מערכת COL | יום כ"ה ניסן ה׳תשס״ט 19.04.2009

בקרוב בהאג, הולנד: 'הועידה האירופאית לאנשי דת'

בקרב רבני קהילות, אנשי דת, אישי ציבור, פעילי זכויות אדם ומשפטנים מהשורה הראשונה ברחבי אירופה שוררת בימים אלה תכונה רבה לקראת הועידה האירופאית לאנשי דת (השנייה) הנערכת מידי כשנתיים על ידי ארגון הרווחה האירופאי 'אלף' בראשות הרב לוי קנלסקי ● הועידה תעסוק בעיקר בנושאים: ייעול ושיפור הטיפול באסירים יהודיים, פיתוח והפעלת תוכניות שיקום על מנת לסייע לאסירים לצאת ממעגל הפשע, חיזוק וביסוס מעמדם וסמכויותיהם של הרבנים ואנשי הדת בעיני שלטונות בתי הסוהר במדינות השונות לסיפור המלא
בקרוב בהאג, הולנד: 'הועידה האירופאית לאנשי דת'
(ארכיון)
בקרב רבני קהילות, אנשי דת, אישי ציבור, פעילי זכויות אדם ומשפטנים מהשורה הראשונה ברחבי אירופה שוררת בימים אלה תכונה רבה לקראת הועידה האירופאית לאנשי דת (השנייה) הנערכת מידי כשנתיים על ידי ארגון הרווחה האירופאי 'אלף' בראשות הרב לוי קנלסקי.

הועידה תעסוק בעיקר בנושאים: ייעול ושיפור הטיפול באסירים יהודיים, פיתוח והפעלת תוכניות שיקום על מנת לסייע לאסירים לצאת ממעגל הפשע, חיזוק וביסוס מעמדם וסמכויותיהם של הרבנים ואנשי הדת בעיני שלטונות בתי הסוהר במדינות השונות.

אלפי אסירים יהודיים ברחבי אירופה מקבלים תמיכה וסיוע נרחבים במגוון תחומים ע"י רבנים ואנשי דת (צ'פלינים), אך הניסיון מוכיח כי בכל אלה אין די. לא אחת קורה שהרבנים המבקרים בבתי-הכלא לא מגיעים לידי הבנה מלאה עם רשויות הכלא; לא תמיד מינהלות בתי-הכלא מקבלות את פעילותם בקרב האסירים היהודיים כדבר מובן מאליו; לא תמיד הרב או איש הדת יודעים את זכויותיהם וסמכויותיהם מול הנהלות בתי הכלא, ולא פחות חשוב – לעתים קרובות הרב או איש הדת ניצבים בפני דילמות מעשיות ומוראליות לא פשוטות.

הצורך לייעל את דרכי הפעולה הן ביחסי הרבנים עם האסירים היהודיים והן בקשריהם עם מינהלות בתי-הכלא, לא נעלם מהנהלת ארגון הרווחה האירופאי 'אלף' הרואה בחינוך, שיקום וליווי האסיר, שיפור תנאיו וטיפול הולם בו - משימה ראשונה במעלה המביאה גם לחברה טובה יותר. צורך זה הביא את הארגון להחלטה לקיים ועידה מיוחדת לדון בנושאים חשובים אלו, בהשתתפות רבנים ראשיים, רבני קהילות ואנשי דת, כמו גם שורה ארוכה של אישי-ציבור, עורכי-דין, משפטנים ופעילים בתחום זכויות אדם.

הוועידה תתקיים ב'מרכז הקונגרסים' בעיר נורדויג' (סמוך לעיר האג) בהולנד בימים 19-17 במאי, כ"ג-כ"ה באייר, בחסות משרד המשפטים של ממשלת הולנד ובהשתתפותו של שר המשפטים ההולנדי ד"ר הירש באלין. מומחה בינלאומי נוסף לעניינים שיידונו בוועידה, הוא אלווה גיל-רובלס, הנציב הראשון לזכויות האדם 'במועצת אירופה' המשמש גם פרופסור למשפט בינלאומי באוניברסיטת מדריד. לצידם, הבטיחו כבר את השתתפותם אישים חשובים נוספים 'באיחוד האירופאי' בבריסל, שופטים המכהנים 'בבית המשפט האירופאי לזכויות אדם' הפועל בעיר שטרסבורג, ועוד.

במסגרת הועידה יפליגו גם משתתפי הועידה בספינת טיולים מפוארת לסיור מאלף בבית כלא בהולנד. הדיונים וההרצאות במהלך הועידה יתנהלו באנגלית, במידת הצורך יוצע תרגום סימולטאני לעברית או לצרפתית.

מהנהלת ארגון 'אלף' נמסר כי ההרשמה בעיצומה ומספר המקומות מוגבל.

לפרטים נוספים והרשמה:

http://freedomeu.eu/?catID=13091&siteLang=2

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.