מערכת COL | יום כ"ב ניסן ה׳תשס״ט 16.04.2009

"כינוסי תורה" בירושלים בימי חול המועד

שוחרי תורה וחסידות השתתפו בכינוסי התורה המרכזיים שערכו צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, בימי חול-המועד פסח, בבית-הכנסת חב"ד "היכל לוי יצחק" בשיכון חב"ד בירושלים ● את הכינוסים פתח בדבר מלכות משיחת הרבי על מצווות הקהל הרב נפתלי רוט רב קהילת חב"ד בקריית מטרסדורף ומנהל המרכז חינוכי חסידותי בירושלים, ובמהלכם נשאו דברים: הרב זלמן נחמיה גולדברג והרב מאיר אליטוב  לסיפור המלא 

שוחרי תורה וחסידות השתתפו בכינוסי התורה המרכזיים שערכו צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, בימי חול-המועד פסח, בבית-הכנסת חב"ד "היכל לוי יצחק" בשיכון חב"ד בירושלים.

כינוסי התורה הנערכים מדי שנה בשנה בימי חול-המועד פסח וחול-המועד סוכות הונהגו לפי הוראתו הק' של הרבי, והם נערכים במקומות רבים מאז שנת תשנ"ח, ובשנים האחרונות מתקיימים הכינוסים בירושלים במשך כל ימי החג, על מנת לאפשר השתתפות ציבור נרחב של לומדי תורה.

את הכינוסים פתח בדבר מלכות משיחת הרבי על מצווות הקהל הרב נפתלי רוט רב קהילת חב"ד בקריית מטרסדורף ומנהל המרכז חינוכי חסידותי בירושלים, שציין בדבריו שכינוסי תורה בשנה זו מקבלים משנה תוקף המהווים גם את קיום מצוות הקהל.

את היום הראשון פתח הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג בביאור ארוך ומרתק בעניין מלאכה שאינה צריכה לגופה בשבת וביו"ט. ביום השני הפתיע הרב מאיר אליטוב את ציבור משתתפי הכינוס כשאמר שהיסודות לביאורן של סוגיות רבות במסכת בבא קמא (הנלמדת עתה במסגרת הדף היומי) מצויים בעומק ההדרן היחידי שאמר הרבי על מסכת זו.

בביאור ארוך ומקיף הסביר את מחלוקת רבי יוחנן וריש לקיש בעניין אישו משום חיציו או משום ממונו והוכיח כי המפתח להבנת כל הסוגיא מצוי בעומק ההדרן בעניין פסולתן של הלוחות (לקו"ש חלק י"ט פר' עקב ג').

הרב מאיר אליטוב המוציא לאור על "דעתן עלך" להנחלת ההדרנים של הרבי על פי סדר הדף היומי מבטיח כי כבר בחוברת הקרובה יובאו מלבד ההדרן עוד כמה וכמה סוגיות המבוארות על ידו.

ל-COL נודע שלקראת השנה הבאה בה ילמדו מסכת בבא קמא בישיבות תומכי תמימים יצא לאור ספר המבאר למעלה מחמש עשרה סוגיות במסכת זאת המתבארות כולן על יסוד ההדרן הנ"ל.

הקהל הרב שישב בכינוסי התורה משך שעה ארוכה, האזין בקשב רב לשיעורי התורה שנאמרו בטוב טעם ודעת, ונהנה בכינוסי התורה המיוחדים שבסיומם צפו בצמאון במראות קודש מיוחדים מהתוועדויות הרבי בחודשי ניסן.

בראש ארגון הכינוסים עמדו הרה"ח ר' נפתלי הכהן רוט – מנהל המרכז חינוכי חסידותי של צעירי אגודת חב"ד והרה"ח ר' אשר סלומון – מחשובי אנ"ש בירושלים.

אירועי חג הפסח נחתמו בתהלוכה רבתי שהתקיימה ביום שביעי של פסח, לפי הוראת הרבי נשיא דורנו, בה נטלו חלק עשרות משתתפים מהתמימים ואנ"ש. התהלוכה יצאה לעבר בתי-הכנסת שבמרכז העיר, ערכו "סעודות משיח" בעשרות בתי-כנסת והשמיעו בהם דברי תורה והתעוררות משיחות הרבי לחיזוק האמונה והציפיה לביאת המשיח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.