מערכת COL | יום כ' ניסן ה׳תשס״ט 14.04.2009

אלפים בברכת החמה בדנייפרופטרובסק ● תמונות

במעמד אלפי יהודי דנייפרופטרובסק, בהם אנ"ש, השלוחים, מקורבים, תלמידי המוסדות והמוני עמך בית ישראל, נערך המעמד ההיסטורי והמרגש של "ברכת החמה", בראשותו של השליח הראשי ורב העיר הרב שמואל קמינצקי, ואורחים רבים  לסיפור המלא   
אלפים בברכת החמה בדנייפרופטרובסק ● תמונות

במעמד אלפי יהודי דנייפרופטרובסק, בהם אנ"ש, השלוחים, מקורבים, תלמידי המוסדות והמוני עמך בית ישראל, נערך המעמד ההיסטורי והמרגש של "ברכת החמה", בראשותו של השליח הראשי ורב העיר הרב שמואל קמינצקי, ואורחים רבים.

המעמד ההיסטורי החל בתפילת שחרית המונית, בהיכל הישיבה קטנה ע"ש לוי יצחק ומשם יצאו לעבר הרחבה המרכזית שלמרגלות האיצטדיון הענק הסמוך לבית הספר. השמש הבהירה בוהקת תמיד קבלה את פני ההמונים.

ע"ג במה ענקית התכנסה המקהלה המיוחדת המכונה: 'יקטרינסלוני קפילא', מורכבת מחניכי החיידר בעיר, השליח הראשי וראשי הקהילה. כאשר לציבור הרחב חולקו חוברות התפילה, עם ההלכות והמנהגים, מתורגם לרוסית, שיצא לאור במיוחד ע"י איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה.

את המעמד פתח המנחה בהזמינו את מקהלת הילדים לנגן את הניגונים כפי שהנחה נשיא הדור. להם הצטרפו בדביקות גדולה מתוך שירה אדירה והתרגשות רבה את ניגון ד' בבות והניגון ההקפות המיוחס לר' לוי"צ אביו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו. כמו"כ ניגנה המקהלה את שאר הניגונים שנוגנו במעמד ברכת החמה עם הרבי כשהקהל הרחב מצטרף לשירה הטהורה.

נוגע ללב כולנו נאומו של השליח הראשי הרב קמינצקי, כאשר עורר את הקהל בצפיה לביאת המשיח, בהכריזו 'אנו רוצים משיח עכשיו' בכמה שפות כשהקהל חוזר אחריו מלה במילה, "זהו מעמד היסטורי שכבר לא התקיים בעיר זמן רב" אמר הרב קמניצקי וקרא לציבור האלפים להגיע היום לאחד משנים עשר סדרי פסח המרכזיים הפתוחים לכל דיכפין, ולקיים את כל הלכות ומנהגי החג.

לבעל התפילה התכבד הרב אברהם לוי ליפסקר חותנו של הרב קמינצקי, שזכה להשתתף פעמיים במחיצת כ"ק אדמו"ר במעמד נשגב זה.

מיד לאחר הטכס התקיים כנהוג סיום מסכת ע"י הרב משה וובר, האלפים זכו לקבל חומר על החג ומצה שמורה ומיהרו איש איש להכנות האחרונות לקראת סדרי הפסח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.