מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשס״ט 10.05.2009

עשרות שנים אחרי הירצחם נקברו בקבר ישראל

בימים האחרונים פנו נציגים של הקהילה היהודית מעיר אוסתרוג בבקשה בהולה לעצור מידית חפירות שנעשו בעיר זדולבונוב, שם נתגלו מאות עצמות ושאריות של גופות ● במהלך השיחות והתחקורים עם ראשי קהילות נודע שבאזור זה ישנם עוד הרבה מקומות שבהם נקברו חיים יהודים בתקופת השואה. באחד מהמקומות נהרגו בבת אחד 300 ילדים יהודים לסיפור המלא
עשרות שנים אחרי הירצחם נקברו בקבר ישראל
בימים האחרונים פנו נציגים של הקהילה היהודית מעיר אוסתרוג בבקשה בהולה לעצור מידית חפירות שנעשו בעיר זדולבונוב, שם נתגלו מאות עצמות ושאריות של גופות.

לאחר התערבות הרב אלכסנדר פיינגולד עוזרו של הרב משה אסמן פתחה המשטרה המקומית בחקירה בה התברר כי מדובר בשרידי גופות של אנשים שנקברו בעודם בחיים. בהמשך נמצאו חפצי קודש יהודיים, חלקים מסידורים וכדומה.

בשלב זה פנו לארגון העולמי "אתרא קדישא" שמסייע מזה שנים רבות בפעילות כאלה, ואכן לטיסה הקרובה הצטרפו הרב חזקיה קלמנוביץ, והרב רפאל רוטשילד, אליהם הצטרף הרב זלמן פובולקוב מנהל החברא קדישא בקייב.

בדרכם הצטרף השליח בעיר ראובנא שניאור זלמן שניאורסאהן וראשי קהילות מקומיות וארגונים. אחרי שיחות רבות עם ראשי השלטון מקומי והתביעה הכללית הגיעו להסכם אודות העברה של שרידי הגופות לקבר ישראל. באותו היום הם נקברו בקבר אחים לפי כל כללי ההלכה היהודית.

במהלך השיחות והתחקורים עם ראשי קהילות נודע שבאזור זה ישנם עוד הרבה מקומות שבהם נקברו חיים יהודים בתקופת השואה. באחד מהמקומות אף נהרגו בבת אחד 300 ילדים יהודים. עדים של המחזה הקשה חיים עד היום וזוכרים אותו.

בימים אלה פועלים האירגונים היהודיים במרץ לטפל בנושא כאוב זה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.