מערכת COL | יום ו' אייר ה׳תשס״ד 27.04.2004

זעם על ח"כ שלגי: "חב"ד משתמטים משירות בצה"ל"

זעם בחב"ד על דבריו של ח"כ אילן שלגי (שינוי) המתפרסמים היום (שני) באתר YNEY כתגובה לידיעה כי חסידי חב"ד יצאו בקמפיין "הרבי מלובביץ' "יעניק ברכה" למצביעים נגד הנסיגה". ח"כ שלגי צוטט כאומר: "זהו קמפיין הזוי ומסוכן... אנשי חב"ד משתמטים משירות בצה"ל ושולחים אותנו ואת בנינו להגן על התנחלויות מבודדות וכבישים עוקפים". אנשי חב"ד מקדישים הרבה מזמנם לעידוד כוחות הביטחון והגברת המוראל. בשעה שרבבות משפחות יהודיות סועדות את סעודת הפורים, למשל, בחיק המשפחה - פזורים חסידי חב"ד בבסיסי הצבא, בעמדות שבחזית, בתחנות המשטרה ומשמר הגבול - להביא את שמחת החג גם לאלה שנבצר מהם לחגוג עם משפחותיהם, או ששמחתם הופרה. כיום, משרתים בצה"ל למעלה מ-300 חיילים בשירות חובה במסגרות השונות: רבנות הצבאית, נח"ל חרדי, גולני, גבעתי, מג"ב ועוד, וכן אנשי קבע רבים, קצינים ונגדים. בסיום השירות, נקראים חסידי חב"ד לשירות מילואים רגיל. מספר חסידי חב"ד אף נפלו בעת שירותם הצבאי במלחמה ושמירה על ארץ ישראל. מערכת COL פונה לציבור הגולשים, המשרתים בצה"ל, בשירות סדיר או בשירות מילואים לשלוח מכתב לח"כ אילן שלגי, הכנסת ירושלים - ולבקש את התנצלותו. נשמח לקבל תמונות של חיילים, חסידי חב"ד, על-מנת לפרסמם באתר.   ליצירת קשר עם ח"כ אילן שלגי: טלפון: 02-6753164, טלפון נוסף: 6753986, פקס: 6753158, דואר אלקטרוני: [email protected]
זעם על ח
חסידי חב"ד בסיום טירונות סיון תשנ"ד (ארכיון)
לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
15 תגובות
1.
ר' משה אדרעי
ו' אייר ה׳תשס״ד
חסיד חב"ד, מרכז גרעיני נח"ל חבדי בצה"ל כבר למעלה משלושים שנה , כל שנה מתגייסים קרוב לעשרים חיילים חבדניקים או יותר לשרות של שלוש וחצי שנים ...

ח"כ שלגי חזור בך ומייד טעית בכתובת !!!
2.
נו אז למה מחכים...
ו' אייר ה׳תשס״ד
תשלחו מיד את כל התמונות האלו לח"כ שלגי....
וכך יחזור על דבריו....................
3.
לא צריך לעשות מזה סיפור
ו' אייר ה׳תשס״ד
יש פה טענה פוליטית ולא כ"כ נגד השירות של חב"ד בצה"ל שאינו ממש קשור ישירות לעניין.
4.
תגובה ל3
ו' אייר ה׳תשס״ד
יש בידך טעות קשה אני שירתתי משנת 77 ועד 81 וכן בני משרת שירות מלא של 3 שנים וכן בתקופתי התגיסנו מהכפר 7 חברים לתקופה של 3 שנים חבל שאתה לא יודע את העובדות
5.
במקום לקטר
ו' אייר ה׳תשס״ד
יש בגוף הכתבה את מגוון האפשרויות לתגובה הולמת לאיש הנ"ל.

במקום להוציא קיטור כאן באתר ולשכנע את המשוכנעים, הריצו את תגובותיכם אל כתובתו של האיש , הציפו את כל ערוצי התקשורת שלו במיטב תגובותיכם ועזרו לו להבין שהוא לא הגיע אל הכתובת הנכונה.
8.
אליייייייייייייייייייי
ו' אייר ה׳תשס״ד
כל הכבוד לחייל המסור אלי רייכמן שבזכותו אנחנו יושנים בשקט כל הכבוד תמשיך ככה
11.
הצבא זה העינים שלי
ו' אייר ה׳תשס״ד
הטנק זה הלב שלי
13.
להעביר לשלגי
ו' אייר ה׳תשס״ד
למערכת האתר
מומלץ להעביר לינק באימייל לשלגי שירא לבד את התגובות והכתבה

בברכת יחי המלך
הרב גורי
14.
משה!
ו' אייר ה׳תשס״ד
כל הכבוד! מחזיקים לך אצבעות,
פ. והחבר'ה מ'הקבוצה'
16.
חבל על הזמן
ז' אייר ה׳תשס״ד
הייתי רוצה לדעת האם ה"שלגי" הזה בכלל שירת בצה"ל ומענין איזה גובניק הוא היה בנוסף היה מענין לדעת את מוצאו של שלגי כנראה לא כל כך מוצא יהודי אחרת אי אפשר להבין את שנאת היהודים שזורמת בתוכו! תמיד היה לנו בעיות עם צאצאי הערב רב!
17.
תשובת הרבי לענין הצבא בליובאוויטש
ז' אייר ה׳תשס״ד
ב"ה כ"ו אייר, תש"מ
ברוקלין, נ.י.
מר...

צפון הוליווד, קליפורניה 91606

שלום וברכה:
..הרשה לי לציין כמה דוגמאות בהתייחס לשאלותיך. אתה שואל מדוע חסידי חב"ד אינם משרתים בצה"ל. כמובן, יש בידיך מידע מוטעה, משום שרבים מהם כן משרתים בצה"ל, ורבים הגיעו לדרגה גבוהה בכוחות ההגנה בתפקיד פעיל; ולא רק ברבנות הצבאית, כפי שחשבת. בנוגע לאלה שמשרתים ברבנות הצבאית, ברור שזהו המקום שבו הם תורמים הכי הרבה לצה"ל ולביטחון המדינה, מכיוון ששמירה על המוסר של כוחות ההגנה ברמה הגבוהה ביותר היא בעלת חשיבות עליונה. יהיה זה שיקול-דעת לקוי מצידו של צה"ל ללחוץ על אדם שמתאים להיות רב צבאי שישרת בתור טוראי, משום שהדבר יהיה ככפייה על אדם שמתאים להיות קצין בכיר לשרת במקום זה בתור טוראי.



בעוד אנו עוסקים בנושא זה, הרשה לי להזכיר נקודה נוספת, אף-על-פי שאתה לא מתייחס אליה במפורש, והיא, הפטור של תלמידי ישיבה משירות צבאי. כפי שאתה אולי יודע, פטור זה קיבל הכרה והסכמה על-ידי מייסד צה"ל, ד. בן-גוריון המנוח. הוא מבוסס על העובדה שתלמיד ישיבה יכול להשיג למען בטחון המדינה על-ידי שימשיך את לימוד התורה שלו יותר מאשר על ידי תפקיד צבאי. כל מי שמכיר את פרשת בחקותי, ואין לו דעה קדומה, יכול לראות זאת באופן ברור.



הרבה יותר ניתן לומר על הנושאים הללו, אבל מכתב הוא לא האמצעי לכך.



לאחר שעניתי על כמה מהשאלות שלך, הנני מקווה שאני רשאי לשאול אותך בחזרה כמה שאלות שנוגעות לעניין.



לאור הדאגה העמוקה שלך לביטחון של ארץ ישראל ועם ישראל, ומאחר שאתה יודע עד כמה ביטחון זה שזור בדבקות בתורה ובמצוות, כפי שהתורה קובעת שוב ושוב (בפרשת בחקותי ובמקומות נוספים) – כמה עשית, והאם עשית מספיק, בשנים האחרונות כדי לחזק ביטחון זה על ידי חיזוק והפצת יהדות, תורה ומצוות?



שנית, מאחר שכל בני ישראל וכל העם היהודי מהווים ישות אחת, גוף אחד, כאשר עשיית טובה לחלק אחד שלו היא עשיית טובה לכולו – מה עשית, והאם לא יכולת אולי לעשות יותר, כדי לעודד את קיום המצוות באותם חוגים שבהם יש לך השפעה, דבר שבאמצעותו כל העם היהודי, ובמיוחד אחינו בארץ הקודש, היו יכולים להפיק ממנו תועלת כה רבה?



שלישית, מאחר שאתה מודע לגישה המוטעית והלא-צודקת של אותם יהודים שמבססים את תביעת הזכות שלהם על ארץ ישראל על הצהרת בלפור וה”חסד“ של אומות העולם (אותן אומות עצמן אשר כפו את הוויתור על בארות הנפט והמתקנים הצבאיים בסיני, שהם כל-כך חיוניים לביטחונה של ארץ ישראל, ותובעות בקולניות ויתורים נוספים שיכרסמו בביטחונה) – מה עשית, או האם פעלת מספיק, כדי לסייע לאותם יהודים תועים לראות את האור, כלומר, שהתורה שניתנה משמים היא תעודת הזכויות שלנו, ושהשם הוא שנתן לנו את ארץ הקודש שלנו בתור נחלה נצחית וחזר ואישר זאת על-ידי ברית נצחית עם אבותינו ועמנו מאז ועד עתה (כפי שגם מודגש על-ידי רש"י בפסוק הראשון על התורה)? מה עשית כדי לתמוך ולעודד את אלה שמכונים ”קיצונים דתיים“ שנאבקים בעקשנות כדי למנוע קריעת איברים וויתור על חלקים מארץ ישראל שלנו, בעוד שאלה שהעמדה שלהם מבוססת על ”יום העצמאות“, כלומר, על הרצונות הטובים של ”האומות המאוחדות“, כבר ויתרו על חלקים של הארץ והם צמאים לתת עוד בחינם תמורת הבטחות חסרות ערך?



למותר לומר שאין אלה שאלות רטוריות או שאלות למטרת הטפת מוסר, אלא אתגר שקורא למעשה בפועל, ואני מקווה שהן ייקלטו אצלך, וכן אצל אלה שאתה יכול להפעיל עליהם את השפעתך בכיוון הנכון – אם אתה שותף להשקפות שלי ומקבל את הדברים שלי ברוח המתאימה להם.

ובוודאי שפעולה כזאת הנה נחוצה גם אם היא לא הייתה קשורה לביטחון של ארץ הקודש ושל העם שלנו המתגורר בקרבה, משום שזהו ציווי של ה”כלל גדול“ בתורה, המצווה של ”ואהבת לרעך כמוך“, שעושה זאת לחובתו ולזכותו של כל יהודי לדאוג לכך שכל היהודים יחיו על-פי התורה והמצוות.

בברכה,

[חתימת יד קדשו]
19.
איפה שרתת?
ז' אייר ה׳תשס״ד
אולי יחכים אותנו הח"כ המלומד איפה הוא שירת בצה"ל?
(אני מקווה שלא בגלגל"צ)
20.
מושון
ז' אייר ה׳תשס״ד
כיף לראות אותך עך מדים מתגעגים החברים
22.
חברים אולי הגזמנו
ח' אייר ה׳תשס״ד
הרי אנחנו יודעים שהבחורים שהולכים לצבא הם הבחורים "המקולקלים" (אני לא מדבר על הדור הקודם!) אז למה אנחנו מתלהטים וקפצים מיד להגן ולומר שאנחנו כן משרתים בצבא הרי זה היפך המציאות (והלא לובאוויטש דורשת אמת!)
23.
תגובה ל22
ט' אייר ה׳תשס״ד
סליחההההההההההההההההההה?
בחורים מעולים מתגייסים לצה"ל ל-א-ח-ר הנישואין.
אז אם כבר אמת, הרי לך.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.