מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשס״ט 26.04.2009

ירושלים: התוועדות מסיימת לישיבת בין הזמנים ● וידאו

בהתוועדות חסידית מרגשת שנערכה בשבוע שעבר נסתיים המפעל המיוחד של המרכז ללימוד החסידות – ישיבת בין הזמנים לחודש ניסן. מאות תלמידי ישיבות חסידיות ישבו מרותקים לדבריהם של המשפיעים, הרב מאיר לוינגר והרב מנחם מענדל רוט, ושתו בצמא את דבריהם, כאשר בין הדברים פורצים הכול בניגוני דבקות ליובאוויטשאים  לצפייה בוידאו   
ירושלים: התוועדות מסיימת לישיבת בין הזמנים ● וידאו
בהתוועדות חסידית מרגשת שנערכה בשבוע שעבר נסתיים המפעל המיוחד של המרכז ללימוד החסידות – ישיבת בין הזמנים לחודש ניסן. מאות תלמידי ישיבות חסידיות ישבו מרותקים לדבריהם של המשפיעים, הרב מאיר לוינגר והרב מנחם מענדל רוט, ושתו בצמא את דבריהם, כאשר בין הדברים פורצים הכול בניגוני דבקות ליובאוויטשאים.

מי שביקר במהלך חודש ניסן באולם ישיבת תורת אמת בירושלים עמד נפעם לנוכח המחזה. אלה ימי בין הזמנים, ובימים האלה היכלי התורה סגורים או דלי-משתתפים, וכאן – אולם מלא במאות תלמידי ישיבות חסידיות ורעם קול התורה מהדהד למרחוק.
זה היה עוד אחד ממפעליו של המרכז ללימוד החסידות, שהפעיל 'ישיבת בין הזמנים' ללימוד חסידות במהלך חודש ניסן. השנה הגיעה ההשתתפות לשיא חדש, והאולם היה מלא מדי יום ביומו כמעט עד אפס מקום.

"כל השנה אנחנו מפעילים שיעורי חסידות במספר רב של ישיבות חסידיות, אבל כאן התרכזו יחדיו מאות בחורים ובמשך חודש שלם למדו מדי יום ביומו בעיון את תורת החסידות", מסביר הרב מרדכי בק, מראשי ה'מרכז'. "היו כאן בחורים מקשת רחבה של ישיבות חסידיות, ואי-אפשר לתאר את ההשפעה העמוקה שהלימוד והאווירה הכללית הותירו עליהם".

השפעת התמימים

לפני התלמידים הושמעו שיעורים מרתקים, מפי מיטב מגידי-השיעורים – הרה"ח הרב מאיר לוינגר לתלמידי הישיבות גדולות, והרה"ח הרב מנחם מענדל רוט לתלמידי הישיבות קטנות. בטוב טעם הצליחו לבאר ו'להוריד' בעבור הבחורים את המושגים העמוקים של תורת החסידות והמחישו להם את הדברים בעבודה בפועל. במהלך סדרי ההכנה שמשו הללו, עם הרה"ח הרב יהודה כהן, 'משיבים', שסובבו בין הבחורים והשתדלו לענות על כל שאלותיהם.

בין הבחורים ישבו 'תמימים' מובחרים, מישיבות 'תומכי תמימים' ברחבי הארץ, אשר למדו בחברותות עם תלמידי הישיבות החסידיות ועזרו להם להבין את הנלמד. המפגש הישיר הזה עם תלמידי התמימים הותיר רושם עמוק על תלמידי הישיבות החסידיות, שראו לפניהם 'תמימים' רציניים, מלאי תוכן, יראת-שמים ועומק חסידי. נוסף על כך העניקו ה'תמימים' את הלהט וההתלהבות שאותה ספגו ב'תומכי תמימים'.

מספר אחד ה'תמימים': "למדתי במהלך החודש עם קבוצת בחורים. לא ידעתי עד כמה הלימוד באמת חדר לליבם. בשבוע האחרון סיפר לי אחד הבחורים כי חבריו התארגנו לנסיעה כלשהי, ואילו הוא הודיע שלא ישתתף, כי אינו מסוגל להחמיץ אפילו יום אחד מישיבת בין הזמנים!

מסכם הרב אליעזר ביכלר, מראשי ה'מרכז': "יש בחורים שקלטו יותר וישנם שקלטו פחות, אך אין ספק שאחרי רצף חווייתי כזה אי אפשר להישאר אותו בחור שהיה קודם לכן. ישיבת בין הזמנים משמשת דלק רב-עוצמה ללימוד החסידות ומכניסה את הבחורים לאווירה של לימוד החסידות ודרכי החסידות, ובזכות זה ודאי יתוספו רבים למעגל לומדי החסידות במשך כל השנה כולה".

ביקור גאב"ד אונגוואר

במהלך החודש זכו התלמידים לביקור מרגש. גאב"ד אונגוואר, רבי מנשה קליין שליט"א, למרות גילו המבוגר וחולשתו, עשה מאמץ ובא לראות את מאות הבחורים השוקדים על לימוד החסידות ולברכם. הגאב"ד אמר לתלמידים: "זכות גדולה יש לכם! זה דבר גדול שבאתם כאן ללמוד בישיבת בין הזמנים בהתמדה עצומה. אין ספק שיש לזה את הברכות הכי גדולות של הקב"ה! תצליחו כולם ושיהיה לכם פסח כשר ושמח".
ראשי המרכז מבקשים להביע תודה לבבית לכל מי שסייעו במפעל מיוחד זה, ובמיוחד לתלמידי ה'תמימים', שהקדישו את ימי 'בין הזמנים' ללמוד בצוותא עם תלמידי הישיבות החסידיות.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
להורדת השיעור
לחצו כאן (מומלץ)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.