מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשס״ט 02.05.2009

"מעריב" על שובו של גוטניק

בטורו השבוע במוסף 'סופשבוע' של מעריב, כותב העיתונאי בן כספית על בואו של הנגיד החב"די ר' יוסף-יצחק גוטניק לישראל לקריאת הקטע
הרב יוסף-יצחק גוטניק בירושלים, השבוע. בקטן: בפגישה עם נתניהו לפני עשור ● צילומים: COL
הקטע הרלוונטי מאת בן כספית, מעריב

כמו פטרייה אחרי הגשם הראשון, הגיע יוסף גוטניק ארצה במוצאי יום העצמאות. גוטניק, מיליארדר יהודי אוסטרלי, איש חב"ד, הוא האיש שנתן לנתניהו את הדחיפה האחרונה אל תוך לשכת ראש הממשלה ב-1996, כשמימן את קמפיין "ביבי טוב ליהודים", קמפיין ששטף את הרחובות בשלושת הימים האחרונים שלפני הבחירות. אז הובס שמעון פרס על חודו של שבר אחוז.

הגויים מכנים אותו "דיאמונד ג'ו", בזכות מכרות היהלומים שעשו אותו מיליארדר כמעט בן לילה, אבל גוטניק מכנה את עצמו "שליח הרבי מלובאביטש לשלמות הארץ". אלא שהרבי כבר לא איתנו וגם גוטניק כבר לא כזה מיליארדר. צניחת מחירי הזהב בעשור האחרון רוששה אותו וסיבכה אותו בכמה הרפתקאות מאוד לא נעימות. הוא הספיק לרדת מנכסיו ולעלות עליהם בחזרה כמה וכמה פעמים.

עכשיו הוא שוב בקו עלייה. לאחרונה נכנס לעסקי פוספטים, השיג זיכיון לא רע בהודו וחוגג קאמבק מסוים. גם ביבי. אלא שמאז 96' נכרו הרבה מאוד יהלומים באוסטרליה, וגוטניק הספיק להתאכזב קשות מנתניהו, לשגר לו מכתבים קשים ולהתנגד בתוקף להסכם וואי ולפינוי חברון, שני מעשים שעשה נתניהו ולא היו "לטובת היהודים", לדעת גוטניק.

עכשיו מנסים לסדר לו פגישה עם ביבי. בכל זאת, חברים ותיקים. בסוף הם ייפגשו, בטח ייפגשו. השאלה היא איזה נתניהו ימצא גוטניק הפעם. את זה ש"טוב ליהודים", לשיטתו, או את זה שפחות טוב. גוטניק, מדגישים אנשיו, לא בא לכאן מסיבות פוליטיות. אין לו כוונה להיות הגוטניק ההוא, שמפציר בנתניהו לעשות או לא לעשות דברים. הוא כבר במקום אחר. השאלה היא אם גם נתניהו במקום אחר. או, במילים אחרות, איפה נתניהו.

יכול להיות שתמונה עם נתניהו תעזור לגוטניק בעסקים, בעיקר בהודו, ואין שום דבר לא לגיטימי בזה. מצד שני, הקרב על נפשו של נתניהו אכן מתחולל בשבועות האחרונים. באוויר, בים וביבשה, בכל השפות ומכל הלאומים, מנסים אנשים לזהות איזה נתניהו נרקם לנו כאן. מי הוא ביבי הנוכחי. אהוד ברק, בראיון ל"הארץ", הגדיר את זה חד וקולע: האם נתניהו רוצה להיות בגין, או שמיר. זו השאלה. לאף אחד, בינתיים, אין עליה תשובה ברורה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.