מערכת COL | יום ט' אייר ה׳תשס״ט 03.05.2009

"כשרציתם את ההתנתקות, ידעתם לגייס מיליארדים"

במהלך ישיבת הממשלה, כשהוצגו עיקרי התוכנית הכלכלית, התפתח עימות מעניין בין סגן שר הבריאות לבכירי האוצר, בנושא גובה הגירעון שאליו ישראל תיכנס. האוצר דרש לצמצם והחרדים - להגדיל ● "כשרציתם לעשות את ההתנתקות, ידעתם לגייס מיליארדים. פתאום מצאתם נוסחאות מנוסחאות שונות. עכשיו כשאנחנו לא מדברים על חורבן אלא על בנייה, אין מאיפה לגייס את הכסף?", שאל סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן לסיפור המלא
ליצמן (צילום: מאיר דהן, COL)

במהלך ישיבת הממשלה, כשהוצגו עיקרי התוכנית הכלכלית, התפתח עימות מעניין בין סגן שר הבריאות לבכירי האוצר, בנושא גובה הגירעון שאליו ישראל תיכנס. האוצר דרש לצמצם והחרדים - להגדיל.

ליצמן שהחל להשתתף בישיבות הממשלה, ביקש את רשות הדיבור והמשיל משל: יהודי תעה ביער. ככל שביקש לצאת, הסתבך יותר ולא מצא דרך להיחלץ. לפתע מצא יהודי בעל פנים הדורות וזקן לבן ומיהר לחבקו ולשאול אותו כיצד יוצאים מהיער. השיב לו היהודי הדור הפנים: "גם אני מחפש את הדרך, ואינני יודע מהי. דבר אחד אני יכול לומר לך, בדרכים האלו והאלו ניסיתי ולא הגעתי למקום ישוב, לכן, אל תנסה ללכת בדרכים האלו ונמשיך לחפש יחדיו".

למה הדבר דומה, הסביר ליצמן: "פקידי האוצר יושבים כאן מידי שנה בשנה ומאיימים עלינו שאם לא נגדיל את הגירעון - כל תחלואי המשק הישראלי ירופאו. עד היום הקשבנו לכם וראו לאן הגענו. אולי הגיע הזמן לנסות דרכים אחרות? את הדרכם שהצעתם, ראינו".

בכירי האוצר הגיבו ואמרו שהחשש הגדול של ישראל היא מהורדה בדירוג האשראי העולמי. ליצמן ביקש בשנית את רשות הדיבור. "כל אלו שמעניקים את הדירוג, פספסו בגדול את הקריסה הגדולה של כל החברות הכלכליות באמריקה ובאירופה. מה שווה כל הדירוג הזה, שבגללו נלך לגזור רעב על אנשים? בואו נעזור לעניים ונקווה שחברות הדירוג ישפרו את הכלים שלהן כדי למצוא פרמטרים מקצועיים יותר למדידת הכלכלה העולמית".

בסופו של דבר פנה ליצמן אל כמה בכירים שנאבקו בלהט נגד הגירעון ושאל אותם: "כשרציתם לעשות את ההתנתקות, ידעתם לגייס מיליארדים. פתאום מצאתם נוסחאות מנוסחאות שונות. עכשיו כשאנחנו לא מדברים על חורבן אלא על בנייה, אין מאיפה לגייס את הכסף? כאן המקום לגלות יצירתיות".

(מקור: 'משפחה')

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.