מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשס״ט 26.04.2009

ל"ג בעומר: פקודת המבצע יצאה לדרך!

אין ספק כי בל"ג בעומר מקיימים מנהלי ופעילי בתי חב"ד את אחד המבצעים המורכבים ביותר בפועלה של תנועת חב"ד. ביום אחד מתקיימות תהלוכות בכל ערי ישראל בסיסמת "יחד כל ילדי ישראל", בהם משתתפים מאות אלפי ילדים. בשל מורכבותו הרבה של המבצע, מתייחסים אליו בצעירי אגודת חב"ד כמבצע צבאי לכל דבר ● בסוף השבוע שיגר יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד בישראל הרב יוסף-יצחק אהרונוב, 'פקודת מבצע' מפורטת ל-240 מנהלי סניפי בתי חב"ד בישראל העוסקת בכל הפרטים הכרוכים בארגון וניהול התהלוכות והכינוסים  לסיפור המלא
ל
(ארכיון: COL)

השלב הראשון בפרסום התהלוכות ייצא לדרך בשבוע הבא: מאות אלפי פליירים יופצו, ומודעות-רחוב יזמינו את הילדים ואת הוריהם לתהלוכה. הקמפיין יכלול מודעות בלוחות מודעות, עלונים בתיבות דואר, מודעות בעיתונות מקומית, כריזה בשכונות ובליל המדורות, ועוד.

בצעירי-אגודת-חב"ד מכין עבור הסניפים את כל אבזרי התהלוכה, עלונים, כרזות לקראת התהלוכות והכינוסים, שלטים, ושלט בד לראש התהלוכה, תלבושת אחידה לילדים הצועדים בתהלוכות, אפודות צבעוניות בחמישה צבעים, כובעים מיוחדים, פרסים, שקיות שתייה, ספרון חדש על ל"ג בעומר, וכן חמישה דגמים של תצוגות יהודיות מרשימות, להובלה על-גבי רכב. הצועדים בתהלוכות, ישאו שלטים ובהם סיסמאות יהודיות: "הנח תפילין כל יום", יהודי אוכל מזון כשר", שמור על המזוזה והיא תשמור עליך", אני אוהב כל יהודי", ויפגינו את הקשר של כל ילד יהודי לתורה ולמצוותיה.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ואגודת חסידי חב"ד בישראל הרב יוסף-יצחק אהרונוב קורא לסניפים לקיים את התהלוכות והכינוסים על-פי ההוראות שקיבל מרכז צעירי-חב"ד מהרבי מליובאוויטש במהלך השנים, ובכללם הדפסת מודעות וכרוזים לתהלוכה המאושרים על-ידי מרכז צעירי-חב"ד, וכן הוראת הרבי שלא לערבב נושאים אחרים כלשהם בתהלוכות ל"ג בעומר.

"יחד כל ילדי ישראל"

בימים עברו היה נהוג לקיים ביום הל"ג בעומר, יום ההילולא של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי - היו הילדים יוצאים לשדות עם מוריהם ומשחקים חץ וקשת. לפני עשרים ותשע שנים, בשנת תש"מ, יצא הרבי בקריאה עולמית לקיים בל"ג בעומר תהלוכות וכינוסי ילדים, בכל מקום ומקום, תחת הסיסמה: "יחד כל ילדי ישראל".

שליחי הרבי, הפזורים בכל קצוות תבל, מילאו את בקשתו וכך הפך הרבי את המנהג - למפגן אדיר של אחדות-ישראל. כיום ניתן לראות ילדים מכל שכבות הציבור, בליווי הוריהם, צועדים יחדיו בתהלוכות ל"ג בעומר. אפשר לומר כי זהו המפגן האחד והיחיד שמשתתפים בו כל שכבות הציבור היהודי, מתוך הזדהות אמיתית באחדות היהודית של כולנו.

התהלוכה המרכזית בישראל, תערך בירושלים בהשתתפות כעשרת אלפים ילדים מכל רחבי העיריתאספו ב'כיכר השבת' שבמרכז העיר. תהלוכה זו משמשת כמודל לארגון תהלוכה גדולה, יפה ומאורגנת.

היערכות מיוחדת לל"ג בעומר

משתתפי התהלוכות, יצעדו ברחובות הראשיים של ערי ישראל, בתיאום מלא עם הרשויות המקומיות, משטרת ישראל, ויאובטחו על-ידי כוחות הביטחון. בראש התהלוכה, יסע רכב גדול ומקושט, וממנו תושמע מוסיקה יהודית. בהמשך, יצעדו קבוצות הילדים, וינועו מכוניות נושאות תצוגות יהודיות מרשימות.

בסיום התהלוכות, יערכו כינוסי מרכזיים, בהשתתפות רבני המקום ואישי ציבור שישאו דברי תורה וברכה. הילדים יהנו מתוכנית עשירה ומהנה. בחלק מהתהלוכות, יונחת מסוק ליד שטח הכינוס, ואליו יעלו ילדים שיזכו בהגרלה שתערך בין המשתתפים. הילדים יקראו מהמסוק את 12 הפסוקים ומאמרי חז"ל באמצעות מכשיר-קשר שיחובר למערכת-ההגברה.

המרכז לעזרי שליחות שעל ידי צעירי-חב"ד מציע לשלוחים מגוון רב של עזרים לקיום התהלוכות, ובכך חוסך לשלוחים זמן ומאמץ רב. בנוסף לכך, מוציא לאור צעירי-אגודת-חב"ד עלון צבעוני לקראת התהלוכות, וכן ספרון חדש על ל"ג בעומר.

תורמים שקיות שתייה לתהלוכות וזוכים בישועות  

עשרות אלפי שקיות שתייה לילדי ישראל בל"ג בעומר יתרמו על ידי הציבור הרחב כחלק מהמנהג לתרום ח"י רוטל 'משקה' ביום ההילולא של רשב"י בכדי להתברך בכל הישועות. השנה (תשס"ט), לרגל היותה שנת 'הקהל', החליט ועד האברכים, המארגן את המבצע בהתנדבות מלאה, לעורר את הציבור לתרום שני פעמים ח"י: ח"י רוטל שתיה וח"י רוטל פרסים - לכבוד רשב"י ולכבוד הרבי. יוזמה זו מיועדת להגדיל באופן דרמטי את מספר הילדים שישתתפו בשנת 'הקהל' בתהלוכות הילדים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.