מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשס״ט 07.05.2009

אירופה קבעה: השחיטה היהודית לא תיאסר

הלחץ היהודי עזר: פרלמנט האיחוד האירופי אישר ביום רביעי תיקון לחוקה המגביר את הפיקוח על אופן שחיטת הבהמות ברחבי היבשת כדי למנוע צער בעלי חיים, אך קבע כי המגבלות החדשות לא ייפגעו בזכויות אזרחיה היהודים לשחיטה כשרה ● במהלך הדיונים שקדמו להצבעה ביקשו חברי מפלגות הליברלים והירוקים לאסור אף את השחיטה היהודית וכן ייבוא בשר ממדינות בהן החוק החדש אינו נאכף, אך הצעתם, כאמור, נדחתה  לסיפור המלא
 אירופה קבעה: השחיטה היהודית לא תיאסר
קובי נחשוני, ynet

הלחץ היהודי עזר
: פרלמנט האיחוד האירופי אישר ביום רביעי תיקון לחוקה המגביר את הפיקוח על אופן שחיטת הבהמות ברחבי היבשת כדי למנוע צער בעלי חיים, אך קבע כי המגבלות החדשות לא ייפגעו בזכויות אזרחיה היהודים לשחיטה כשרה. בתום מאבק מתוקשר שניהלו הארגונים היהודיים באירופה בחודשים האחרונים החליטו חברי הפרלמנט שהתכנסו בשטרסבורג כי לא תיאסר שחיטה מסורתית אף שאינה מתירה את הימום הבהמה, זאת כדי לאפשר חופש דת במדינות אירופה.

במהלך הדיונים שקדמו להצבעה ביקשו חברי מפלגות הליברלים והירוקים לאסור אף את השחיטה היהודית וכן ייבוא בשר ממדינות בהן החוק החדש אינו נאכף, אך הצעתם, כאמור, נדחתה. קדמו לה מאמצים דיפלומטים לבלימת המהלך שקיימו הקונגרס היהודי האירופי, ועידת רבני אירופה וארגון השחיטה האירופי EU שהוקם במסגרת המאבק.

מנהל היחסים הבינלאומיים של ועידת רבני אירופה, פיליפ כרמל, אמר לאחר ההצבעה כי מדובר בניצחון משמעותי לקואליציית הארגונים היהודיים באירופה שנוסדו על מנת לשמור על הייצוג הנרחב ביותר של הקהילות היהודיות ביבשת. נציג הקונגרס היהודי האירופי, סרג' פייגנבאום, הוסיף: "אנו רואים בנושא הזה קריטי לחופש הדת ולקיום המצוות באירופה".

בוועידת רבני אירופה מציינים כי לא מדובר בסוף פסוק, כיוון שההחלטה שהתקבלה היום טעונה את אישור מועצת השרים האירופית המתכנסת בחודש יוני, והם כבר מתכוננים למערכה הבאה. מנכ"ל הוועידה, הרב אבא דונר, הסביר כי אם יהפכו השרים את ההחלטה תוכלנה המדינות לדרוש את הימום הבהמות גם בשחיטה המסורתית.

בחודש שעבר נפגש רבה של בריטניה, הרב סר יעקב צבי סאקס, המשמש גם כנשיא עמית של ועידת רבני אירופה, עם רבה של צרפת, הרב ז'יל ברנהיים, כדי לדון בנושא החם המסעיר את הקהילות היהודיות ביבשת, והשניים – מחשובי הרבנים באירופה – יצאו בקריאה משותפת למנהיגי המדינות להגן על זכויות האזרחים היהודים.

רבה של בריטניה, יעקב צבי סאקס, אמר בתום הפגישה כי "השחיטה, שיטת הריגת הבהמות היהודית לצורך מזון, מקובלת מאז ומקדם כזכות יסודית לאזרחיה היהודים של אירופה. ההשלמה עם מנהגי דתם של תרבויות המיעוטים בחברה הינה אחת מעמודי היסוד עליהם מושתת אופייה הליברלי והדמוקרטי של אירופה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.