מערכת COL | יום י"ט אייר ה׳תשס״ט 13.05.2009

אלפים צעדו בתהלוכה הגדולה בנחל'ה ● גלרייה

המשטרה מעריכה כי בתהלוכה השתתפו למעלה מ-6000 איש, שצעדו בצהרי ל"ג בעומר, ברחובות הראשיים, בליווי תצוגות מפוארות שנבנו על משאיות, ורכבים רבים ● כמידי שנה, "בומי" הלא הוא הרב אברהם פרידלנד, מצליח להפתיע את משתתפי התהלוכה, במוצג אדיר מימדים, המושך את תשומת לב כולם. והפעם: תפילין בצורת טנק עם כרזה גדולה: "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". ובכדי להמחיש את פעולת הטנק, מפעם לפעם נורו זיקוקים קטנים מתותח הטנק! ● COL מגיש: גלריית תמונות לתמונות 
אלפים צעדו בתהלוכה הגדולה בנחל'ה ● גלרייה
צילום: שלמה ניימרק
המשטרה מעריכה כי בתהלוכה השתתפו למעלה מ-6000 איש, שצעדו בצהרי ל"ג בעומר, ברחובות הראשיים, בליווי תצוגות מפוארות שנבנו על משאיות, ורכבים רבים.
התהלוכה הופקה ברמה גבוהה ביותר בשיתוף פעולה פורה על ידי מוסדות החינוך החב"דיים, ועד נחלת הר חב"ד, סיעת חב"ד בעירייה, ובניצוחם של חברי הועדה המארגנת: הרב חיים שטיינר סגן ראש עיריית קרית מלאכי, הרב מאיר אשכנזי, הרב דובי גורביץ והרב ניסים נחמיאס. ארגון התהלוכה היה בפיקוח ועדה רוחנית בראשותו של רב השכונה ומזכיר בי"ד רבני חב"ד – הרב ירוסלבסקי.

אירועי ל"ג בעומר בקרית מלאכי נפתחו בסיום תפילת ערבית בליל ל"ג בעומר, אז יצאה תהלוכת לפידים בהשתתפות תלמידי תלמוד תורה חב"ד בניצוחו של הרב גדעון גוחפי סגן מנהל התלמוד תורה. התהלוכה יצאה מהתלמוד תורה אל המדורה הגדולה מסביבה התקבץ קהל רב. מוזיקה שמחה הושמעה ברקע, הקהל רקד והרב ליפא קורצוויל מנהל בית חב"ד בקרית מלאכי הלהיב את הציבור. דברי ברכה נשאו הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי רב השכונה ומזכיר בית דין רבני חב"ד והרב יוסף הרטמן. הרב אברהם הרשקופ חבר עיריית קרית מלאכי הביא את ברכת ראש העירייה מר מוטי מלכא השוהה בחו"ל.

למחרת בשעות אחר הצהרים יצאה תהלוכת ל"ג בעומר לדרך עם למעלה ששת אלפים איש - אנשים נשים וטף. בראש התהלוכה צעדו המתופפים תלמידי ישיבת חב"ד ותלמוד תורה חב"ד. ומוצגים מפוארים ליוו את הצועדים, כאשר השנה הושם דגש על מוצגי הקהל: על סמיטריילר ארוך, נבנה מוצג מדהים – מלך קורא מספר תורה, בפני קהל גדול של גברים נשים וילדים. כמו כן, תלמידי הישיבה בנו רכבת עשויה מקרונות ומחוברת לרכב, ועליה מוצגים רבים הקשורים ל'הקהל'. לוייתן ושור הבר ניצבו הכן לבוא המשיח, על משאית אחרת, ואות בספר תורה, שבת, חת"ת, חופות לעולים חדשים, ותמונות ענק של הרבי – נראו על גבי רכבים רבים. את המוצגים הרבים הכינו מורות בית ספר חב"ד לבנות ותלמידי הישיבה. ארגון חמ"ה ו'בית משיח' הכינו אף הם מוצגים מיוחדים.

כמידי שנה, "בומי" הלא הוא הרב אברהם פרידלנד, מצליח להפתיע את משתתפי התהלוכה, במוצג אדיר מימדים, המושך את תשומת לב כולם. והפעם: תפילין בצורת טנק עם כרזה גדולה: "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". ובכדי להמחיש את פעולת הטנק, מפעם לפעם נורו זיקוקים קטנים מתותח הטנק!

בתהלוכה צעדו, תלמידי התלמוד תורה, תלמידי בית ספר לבנות, תלמידי מועדוני בית אברהם, ועוד רבים מתושבי קרית מלאכי, שבאו לראות את התהלוכה המפוארת. הצועדים צעקו את 12 הפסוקים, ושרו שירי ל"ג בעומר, ומהחלונות נשמעו קולות עידוד רבים. משטרת קרית מלאכי דאגה לחסום את הרחובות הראשיים, דרכם עברו אלפי המשתתפים, והתהלוכה הגיעה בשירה ובשמחה לפארק העירוני.

בכניסה לפארק, חולקו ארטיקים, וספרונים, ועל התוכנית המיוחדת של כינוס 'הקהל' בהשתתפות אלפים, הופקדו השחקנים יוני (פיין) ושמוליק (ספרנוביץ), אשר בכמה מערכונים מצחיקים, העבירו את המסר החשוב של אהבת ישראל לכבוד ל"ג בעומר.

הרב ירוסלבסקי המרא דאתרא, השתתף רק בתחילת התהלוכה, ובמקומו דיבר בנו הרב בן ציון ירוסלבסקי, אשר נאם מענינא דיומא. הרב אברהם סוסובר אמר עם הילדים פרק תהילים, ובשם הילדים דיבר תלמיד תלמוד תורה חב"ד חיים שייקביץ, ויוני ושמוליק הצחיקו, ערכו הגרלות, ואמרו פסוקים עם הילדים שהיו שמחים ומאושרים.

ומי אחראי להצלחה האדירה של התהלוכה? חברי הועדה המארגנת מספרים כי רבים וטובים סייעו. תושבי נחלת הר חב"ד תרמו מהונם, ועד נחלת הר חב"ד בראשות הרב מרדכי גורודצקי, ראש העיר מוטי מלכא, חברי סיעת חב"ד בעירייה, ועוד אחרים, תמכו וסייעו בכל מה שיכלו. גם הפרסום הגדול באמצעות מודעות רחוב, ידיעה נרחבת בעיתון 'המקומון', והכרזה ברמקולים, תרמה למספר משתתפים גדול ביותר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.