מערכת COL | יום ז' אייר ה׳תשס״ט 01.05.2009

110 שלוחים בניו-יורק התכנסו להתוועדות אחדות ● גלריה

אחדות מלבבת הופגנה ביום ראשון השבוע כשמעל 100 שלוחי חב"ד הפועלים באזור ניו-יורק נפגשו להתוועדות חסידית באולם המוזיאון הילדים היהודי בקראון-הייטס ● במהלך האירוע הגיש הרב שמואל בוטמאן, מנהל צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית, לרב וולוביק מסגרת מהודרת עם תמונה של הרבי, של לוי וולוביק ושל דולר שהרבי העניק לצדקה ● נואם האורח היה הרב יהודה צבי פוגלמן, מהשלוחים הוותיקים שנשלח למסצ'וסטס על-ידי האדמו"ר הריי"צ נ"ע  לדיווח מלא ולתמונות 
110 שלוחים בניו-יורק התכנסו להתוועדות אחדות ● גלריה
הרב שמואל בוטמאן, מנהל צא"ח, מגיש לרב וולוביק מסגרת מהודרת עם תמונה של הרבי (צילום: COLlive.com)
מאת כתב COL בניו-יורק

אחדות מלבבת הופגנה ביום ראשון השבוע כשמעל 100 שלוחי חב"ד הפועלים באזור ניו-יורק נפגשו להתוועדות חסידית באולם המוזיאון הילדים היהודי בקראון-הייטס.

בארגון צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית, ההתוועדות ציינה את יום ההתייסדות להקמת הארגון צא"ח על-ידי הרבי וכן את יום ההולדת של האדמו"ר המהר"ש נ"ע.

סביב שולחנות ערוכים, השלוחים שמעו את סיפורו של הרב אדם שטיין, שליח מכללת סטוני ברוק המתמודד מול קשיים מבית. לאחר שסטודנטים ניהלו קמפיין לבחירתו לאיש דת הרישמי בקמפוס, גורמים יהודיים מנסים להצהר את צעדיו.

"הדידן נצח קרב", הרב כתריאל קסטל, מנהל הפעולות בצא"ח, סיכם את מהלך העניינים שהוא מלווה מקרוב.

הדיבור המשיך לסוב על התמודדות עם מתחרים. מזכיר צא"ח הרב משה-פסח גולדמן קרא למנהלי בתי-חב"ד להגביר את רשת שיעורי תורה וחסידות שהם מוסרים. "זה המתכונת הכי טובה וזה מה שאנשים מחפשים וצריכים", אמר.

השליח בפייו טאונס הרב זלמן וולוביק לא יכל להסכים יותר.

לפני 58 ימים, הוא הזכיר לקהל, הוא ומשפחתו איבדו בפיתאומיות את בנם לוי-יצחק ע"ה, בן יקיר שאהב ללמוד וללמד. "ברגע האמת, רוב האנשים שעמדו לימיננו היו האנשים שהתחברו אלינו על-ידי לימוד תורה", הרב וולוביק ציין.

הרב שמואל בוטמאן, מנהל צא"ח, הגיש לרב וולוביק מסגרת מהודרת עם תמונה של הרבי, של לוי וולוביק ושל דולר שהרבי העניק לצדקה.

"אנו מאחלים לך ולרעייתך הרבנית חנה שתזכו לכל טוב גשמי ורוחני באופן של 'לכתחילה אריבער'. הגמרא אומרת שכל המתאבל על ירושלים זוכה לשמוח בשמחתה. ואנחנו, שהתאבלנו ביחד, מקווים לשמוח אתכם ביחד", הרב בוטמאן אמר.

הרב בוטמאן הוסיף וציין כי הרב קרא להתכנסות של שלוחים "כינוס לצדיקים". במכתב היסוד לצא"ח נאמר כי העבודה צריכה להיות במישור של "עבודה עם עצמו" ו"עבודה עם זולתו". ייתכן, הרב בוטמן הציע, שזוהי הכוונה של "כינוס לצדיקים הנאה להם והנאה לעולם", עבודה עם עצמו ועם זולתו עד להנאה הנצחית של הגאולה.

מנחה ההתוועדות היה הרב יוסי וויגלר, שליח בפלטבוש, והועד הודה לרב יוסף-יצחק בוטמאן על עזרתו בארגון הערב. בין לבין, השלוחים המתכנסים ניגנו ניגוני חב"ד ובייחוד של הרבי המהר"ש. כמו כן הוקרן וידאו משיחת-קודש של הרבי.

נואם האורח היה הרב יהודה צבי פוגלמן, מהשלוחים הוותיקים שנשלח למסצ'וסטס על-ידי האדמו"ר הריי"צ נ"ע.

כזקן ורגיל וברוח צעירה הוא אמר: "צריכים לדעת דבר אחד. יש משלח ויש שליח ועל השליח להיות דבוק ובטל למשלח ואם הוא מצליח ובגדול."

הרב פוגלמן, יותר משישים שנות עשייה מאחוריו, שיחזר התבטאות נבואית של הרבי בהתוועדות מצומצת מ-770.

"הרבי אמר שמה שהרבי הקודם החל עם מסיבות-שבת, אנחנו נמשיך ולבסוף נכבוש את כל העולם", הוא סיפר והוסיף, "ואנחנו אכן חיים בעולם שנכבש על-ידי ליובאוויטש. אפריקה, אסיה, איפה לא."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.