מערכת COL | יום ז' אייר ה׳תשס״ט 01.05.2009

תלמידי "מעיינות" קיבלו את מייסד הישיבה הרב גוטניק ● גלריה

במעמד מרגש קיבלו תלמידי ישיבת מעיינות את פני הנגיד החסידי הרב יוסף יצחק גוטניק, מייסדה של הישיבה. התלמידים, אשר התאספו לערב עיון בנושא ימי הספירה ודרכי ההכנה הראויות לקבלת התורה, שמעו דברים מפי הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, מהרב גוטניק ומפי רבני הישיבה  לדיווח מלא ולתמונות    
תלמידי
ביום חמישי ו' אייר, התקיימה קבלת פנים חגיגית ורבת רושם לנגיד החסידי הרב יוסף יצחק הכהן גוטניק, בנוכחותו של הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, הרב יוסף יצחק הכהן הבלין רבה של קהילת חב"ד ברמת שלמה, הרב אברהם יוסף סילווער, משפיע ביהכנ"ס מעיינות בשכונת קראון היטס ומידידי הישיבה, הרב אליהו שטרן  רבה של משטרת ישראל בדימוס ומחשובי אנ"ש בירושלים, רבני הישיבה ותלמידיה, באולם הגדול של ישיבת מעיינות בירושלים.

המנחה, הרב שלמה געשטעטנער, מנהל מכון מעיינות ורב ביהכנ"ס מעיינות בשכונת נחלאות, פתח בדברי תודה לרב הראשי ודברי ברכה לאורח הדגול תוך שהוא מציין את פועלו הגדול של הרב גוטניק וחזונו המרחיק לכת כבר לפני 12 שנה, כאשר הקים את מכון מעיינות. המנחה אף הזמין את הרב הראשי שפתח ואמר:

"אצל הרב גוטניק יש גם תורה וגם גדולה. לא רק שהוא נותן צדקה בקנה מידה עולמי, אלא הוא גם איש של תורה, המשמש כתובת לעצה והדרכה". אחריו, דיבר הרב שמואל בראון, רב ומשפיע בישיבה, על מתן תורה כפי שמשתמע משיחותיו של הרבי וקישר זאת עם האירוע. בהמשך דיבר הרב גוטניק על משנתו של הרבי לגבי שלימות הארץ וסיפר על היחידות לה זכה ואת דברי הרבי במהלכם, כי "לליובאוויטש צריך להיות גבירים משלה". כעת פנה הרב גוטניק לתלמידים - "הרי אני יודע שיש בוגרים של מעיינות בכל רחבי תבל, הגיע הזמן שלמעיינות יהיו גבירים משלה!" הרב גוטניק סיפר גם על הקמת הישיבה בשעתו ובמקביל על התוכנית לבנות ונשים, שהחלה בשנה שעברה וסיים עם פירוש חדש בכינוי'ה של ארץ ישראל כארץ טובה ורחבה: "לכאורה" - תמה הרב גוטניק - "הארץ אינה נראית כל כך רחבה. אלא, אם יש משהו שאותו אוהבים, הוא מתרחב אצל האדם האוהב. כך" - בירך הרב גוטניק- "אנחנו גם מאחלים למעיינות, שהיא תתרחב ותתפשט בגשמיות וברוחניות".

עתה, אחד מתלמידי הישיבה שהגיע מהעיר פערט באוסטרלי' ונשלח לישיבה ע"י הרב מרדכי גוטניק, בנו של הרב יוסף גוטניק, סיפר על ביתו הפתוח של הרב מרדכי, והחינוך המיוחד שזכה לקבל ממנו. הרב כתריאל שם-טוב, מנהל הישיבה, חזר על נקודות משיחתו של הרבי בשנת תנש"א, בה דיבר הרבי על אבנים טובות ומרגליות שנמצאו על ידי הרב גוטניק בשעתו, ועל ההוראות שהרבי לימד מזה. לבסוף הגיש נציג התלמידים שי להרב גוטניק - מכל התלמידים.

כל המשתתפים התרשמו מהיופי הפנימי והחיצוני של אירוע מרומם זה והודו לרב שלמה חיימסון אשר הפיק את האירוע וניהל אותו בטוב טעם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.