מערכת COL | יום ט' אייר ה׳תשס״ט 03.05.2009

הילד שהוזמן להכיר את הרבי בילדותו ביקטרניסלב

השבוע חל יום היארציט של החסיד הרב נחום גורלניק (ח' אייר) ע"ה מתלמידי ליובאוויטש שבליובאוויטש חתנו של הרב שניאור זלמן גורליק רבה הראשון של כפר חב"ד ● ר' נחום היה גאון ועמקן מופלא חביבות מיוחדת היתה לו להלכות קידוש החודש וחקר מהלכי השמים ע"פ הרמב"ם והמפרשים ואף האדיר את ספר תכונות השמים שהודפס לאחר פטירתו  לסיפור המלא מימין: הרב נחום גורלניק לידו אחינו ר' אליעזר (לוזיק) גורליק מכפר חב"ד יושב ראשון מימין חתנו ר' שמשון כהנא מכפר חב"ד, הסבא הרב שניאור זלמן גרליק הרב של כפר חב"ד ע"ה (חמיו של הרב נחום גורלניק), לידו הנכד ר' פנחס טרבניק.
הילד שהוזמן להכיר את הרבי בילדותו ביקטרניסלב
השבוע חל יום היארציט של החסיד הרב נחום גורלניק (ח' אייר) ע"ה מתלמידי ליובאוויטש שבליובאוויטש חתנו של הרב שניאור זלמן גורליק רבה הראשון של כפר חב"ד.

ר' נחום היה גאון ועמקן מופלא חביבות מיוחדת היתה לו להלכות קידוש החודש וחקר מהלכי השמים ע"פ הרמב"ם והמפרשים ואף האדיר את ספר תכונות השמים שהודפס לאחר פטירתו.

הרבי היה מאיץ בו במכתבים לכתוב את זכרונותיו וסיפוריו מליובאוויטש ומהרבי רש"ב והריי"ץ, פעם סיפר שבהיתו ילד היה בעיר יקוטרניסלב ארוע של חנוכת הישיבה בה למד (בערך בשנת תרע"ד).

הנהלת הישיבה רצתה משהוא מעניין להפתיע את הנאספים והחליטו כי הילד נחום גורלניק שהיה ילד לפני בר מצווה יחזור פלפול לפני כולם כשעומד על שטיח ע"ג השולחן בעברית צחה להראות את יכולת הלימוד של תלמידי הישיבה.

בין היושבים בבימה היה רבה של העיר יקוטרניסלב ר' לויק אבא של הרבי, שהתרשם מהתלמיד הקטן נוחם גורלניק בעל המכנסים הקצרות עם גרביים עד לברכיו ויכולתו הלימודית, ובסימו את הפלפול הוציא מטבע מכיסו ואמר לו שהוא מזמינו לאכול אצלו ארוחת ערב ובהזדמנות הראשונה יסע אליו בחשמלית, כי הוא רוצה להכיר לו את בנו בן התשע (כ"ק אדמו"ר שליט"א) שכבר אז בילדות הכל דיברו עליו.

ר' נוחם נסע והגיע לבית ע"פ הכתובת, הרבנית שהיתה צעירה מאד פתחה את הדלת וקיבלה את פניו הושיבו אותי ע"י השולחן וכיבדו אותי בכוס תה, הרב שאל אותי ע"ד למודי ומשפחתי וכו' כל העת ישב בפינת החדר בנם בן החמש ראשו בין ידיו מתעמק בספר ולא שם לב כלל לשיחה המתנהלת בחדר. אמרתי לרב והרבנית שזו לי פעם הראשונה בו אני רואה שילד מתעמק עד כדי כך במשחק, משחק? ענה לי ר' לוי התכופף ולקח מהילד (ליבל) את הספר שהתברר כמשניות, תואיל נא להגיד את מה שקראת פנה אל בנו, הילד החל להתפלפל במשנה, לא האמנתי למשמע אוזני כאב לי מאד שאת האח הבכור לא זכיתי לראות אז לצערי הילד(הרבי) לא היה אז בבית. 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.