מערכת COL | יום י"ט אייר ה׳תשס״ט 13.05.2009

משרד המשפטים ההולנדי למען האסירים היהודים

מי ידאג לאסירים היהודיים בבתי הכלא באירופה? ארגון הרווחה היהודי 'אלף' יקיים בשבוע הבא ועידה לאנשי דת על זכויותיהם הדתיות והקהילתיות של אסירים אלה, כך מדווח אתר ynet. הוועידה תיערך בסמוך להאג בחסות משרד המשפטים ההולנדי וישתתפו בו השר ד"ר הירש באלין, שופטים מבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג, נציגי האיחוד האירופי, הנציב הראשון לזכויות האדם במועצת אירופה ועוד לסיפור המלא
משרד המשפטים ההולנדי למען האסירים היהודים
מי ידאג לאסירים היהודיים בבתי הכלא באירופה? ארגון הרווחה היהודי 'אלף' יקיים בשבוע הבא ועידה לאנשי דת על זכויותיהם הדתיות והקהילתיות של אסירים אלה. היא תיערך בסמוך להאג בחסות משרד המשפטים ההולנדי וישתתפו בו השר ד"ר הירש באלין, שופטים מבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג, נציגי האיחוד האירופי, הנציב הראשון לזכויות האדם במועצת אירופה ועוד.

ב'אלף', הפועל בקרב היהודים הנמצאים מחוץ לקהילה מסודרת, מסבירים כי אלפי אסירים יהודיים ברחבי אירופה מקבלים תמיכה וסיוע נרחבים במגוון תחומים ע"י רבנים ואנשי דת מקומיים, אך רבנים רבים המבקרים בבתי-הכלא אינם מגיעים להבנה מלאה עם הרשויות ולא תמיד מודעים לזכויותיהם.

הועידה צפויה לעסוק בביסוס וחיזוק מעמדם וסמכויותיהם של הרבנים ואנשי הדת בעיני שלטונות בתי הסוהר במדינות השונות, וכן בייעול דרכי הפעולה ביחסי הרבנים עם האסירים היהודיים ובקשריהם עם מינהלות בתי-הכלא. עוד יידונו בה סוגיות כלליות יותר, כמו שיקום האסירים, שיפור תנאי הכליאה שלהם ועוד.

יו"ר 'אלף', הרב לוי קנלסקי, אמר לקראת הוועידה: "היעד העיקרי שלנו הוא לגרום לכך שהשלטונות במדינות השונות ייקחו אחריות על היהודי הנמצא במוסד עליו הם אחראיים וירגישו מחויבות לספק לו את כל צרכיו. במסגרת הפעילות שלנו אנו עומדים בקשר עם הליגה הבין לאומית נגד גזענות ואנטישמיות (LICRA) המטפלת במקרים של אפליה על רקע אנטישמי".

קנלסקי ציין כי לאחרונה החל ארגונו לקדם חקיקה באיחוד האירופי לטובת כלל היהודים הנמצאים במוסדות ממשלתיים - בתי סוהר, בתי חולים, בתי אבות, מחנות פליטים ומחנות צבא, כדי שיונקו להם כל צרכיהם הדתיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.