מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשס״ט 20.04.2009

צרפת: חג החרות נחוג עם חב"ד בס. דעניס

ביזמתו ובהנהלתו של השליח הראשי ורב העיר הרב מנחם מענדל בעלינאוו ובניצוחו של אחיו השליח הרב ישראל בעלינאוו התאספו כחמישים נפשות מבני העיר והסביבה לחוג את את שני לילות הסדר ● רבים מהמשתתפים העלו על נס, ושבחו את פועליו הרבים של בית חב"ד, העוסק בכל השנה בדאגה לכל יהודי האיזור ובכל פרט ● אחד ממשתתפי הסדר אמר כי זו פעם ראשונה אחר 35 שנה שה הוא משתתף בליל סדר כדבעי  לסיפור המלא
צרפת: חג החרות נחוג עם חב
ביזמתו ובהנהלתו של השליח הראשי ורב העיר הרב מנחם מענדל בעלינאוו ובניצוחו של אחיו השליח הרב ישראל בעלינאוו זוגתו רבקי ובניהם התאספו כחמישים נפשות מבני העיר והסביבה לחוג את את שני לילות הסדר.

רוב המשתתפים היו כאלו שלא היתה להם האפשרות לסדר בעצמם את כל צרכי ה'סדר'. ואמונים על הוראותיו והדרכותיו של הרבי, סידרו הנהלת בית חב"ד, ב'מבצע' מיוחד ואחר הכנות מרובות, את כל צרכי הסדר. ע"מ שאף יהודי מתושבי האיזור לא ישאר בלי מצוות הלילה.

רבים מהמשתתפים העלו על נס, ושבחו את פועליו הרבים של בית חב"ד, העוסק בכל השנה בדאגה לכל יהודי האיזור ובכל פרט. כזכור וכפי שפורסם בשעתו שגורמים עוינים ושונאי ישראל ניסו להצית את בית חב"ד ר"ל. ות"ל בנס לא עלה בידם, וגרמו רק נזק לרכוש. הפרשיה עוררה בשעתו את כל הגופים האחראים במדינה, כהרב הראשי לצרפת ושאר רבנים וגופי שלטון שאף יצרו קשר לעודד ולחזק את השלוחים, ואף נשיא המדינה שלח מכתב חיוק מיוחד. לאות הזדהות הגיע במהלך הסדר ראש הכמרים באיזור לאחל למשתתפים 'חג שמח' ואף ביקש ליטול עימו מצה.

אחד ממשתתפי הסדר מר ציון פ אמר להרב ישראל בעלינאוו, שזו לו פעם ראשונה אחר 35 שנה שלא ערך את הסדר כדבעי. ומתאים הדבר שהנה כעת דוקא בבית חב"ד חוגג הוא שני סדרים כדת ובהידור. וכהנה רבות

כמובן, לפני החג דאגו ר' ישראל בעלינאוו ומשפחתו לכל החולים וכו' שאין באפשריותם לחוג את החג במחיצת משפחתם, וחילקו להם מצות עם שאר צרכי הסדר. ע"מ שבכל האיזור כל יהודי ישמח בחג כדבעי. למרות ההוצאות המרובות בהם הי' כרוך המבצע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.