מערכת COL | יום כ"ה ניסן ה׳תשס״ט 19.04.2009

בחרקוב סיכמו חודש עמוס בפעילות ● גלריה

חודש מלא בתוכניות ובכינוסי הקהל הסתיים זה לא מכבר בבית חב"ד בחרקוב המנוהל על ידי השלוחים הרב משה מוסקוביץ ורעייתו ● ברכת החמה התקיימה בחזית בית הכנסת בערב החג. קהל גדול התאסף, כשבכללם גם רשת הטלויזיה המקומית * למעלה מאלף אנשים השתתפו במספר לילות סדר שאורגנו ברחבי העיר על ידי בית חב"ד. הסדרים אורגנו לקבוצות שונות של יהודים: סטודנטים, ילדים, ומבוגרים   לסיפור המלא ולתמונות  
בחרקוב סיכמו חודש עמוס בפעילות ● גלריה

חודש מלא בתוכניות ובכינוסי הקהל הסתיים זה לא מכבר בבית חב"ד בחרקוב המנוהל על ידי השלוחים הרב משה מוסקוביץ ורעייתו. החודש החל בביקורו של הרב גרשון מענדל גרליק, שהגיע למקום במסגרת כינוסי הקהל המתקיימים ברחבי העולם בשנה זו. הרב גרליק, שנולד במקום ונאלץ לברוח עם הוריו מאימת הק.ג.ב התרגש מאוד לחזור למקום והתרשם רבות מפעילותם העניפה של השלוחים העובדים ללא לאות עם אנשי הקהילה.

הרב גרליק סיפר סיפורים שונים על חייו במקום בתור ילד, ועל הקשיים שהיו מנת חלקם מידי יום ביומו, כמו גם על הפעילות שקיים אביו מתחת לעיניהם הפקוחות של שוטרי החרש הרוסיים.

הרב גרליק הסתובב במוסדות היהודים במקום, בגני הילדים, בישיבה, בתלמוד התורה ובבית הספר ושוחח עם היהודים הסטודנטים הלומדים במקום. כמו כן התוועד הרב גרליק עם נשי חב"ד בעיר ועם אנשי הקהילה מספר פעמים שהתרגשו לפגוש שליח של הרבי שנולד וגדל מספר שנים בעיר זו.

תוכנית מיוחדת אורגנה גם לתלמידי בית הספר אור אבנר בעיר לקראת חג הפסח, וכן התקיים כינוס הקהל לסטודנטים, במהלכו השתתפו בחווית פסח ייחודית של קיום ליל הסדר כהכנה לחג, על מנת לדעת ולהכיר את ההלכות הרבות הנדרשות לליל הסדר ולחג הפסח בכלל.

לקראת יום י"א בניסן, יום הולדתו של הרבי הגיעו למעלה ממאה נשים להשתתף בכינוס מיוחד של נשי חב"ד בעיר במסעדת שלום. במהלך הכינוס הוסבר לנשים על מבצע מזוזה של הרבי ועל מעלת יום הולדתו של נשיא הדור שזה קשור ומחובר לכל יהודי.

ברכת החמה התקיימה בחזית בית הכנסת בערב החג. קהל גדול התאסף, כשבכללם גם רשת הטלויזיה המקומית. התוכנית החלה באמירת שנים עשר הפסוקים כשלאחר מכן סיום מסכת על ידי בנם של השלוחים, מענדי מוסקוביץ. לאחר שכל התחזיות צפו שיהיה יום מעונן במיוחד, ולא היה נראה כי יהודי המקום יזכו להשתתף השנה בברכת החמה, יצאה השמש לרגע אחד מבין העננים ומיד החלו בברכת החמה.

למעלה מאלף אנשים השתתפו במספר לילות סדר שאורגנו ברחבי העיר על ידי בית חב"ד. הסדרים אורגנו לקבוצות שונות של יהודים: סטודנטים, ילדים, מבוגרים וכן הלאה.

סעודת משיח בהשתתפות מאות אנשים חתמה את חודש הפעילות של השלוחים במקום, כשהם כבר החלו להתכונן להמשך פעילות סדירה של שיעורים וכנסים לצד ההתארגנות לקראת ל"ג בעומר הקרב ובא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.