מערכת COL | יום כ"ה ניסן ה׳תשס״ט 19.04.2009

רבני אירופה: "לא" לחיסול השחיטה היהודית

מי מפחד מהשחיטה היהודית? מועצת השרים של האיחוד האירופי תתכנס בעוד כחודשיים לדיון מכריע בהצעת חוקה העלולה למנוע מיהודים שחיטה כשרה ברחבי היבשת, ובועידת רבני אירופה יוצאים לקרב בלימה אחרון ● הרבנים חוששים כי אם היא תאושר ידרשו כמה מדינות להמם את הבהמות לפני שחיטתן – פעולה האסורה מבחינה הלכתית ● דובר וועידת רבני אירופה ל-ynet: "אנו משוכנעים שהיחסים הטובים עם ראשי האיחוד האירופי יביאו לבלימת היוזמה ושמירה על הסטטוס קוו גם בנושא זה" לסיפור המלא
רבני אירופה:
שחיטה (ארכיון)

קובי נחשוני, ynet

מי מפחד מהשחיטה היהודית?
מועצת השרים של האיחוד האירופי תתכנס בעוד כחודשיים לדיון מכריע בהצעת חוקה העלולה למנוע מיהודים שחיטה כשרה ברחבי היבשת, ובועידת רבני אירופה יוצאים לקרב בלימה אחרון.

הרב הראשי לבריטניה, הרב יונתן צבי סאקס, המשמש גם כנשיא עמית של הוועידה, נפגש בסוף השבוע עם רבה של צרפת, הרב ז'יל ברנהיים, והשניים – מחשובי הרבנים באירופה – יצאו בקריאה משותפת למנהיגי המדינות שלא לתמוך בהצעה ולהגן על זכויות האזרחים היהודים. 

מטרת החוקה, שטיוטה שלה נוסחה בשנה שעברה, היא להגן על הבהמות בזמן השחיטה. הרבנים חוששים כי אם היא תאושר ידרשו כמה מדינות להמם את הבהמות לפני שחיטתן – פעולה האסורה מבחינה הלכתית. בועידת רבני אירופה אמרו כי ועידת החקלאות של הפרלמנט האירופאי המליצה לדחות את ההצעה, אך מועצת השרים של האיחוד האירופי סירבה עד כה לקבל עמדה זו. 

הרב ברנהיים הגיע לפגישה עם עמיתו הבריטי כשהוא מלווה ברב הצרפתי ברוך פיזון, המשמש גם כמנתח וטרינרי המייצג את עמדת הקהילות היהודיות באירופה בענייני שחיטה. בסיום הפגישה אמר ברנהיים: "אנו קוראים לממשלות מדינותינו להגן על זכויותיהם היסודיות של אזרחיהן היהודים. אנו מאושרים בידיעה שממשלות מדינותינו רואות עניין זה בעין חיובית, אך באירופה קיימות 27 מדינות, והסכמתן של כל המדינות בתמיכתן על זכויות היהודים חיונית לא פחות". 

רבה של בריטניה, יעקב צבי סאקס, הוסיף: "השחיטה, שיטת הריגת הבהמות היהודית לצורך מזון, מקובלת מאז ומקדם כזכות יסודית לאזרחיה היהודים של אירופה. ההשלמה עם מנהגי דתם של תרבויות המיעוטים בחברה הינה אחת מעמודי היסוד עליהם מושתת אופייה הליברלי והדמוקרטי של אירופה.

דובר וועידת רבני אירופה אמר ל-ynet: "מטבע הדברים, בערב יום השואה יש רגישות גבוהה יותר לצעדים כאלה, כמו הגבלת השחיטה, העלולים לפגוע בזכויות היהודים ביבשת, וכולנו זוכרים לאן הם הובילו בעבר. אנו משוכנעים שהיחסים הטובים עם ראשי האיחוד האירופי יביאו לבלימת היוזמה ושמירה על הסטטוס קוו גם בנושא זה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.