מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשס״ט 10.05.2009

התמונה האחרונה של הנרצחים

אתר 'חרדים' בסלולרי חושף תמונה בה נראים לייביש טייטלבוים ובן-ציון קרומן הי"ד, שצולמה בבוקרו של יום הפיגוע בבית חב"ד במומבאי ● התמונה הגיעה רק בשבוע האחרון לבני המשפחות ● השולח: מנהל עבודה הודי, שהצטלם עם השניים  לסיפור המלא
התמונה האחרונה של הנרצחים
שמוליק שיף, אתר "חרדים"

כמעט חצי שנה אחרי הטבח בבית חב"ד במומבאי, נחשפת כאן לראשונה התמונה האחרונה של משגיחי הכשרות הרב לייביש טייטלבוים הי"ד מירושלים ור' בן-ציון קרומן הי"ד מבת ים, שנרצחו במתקפת הטרור. התמונה צולמה על ידי מנהל העבודה ההודי סארי, שליווה את השניים בעת ביקורם בהודו.

לפני כחודשיים התקשר סארי למשגיח כשרות חרדי מישראל, ששהה בהודו לצורכי עבודתו. הוא ביקש להיפגש עמו וסיפר לו, כי שהה יחד עם קרומן וטייטלבוים בימיהם האחרונים ואף בשעותיהם האחרונות. הוא ליווה אותם מהרגע שנחתו בהודו, עד סיום העבודה במפעל, כמה שעות לפני הטבח.

בן-ציון קרומן נסע לחוץ לארץ כמשגיח כשרות, כשתחום התמחותו הוא חרקים ותולעים למיניהם. חודש וחצי לפני הפיגוע הוא שהה במשימת כשרות בסין, ואחר כך נשלח על ידי כשרות "וולווע" לראשונה להודו, לקו ייצור חדש של פטריות. טייטלבוים בא עמו כדי לסכם את סדרי הכשרות במפעל.

ביום האחרון לייצור הפטריות הכשרות, ביקש סארי להצטלם למזכרת עם המשגיחים. הוא נעמד לצידם מחוץ לשערי מפעל הפטריות, ואחד העובדים צילם אותם באמצעות הטלפון הסלולרי של מנהל העבודה. אחר הצהריים הם נפרדו ממנו לשלום, ושבו לבית המלון, כשהם מתכוננים לשוב למחרת לישראל.

בערב נכנסו השניים לבית חב"ד כדי להתפלל תפילת מנחה ולטעום משהו, ואז החל הטבח. קבוצת מחבלים חדרה למבנה ותפסה את השוהים בו כבני ערובה. רק אחרי יומיים התבררו התוצאות הקשות: בן-ציון קרומן ולייביש טייטלבוים, יוכבד אורפז, נורמה שוורצבלט ובני הזוג הולצברג נרצחו בפיגוע.

אחיו של בן-ציון, אושי, סיפר ל"חרדים" את סיפורה של התמונה: "היא הייתה אצל מנהל העבודה ההודי, שבמשך כמה חודשים חיפש דרך להעביר אותה למשפחה. ברגע שהוא פגש יהודי חרדי מישראל, הוא ממש ביקש ממנו שיעביר אותה אלינו בכל דרך. הוא רואה בתמונה פיסת זיכרון קדושה של המשגיחים".

"בן-ציון אהב לצלם, והוא נהג לצלם הרבה בביקוריו בחוץ לארץ", הוסיף האח. "משום מה, בביקור בהודו הוא לא צילם כלום, אנחנו לא יודעים למה. אחרי הטבח, המצלמה שלקח עמו חזרה אלינו עם חפציו האישיים, וכשפתחנו אותה גילנו רק תמונות מהביקור בסין. אף תמונה מהודו".

רגעים מרגשים ועצובים נרשמו בסוף השבוע שעבר בבתי משפחות הנרצחים קרומן וטייטלבוים, בעת שהתמונה האחרונה של יקיריהם הועברה לרשותם. "במובן מסוים, התמונה המיוחדת הזו היא קרן אור עבור המשפחות", אומר אושי קרומן, ומוסיף: "אבל להורים לא העזתי עדיין להראות אותה. זה קשה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.