בה כוחות מורכבים שלא יאבקו למשל לבנייה ביהודה ובשומרון, כולל בגושים החרדים".

גוטניק אמר לישי שתמיד הוא פחד מהיהודים שהקיפו את נשיאי ארצות-הברית. "הם אינם מבשרים טוב בהתנהגות שלהם. הם בטוחים שהם מבינים מה טוב לעם היהודי, יותר מהעם עצמו".

ישי סיפר כי בפגישה עם נתניהו, ייעץ לו לשמור על אמינות מול האמריקאים ולא להשלות אותם בדברים שהוא אינו יכול לעמוד בהם. "אצל האמריקאים הדבר הכי חשוב זו אמינות, אסור לך לאבד את זה, מותר לך לחלוק עליהם אבל לא לומר דברים אחדים ולפעול אחרת", אמר גוטניק.

ישי העריך כי הביקור הפעם יעבור בשלום, אך אינו יודע מה יקרה בביקורים הבאים. "אני יושבי בממשלות ישראל מתשנ"ו ולעולם לא נחשפתי ללחצים כאלו של ממשל אמריקאי על ישראל", אמר ישי והוסיף שביבי מסכן בלחצים הללו וצריך לעזור לו לעמוד חזק.

בפגישה שהתקיימה במשרד הפנים בירושלים, שוחח גוטניק גם עם השר במשרד ראה"מ משולם נהרי שהודה לו על הסיוע למוסדות חב"ד בארץ ובעולם וכמו-כן נפגש לשיחת היכרות עם שר הדתות יעקב מרגי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.